Bowmore_and_more schreef:Je hebt voor Cooper gekozen ... maar welke ?? Er zijn nogal wat Coopers, AT3, M+S, STMaxx, STT ...
Cooper AT3 schijnt errug goed te presteren qua grip, Cooper STMaxx is ook goed en interssant als je wat "woester" wilt.
Ik rij nu al ruim 70.000 op de standaard Goodyear WRANGLER MTR 235/85 R16 banden onder mijn 130. Ik vind ze erg rumoerig, maar heb geen vergelijkingsmateriaal (ik had hiervoor een Disco2 met BFG-AT en dit is mijn 1e Defender). Ik overweeg om rond de 100.000 km (dat gaat vrij snel bij mij) de velgen (van staal naar Sawtooth) en banden te vervangen en ben erg benieuwd naar de ervaringen met banden die nu op de markt zijn. Ik rij veel op de snelweg, maar de banden moeten zeker capabel zijn om in het terrein goed uit de voeten te kunnen. De berichten over Cooper banden spreken mij aan, maar ja.... welke dan hè..
Dag André,
Over de velgen zal ik het maar in hebben (omdat ik standaard staal of eventueel HD-staal het mooist vind passen onder een Defender).
Voor een 130 "moet" je ook even kijken naar het toegestane gewicht (vlgs mij moet dat het bij het toegestane max voertuig-gewicht passen).
Gezien je kort samengevatte eisen vraag ik me af waarom geen Continental CrossContact AT ? Dat was een LandRover standaard montage, en het was beslist geen gekke keuze van LandRover. Enige "nadeel" is de mindere winterse prestaties (maar wil je ook 's winters goed dan is de keuze niet reuze, dan is een set winterbanden geen gekke aanschaf).
Groeten MarcS