110 '84 200tdi : Upgraden voor offroad
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 110 '84 200tdi : Upgraden voor offroad
en die motor is flink gekieteld? en daar is nooit iets stuk?
gone
Re: 110 '84 200tdi : Upgraden voor offroad
Weet niet of het de juiste steek is, evenals de smaak van de velgen, maar toch:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: 110 '84 200tdi : Upgraden voor offroad
tim schreef:Weet niet of het de juiste steek is, evenals de smaak van de velgen, maar toch:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Dit is de oude BFG MT.
Op zich een topband en ook in de juiste maat voor offroad.
Ze moeten al wel zeker een jaar of 5 oud zijn (maar ze kunnen naar mijn mening nog dienst doen).
Dit profiel is van het "oude design" en ze maken daarom nog relatief veel geluid.
Door het aanscherpen van geluids eisen aan banden zijn de nieuwe ATs en MTs een stuk stiller dan dat ze vroeger waren.
Re: 110 '84 200tdi : Upgraden voor offroad
Klopt, ik dacht dat z'n opvolger de km2 is.
Wat me wel opvalt is dat je dat oude model relatief vaak op MP tegenkomt met vooral vaak nog veel mm profiel.
12/13 mm vaak, dus vrijwel nog nieuw.
Ik heb toch het vermoeden dat dat dan banden zijn waarvan de eigenaar tot de conclusie komt dat ze om de 1 of andere reden niet goed voldoen voor weggebruik.
Speculatief welliswaar.
Wat me wel opvalt is dat je dat oude model relatief vaak op MP tegenkomt met vooral vaak nog veel mm profiel.
12/13 mm vaak, dus vrijwel nog nieuw.
Ik heb toch het vermoeden dat dat dan banden zijn waarvan de eigenaar tot de conclusie komt dat ze om de 1 of andere reden niet goed voldoen voor weggebruik.
Speculatief welliswaar.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: 110 '84 200tdi : Upgraden voor offroad
Redelijk simpel: verhogingssetje uit Engeland (veren en dempers) van 2 inch en mudjes in de maat 255-85-16. Die van BFgoodridge zijn goed (de oude KM, niet de nieuwe KM2) of de Toyo open country.
En dan moet jij eens opletten wat er gebeurd met dat ouwe hok
En dan moet jij eens opletten wat er gebeurd met dat ouwe hok
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 110 '84 200tdi : Upgraden voor offroad
conny schreef:Redelijk simpel: verhogingssetje uit Engeland (veren en dempers) van 2 inch en mudjes in de maat 255-85-16. Die van BFgoodridge zijn goed (de oude KM, niet de nieuwe KM2) of de Toyo open country.
En dan moet jij eens opletten wat er gebeurd met dat ouwe hok
Je moet dan vooral opletten als je dan eens iets te optimistisch een afrit van de A9 af komt zeilen .... dan mag je blij zijn als "het oude hok" nog steeds een oud hok is en geen oud ijzer.
Zoals ik al eerder aangaf: Het is maar waar je het optimum voor het compromis legt ... alledaags gebruik, duurzaam en ook leuk presteren buiten de verharde weg, het is en blijft een compromis ... ik zou gewoon kiezen voor een goede moderne 40/60 of 50/50 AT band (liefst een stille, zuinig met sneeuwwvlokje ... en ook daar moet je dan weer een compromis sluiten ... want alles tegelijk kan zelfs in de snoepwinkel van Jamin niet).
Groeten MarcS
PS Om even aan te sluiten bij de observatie van Floris-Tim: Wellicht worden die profiel-rijke Mud-banden alleen voor in het terrein onder de auto geschroefd en maken ze daarom weinig kilometers ... alleen de echte die-hard houdt dit vol, anderen zijn na enige tijd gewoon tevreden met een betere AT. Ik wissel de winter- en zomerbanden zonder mopperen, maar ik ben blij dat het maar een keer per jaar winter wordt.
Re: 110 '84 200tdi : Upgraden voor offroad
ik heb nog nooit winterbanden onder één van m'n auto's gezet ( en ben nu aan de 94-ste auto toe
)
verbaas me de éne keer dat het sneeuwt dat er een hoop mensen denken dat ze winterbanden hebben, en een Allrad oid, dus dan ook gewoon met 100+ op de linkerbaan kunnen kachelen
anyway, ik denk dus aan 2"lift, locker achter ( en welke dan: Detroit/Ashcroft/Arb??) en 4x muds..
pomp en druk niet opschroeven?
verbaas me de éne keer dat het sneeuwt dat er een hoop mensen denken dat ze winterbanden hebben, en een Allrad oid, dus dan ook gewoon met 100+ op de linkerbaan kunnen kachelen
anyway, ik denk dus aan 2"lift, locker achter ( en welke dan: Detroit/Ashcroft/Arb??) en 4x muds..
pomp en druk niet opschroeven?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: 110 '84 200tdi : Upgraden voor offroad
Holimolie, zijn dat AT's ???
Onderstaand zijn de General Grabbers AT's onder m'n Freelander, hebben op het oog toch wel meer profiel dan op bovenstaande foto.
Het is een auto die volgens MIJN compromis principe van Landmarcs voldoet. Leuk voor alledaags gebruik, vervoer van gereedschap en aanhangwagen, kan er toch het terrein mee in en... het wordt voor mij sneller een uitdaging.
Tja, dan wordt het al snel een uitdaging...ppw schreef:
Onderstaand zijn de General Grabbers AT's onder m'n Freelander, hebben op het oog toch wel meer profiel dan op bovenstaande foto.
Het is een auto die volgens MIJN compromis principe van Landmarcs voldoet. Leuk voor alledaags gebruik, vervoer van gereedschap en aanhangwagen, kan er toch het terrein mee in en... het wordt voor mij sneller een uitdaging.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: 110 '84 200tdi : Upgraden voor offroad
Precies ... en met deze CCC AT kwam ik altijd nog opvallend ver voordat er sprake was van "uitdagingen".
(Wel weer 2 inch hoger klimmen om alles te poetsen, maar dat deed PPW toch niet.)
Verhogen heeft nut bij een beduidend grotere wiel-diameter, of om meer articulatie te krijgen.
Verder is het net als dat andere "liften" ... voor de looks (die je dan mooi moet vinden).
Groeten MarcS
(Wel weer 2 inch hoger klimmen om alles te poetsen, maar dat deed PPW toch niet.)
Verhogen heeft nut bij een beduidend grotere wiel-diameter, of om meer articulatie te krijgen.
Verder is het net als dat andere "liften" ... voor de looks (die je dan mooi moet vinden).
Groeten MarcS
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: 110 '84 200tdi : Upgraden voor offroad
Landmarcs schreef:Het nut van 2 inch verhoging zie ik niet, behalve dan dat de modder 2 inch lager op de carrosserie komt.
(Wel weer 2 inch hoger klimmen om alles te poetsen, maar dat deed PPW toch niet.)
Verhogen heeft nut bij een beduidend grotere wiel-diameter, of om meer articulatie te krijgen.
Dat je bumper, de buik en de achteroverhang daarmee ook 5 cm hoger komen is in extreem terrein toch ook echt best wel een groot voordeel!
Als je de verhoging slim combineert met langere dempers dan krijg je meer bruikbare veerweg. Wat je alleen ziet met die standaard verhogingssetjes is dat de 2'' verhoging gecombineerd wordt met keiharde veren. En daardoor wordt het voordeel dan weer teniet gedaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten
