Goedeavond allemaal!
Ik ben afgelopen week even druk geweest, maar morgen weer aan de gang. Ik was benieuwd of men nog tips heeft hoe ik het beste de plus accukabel kan trekken. Via de accubak naar buiten, langs chassis aan de bijrijders kant? Het leek mij niet handig aan de bestuurders kant vanwege de hitte van de uitlaat/ het stuurhuis die in de weg zit. Via de bijrijders kant is natuurlijk niet de meest korte weg, vandaar dat ik nog twijfel. En aan de onderkant van de accubak( naast de algemene plus kabel) een gat boren en naar binnen gaan, of ergens anders?
Groeten, Bas
Warn 8274 aansluiten
-
Roger B.
Re: Warn 8274 aansluiten
je kunt ook aan de bovenzijde (net onder de vloer) langs de buitenkant van het chassis, of als er plek is bovenop het chassis naar voren en over de wielkuip.....
daar waar je het best uitkomt gat met doorvoerrubber in de accubak, laag heeft nadeel bij doorwadingen dat het zou kunnen lekken.
persoonlijk zet ik een stevig relais dicht bij de accu ertussen met een schakelaar op het dash die bij lopende motor (of iets simpeler bij ingeschakeld contact) dat relais schakelt. eventueel een forse zekering tussen accu en relais, maar omdat een lier flink kan stroomvreten moet je erg hoog gaan en kun je twisten hoeveel veiligheid je er mee mist als je het zonder zekering doet.
ipv relais toch minstens een schakelaar ("massa"schakelaar, maar die kan mits geisoleerd ook in de plus)
daar waar je het best uitkomt gat met doorvoerrubber in de accubak, laag heeft nadeel bij doorwadingen dat het zou kunnen lekken.
persoonlijk zet ik een stevig relais dicht bij de accu ertussen met een schakelaar op het dash die bij lopende motor (of iets simpeler bij ingeschakeld contact) dat relais schakelt. eventueel een forse zekering tussen accu en relais, maar omdat een lier flink kan stroomvreten moet je erg hoog gaan en kun je twisten hoeveel veiligheid je er mee mist als je het zonder zekering doet.
ipv relais toch minstens een schakelaar ("massa"schakelaar, maar die kan mits geisoleerd ook in de plus)
gone
Goedemorgen!
Gister nog even afgemaakt, maar het is gelukt[attachment=0]image.jpg[/attachment][attachment=1]image.jpg[/attachment]
Gister nog even afgemaakt, maar het is gelukt[attachment=0]image.jpg[/attachment][attachment=1]image.jpg[/attachment]
-
Landmarcs
Tja, je bent niet de eerste, maar vlgs mij is zo'n rollen-raam en zo'n kabel-haak niet conform de eisen voor afrondingen aan de voorzijde van een motorvoertuig. Kennelijk wordt daar niet of nauwelijks op gecontroleerd ... maar mij lijkt dat je "nat" gaat als er wel op gecontroleerd wordt.
Groeten MarcS
Groeten MarcS
hmm, mijne net( 2 jan. ) gekeurd voor weer twee jaar, en 4x100W op dak, noch de lier, met rollervenster waren een probleem....
niet eens een vermelding/opmerking waard 

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Landmarcs
ppw schreef:hmm, mijne net( 2 jan. ) gekeurd voor weer twee jaar, en 4x100W op dak, noch de lier, met rollervenster waren een probleem....niet eens een vermelding/opmerking waard
Heb je ook twee jaar garantie op het gewenste resultaat bij "Ja maar, agent, hij is tot januari 2017 goedgekeurd" ?
Er wordt bij de APK wel meer niet gekeurd, ook op punten waarop een agent de auto verdere deelname aan het verkeer kan verbieden.
Groeten MarcS
volgens mij gaat het RDW over goedkeuring.... Politie over handhaving.....
besides..... de neus van een LR 90/110/130/Def of series is nou bij voorbaat niet ergonomisch qua voetgangers.... maar om nu op deze slak ook zout te leggen....
dus sorry, Marc... maarehh, soms draaf je door

edit;
besides:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ebben.html
gaat over een bullbar, maar MAG dus officieel, mits je auto van voor 2009 is.....lijkt me voor een lier iets soortgelijks....
besides..... de neus van een LR 90/110/130/Def of series is nou bij voorbaat niet ergonomisch qua voetgangers.... maar om nu op deze slak ook zout te leggen....
dus sorry, Marc... maarehh, soms draaf je door
edit;
besides:
gaat over een bullbar, maar MAG dus officieel, mits je auto van voor 2009 is.....lijkt me voor een lier iets soortgelijks....
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
― Robert Downey Jr.
-
Landmarcs
ppw schreef:volgens mij gaat het RDW over goedkeuring.... Politie over handhaving.....![]()
![]()
![]()
besides..... de neus van een LR 90/110/130/Def of series is nou bij voorbaat niet ergonomisch qua voetgangers.... maar om nu op deze slak ook zout te leggen....![]()
![]()
![]()
dus sorry, Marc... maarehh, soms draaf je door![]()
edit;
besides:
Nee ... ik ben geen agent of anderszins wetshandhaver, maar het gaat over de permanente eisen, iets met afrondingsstralen.
- <li>Behoudens het bepaalde in de punten 5.5 , 6.1.3 , 6.3 , 6.4.2 , 6.7.1 , 6.8.1 en 6.10 mag geen enkel uitstekend deel op het buitenoppervlak een afrondingsstraal hebben van minder dan 2,5 mm .
De precieze regelgeving kan ik zo gauw niet vinden, maar die afrondingsstraal van 2,5 mm is dacht ik al heel wat langer van kracht ... en wordt dus maar zo nu en dan gehandhaafd. 't Is overigens niet zo'n gekke eis, de voetganger of fietser is toch al de zwakste partij (en ook met 5mm rond niet echt blij).
De Bullbar-regeling is een veel recentere, en afhankelijk van de Bullbar in een aantal gevallen geweldige Bull-shit, dwz: een dik, rond A-frame voor de radiator van een Defender maakt de confrontatie alleen maar vriendelijker.
En ... het LandRover-front voldoet standaard wél aan de afrondingseisen. Van die BBQ-rekjes voor de koplampen voldoen dus net wel of net niet, als de stangetjes 5 mm dik zijn voldoen ze wel, maar bij een beetje botsing met een zachte weggebruiker werkt een roostertje met 5 mm stangetjes als een frietensnijder.
Groeten MarcS
Marc heeft gelijk, de politie gaat over handhaving en daar hoort controle op gevaarlijke situaties ook bij. Dat een wagen apk gekeurd is zegt niks over de veiligheid op een ander moment dan de tijdens de keuring.
Oom agent zal je niet opschrijven tenzij je hem over de kook hebt geholpen maar in een fuik kreeg ik wel degelijk een opmerking over een aantal zaken waaronder het rollenvenster. Door het het ter plekke op te lossen voorkom je dan een bon.
Het heeft geloof ik 2 maanden geduurd voor ie er weer zat.

Oom agent zal je niet opschrijven tenzij je hem over de kook hebt geholpen maar in een fuik kreeg ik wel degelijk een opmerking over een aantal zaken waaronder het rollenvenster. Door het het ter plekke op te lossen voorkom je dan een bon.
Het heeft geloof ik 2 maanden geduurd voor ie er weer zat.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Ik heb m gister getest, verliep prima! Alleen toen ik de lier bijna weer opgerolt had ging het ineens minder vlot en nu hoor je alleen nog maar het relais klikken.. Iemand enig idee?
Groeten Bas
Groeten Bas