Erik Peters schreef:Landmarcs schreef:En er zijn tegenwoordig zelfs extra vriendelijke dubbel-progressieve veren, veren die het eerste stukje (dus bij nauwelijks lading) nog weer zachter zijn.
De gewoon progressieve veren had ik onder mijn oude Td5 en heb ik nu onder mijn Puma en toch heb ik het idee dat er verschil was, de huidige lijken iets hoger en stugger (maar het is moeilijk vergelijken, ook omdat de Puma ook nog eens stabilisator-stangen heeft
Naar ik begrepen heb worden die 'dubbel-progressieve' veren RKB500300 (green green white) tegenwoordig onder de 110 stationwagon gezet. De andere versies hebben gewoon de 'oude' progressieve veren RKB101111 (brown purple) en zo ook mijn Td5.
Precies, drie drietraps veren zijn "voorbehouden" aan de "luxe versie".
Ik had en heb gewoon die "oude progressieve" veren.
Als je evenwel nieuwe veren plaatst houdt niemand je tegen de luxe versie te kiezen.
Alleen loont het niet als je altijd al matig beladen rond rijdt.
Groeten MarcS
