Warn 8274 aansluiten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Roger B. » 01 Jan 2015, 18:59

bij een 8000/9000 zou ik zeggen slecht massacontact van de koolborstelring op de motor, weet niet of bij een snelloper een wat degelijker constructie gebruikt is.

klikken wat je hoort is het relais, daarna doet de motor niks.

aangesloten zoals het moet, spanning meten tussen F1 en F2 en tussen A en massa.

dan kabels losmaken (bij relais of motor) en weerstand meten op de motor tussen F1 en F2 en tussen A en Massa.

ben benieuwd naar de meetresultaten
gone

Baswess99
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jun 2014, 09:13

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Baswess99 » 02 Jan 2015, 00:11

Beste roger,

Ik zal morgen de lier gaan doormeten. Zal de resultaten doorgeven!

Groeten, Bas

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Roger B. » 02 Jan 2015, 00:48

Baswess99 schreef:Beste roger,

Ik zal morgen de lier gaan doormeten. Zal de resultaten doorgeven!

Groeten, Bas


het meten in aangesloten toestand uiteraard tijdens bedienen van de lier, dus op het moment dat ie zou moeten draaien
gone

Baswess99
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jun 2014, 09:13

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Baswess99 » 02 Jan 2015, 15:35

Ik heb gemeten. Tussen de massa en a 12 v verschil, zowel bij in als uitlieren. Verder ong 2000 ohm weerstand. Tussen f1 en f2 0 v bij in en uitlieren, alleen zodra je de knop loslaat schiet de meter 1 sec naar 5 v. Verder te verwaarlozen weerstand tussen deze twee. Hopelijk zegt u dit iets!

Groeten, Bas

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor ppw » 02 Jan 2015, 15:57

wd40.... waarschijnlijk vastzittende delen ;)
en massa is erg gevoelig!
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Baswess99
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jun 2014, 09:13

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Baswess99 » 02 Jan 2015, 16:06

Waar adviseerd u wd40 te spuiten? Welke delen?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Roger B. » 02 Jan 2015, 16:13

Baswess99 schreef:Ik heb gemeten. Tussen de massa en a 12 v verschil, zowel bij in als uitlieren. Verder ong 2000 ohm weerstand. Tussen f1 en f2 0 v bij in en uitlieren, alleen zodra je de knop loslaat schiet de meter 1 sec naar 5 v. Verder te verwaarlozen weerstand tussen deze twee. Hopelijk zegt u dit iets!

Groeten, Bas


ja.... grote kans dat je koolborstelbrug geen massa maakt.

deksel achterop de motor (dat blikken ding) zit over de koolborstelbrug heen. de brug moet op een heel dun randje massa maken en wordt met dat deksel vastgehouden.... daar gaat roest tussen zitten en dat doet ie ut niet meer...

schoonmaken

en zeg maar jij
gone

Baswess99
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jun 2014, 09:13

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Baswess99 » 02 Jan 2015, 17:17

Ik ga ik dat vanavond proberen! Haha oke! Dankjewel alvast! Echt fijn als mensen zo goed willen helpen!

Groetjes, Bas

Baswess99
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 Jun 2014, 09:13

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Baswess99 » 02 Jan 2015, 18:15

Ik heb de kap geprobeerd los te schroeven, nu komt de hele motor los. Is dit de bedoeling? En zo ja, wat moet ik nu schoonmaken?

Groetjes bas

[attachment=0]image.jpg[/attachment]
Bijlagen
image.jpg

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Warn 8274 aansluiten

Berichtdoor Roger B. » 02 Jan 2015, 18:36

de motor komt los omdat die bouten doorlopen en tevens de motor vasthouden op de lier.

aan de andere kant zit die blikken dop op de motor en daar zit de koolborstelbrug onder en tussen de rand van de koolborstelbrug en de motor en tussen de koolborstelbrug en dat deksel zit roest die teveel weerstand veroorzaakt

2011-10-21 18.53.03.jpg

deze zat aardig vol met roest en modder.....
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten