bij een 8000/9000 zou ik zeggen slecht massacontact van de koolborstelring op de motor, weet niet of bij een snelloper een wat degelijker constructie gebruikt is.
klikken wat je hoort is het relais, daarna doet de motor niks.
aangesloten zoals het moet, spanning meten tussen F1 en F2 en tussen A en massa.
dan kabels losmaken (bij relais of motor) en weerstand meten op de motor tussen F1 en F2 en tussen A en Massa.
ben benieuwd naar de meetresultaten
Warn 8274 aansluiten
Re: Warn 8274 aansluiten
Beste roger,
Ik zal morgen de lier gaan doormeten. Zal de resultaten doorgeven!
Groeten, Bas
Ik zal morgen de lier gaan doormeten. Zal de resultaten doorgeven!
Groeten, Bas
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Warn 8274 aansluiten
Baswess99 schreef:Beste roger,
Ik zal morgen de lier gaan doormeten. Zal de resultaten doorgeven!
Groeten, Bas
het meten in aangesloten toestand uiteraard tijdens bedienen van de lier, dus op het moment dat ie zou moeten draaien
gone
Re: Warn 8274 aansluiten
Ik heb gemeten. Tussen de massa en a 12 v verschil, zowel bij in als uitlieren. Verder ong 2000 ohm weerstand. Tussen f1 en f2 0 v bij in en uitlieren, alleen zodra je de knop loslaat schiet de meter 1 sec naar 5 v. Verder te verwaarlozen weerstand tussen deze twee. Hopelijk zegt u dit iets!
Groeten, Bas
Groeten, Bas
Re: Warn 8274 aansluiten
wd40.... waarschijnlijk vastzittende delen
en massa is erg gevoelig!
en massa is erg gevoelig!
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: Warn 8274 aansluiten
Waar adviseerd u wd40 te spuiten? Welke delen?
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Warn 8274 aansluiten
Baswess99 schreef:Ik heb gemeten. Tussen de massa en a 12 v verschil, zowel bij in als uitlieren. Verder ong 2000 ohm weerstand. Tussen f1 en f2 0 v bij in en uitlieren, alleen zodra je de knop loslaat schiet de meter 1 sec naar 5 v. Verder te verwaarlozen weerstand tussen deze twee. Hopelijk zegt u dit iets!
Groeten, Bas
ja.... grote kans dat je koolborstelbrug geen massa maakt.
deksel achterop de motor (dat blikken ding) zit over de koolborstelbrug heen. de brug moet op een heel dun randje massa maken en wordt met dat deksel vastgehouden.... daar gaat roest tussen zitten en dat doet ie ut niet meer...
schoonmaken
en zeg maar jij
gone
Re: Warn 8274 aansluiten
Ik ga ik dat vanavond proberen! Haha oke! Dankjewel alvast! Echt fijn als mensen zo goed willen helpen!
Groetjes, Bas
Groetjes, Bas
Re: Warn 8274 aansluiten
Ik heb de kap geprobeerd los te schroeven, nu komt de hele motor los. Is dit de bedoeling? En zo ja, wat moet ik nu schoonmaken?
Groetjes bas
[attachment=0]image.jpg[/attachment]
Groetjes bas
[attachment=0]image.jpg[/attachment]
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Warn 8274 aansluiten
de motor komt los omdat die bouten doorlopen en tevens de motor vasthouden op de lier.
aan de andere kant zit die blikken dop op de motor en daar zit de koolborstelbrug onder en tussen de rand van de koolborstelbrug en de motor en tussen de koolborstelbrug en dat deksel zit roest die teveel weerstand veroorzaakt
deze zat aardig vol met roest en modder.....
aan de andere kant zit die blikken dop op de motor en daar zit de koolborstelbrug onder en tussen de rand van de koolborstelbrug en de motor en tussen de koolborstelbrug en dat deksel zit roest die teveel weerstand veroorzaakt
deze zat aardig vol met roest en modder.....
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten