Warn 8274 aansluiten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor ppw » 02 Jan 2015, 22:43

Walterke schreef:
ppw schreef::lol:
nou, daar kan hij wel iets mee dan lijkt me :mrgreen:


Wij zijn er uit hoor :mrgreen:

wij wel, nu Bas nog... die zomaar dezelfde achternaam zou kunnen hebben als ik.... terwijl ik 'm niet eens ken :shock:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Baswess99
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jun 2014, 09:13

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Baswess99 » 02 Jan 2015, 22:45

Super mensen!!! Ik zal morgen eerst even proberen het kapje er af te krijgen door te tikken. Qua die boutjes, moeten ook de grotere imbus bouten aan de zijkant er uit of alleen die lange bouten? Kun je trouwens als je zon motor laat reviseren niet nog beter gewoon een nieuwe motor er op doen( kostprijstechnisch)?

Echt leuk trouwens om zo snel zoveel reacties te ontvangen!

Groeten, bas

Baswess99
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jun 2014, 09:13

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Baswess99 » 02 Jan 2015, 22:47

Haha ik gaat morgen even kijken of het lukt;)

Ik ben overigens bas wesselink!

Groeten,

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor ppw » 02 Jan 2015, 22:52

tja, ik zou voor een nieuwe motor gaan.... orginele Warn ( :roll: ) kost je niet de hoofdprijs.... zeker niet op ebay... en op Modderpoel zit Ruud, die fixed lieren ;)
maar als mijne de geest geeft ga ik voor een Bow 2 ..
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 80&t=16486

aha, scheelt een paak letters, ik kom niet verder dan wessels... :mrgreen: :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Roger B. » 02 Jan 2015, 23:03

waarom een nieuwe motor? omdat ie een beetje roest er in heeft.... half uurtje werk (als je weet wat je doet ;-) ) verder is er niks mis met die motor waarschijnlijk.... en een nieuwe heeft met wat pech na een jaar of twee veel regen hetzelfde probleem.....om een lier te laten fixen heb je geen ander forum nodig dan dit :roll: :mrgreen:


die inbussen (torx toch?) aan de zijkant van die cilinder zijn bouten waarmee het veld vastgezet is, als je die losdraait vallen er stukken metaal los in de motor en moet je hem echt uit elkaar gaan halen....
2011-10-21 18.50.57.jpg

als je "in" de motor kijkt zie je de vier stukken metaal zitten en als je goed kijkt het gat waar die inbusbout in zit... die stukken metaal houden de veldwikkelingen op hun plek.

de boutjes die ik bedoel zijn die twee lange, en voor zover dat koellichaam nog verdere boutjes heeft die ook, maar kan goed dat er geen extra in zitten.
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Edward » 02 Jan 2015, 23:06

Hoewel ik een Bow 2 ook errug tof vind is een waarschuwing wel op z'n plek: een 8274 loopt al vrij snel en met een Bow 2 wordt dat nog veel sneller. Leuk maar als de kabel een keer slap valt, bv omdat de wagen die je liert zichzelf een stukje weet aan te drijven, dan trekt ie die kabel heul snel weer strak!
En dat gaat gepaard met een geweldige klap!! :D :D

Dus zorg wel dat lierbumpert en bevestiging daartegen bestand zijn want je bent echt niet de eerste die na een aantal keer lieren de bumpert van z'n wagen sjeest. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor ppw » 02 Jan 2015, 23:11

bedoel je deze Roger?
Afbeelding
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor ppw » 02 Jan 2015, 23:12

en Ed, ik heb een XD9000, geen snelloper ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Roger B. » 02 Jan 2015, 23:39

ppw schreef:bedoel je deze Roger?
Afbeelding


zoiets, of deze van een warn is durf ik niet te zeggen, ik heb ze nog niet los gezien, maar de kabels zaten bij die die ik opgeknapt heb niet los
gone

Baswess99
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jun 2014, 09:13

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Baswess99 » 03 Jan 2015, 00:29

Ja dat is zonde inderdaad als die gewoon weer prima op te knappen is.

Het is niet de bedoeling dat die stukken er uit vallen :lol: dus laten we de torx of imbus maar even zitten dan!

Ik zag naast die twee lange bouten geen andere meer zitten. Zou het kunnen dat de 'koelribben kap' vast zit aan het lager van het anker? Want als ik nu die kap heen en weer beweeg, gaat het anker mee.

Groeten,


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten