nieuw hier

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
tookaphotoof

Re: nieuw hier

Berichtdoor tookaphotoof » 31 Dec 2014, 18:59

Als je een achterbank nodig hebt gewoon een 130 kopen of bij een ander merk gaan winkelen. Mijn vrouw is er ook niet happig op, maar als het moet stapt ze alsnog achter het stuur. Voor mij makkelijk want dan hoeven we in ieder geval nooit ruzie te maken wie naar huis mag rijden.
Wat de ruimte achterin betreft heb ik bij Landreiziger een andere seat base laten maken en 2 originele voorstoelen laten monteren. Levert een hoop extra ruimte op.
Kom zelf veel in drukke steden en heb nog nooit problemen gehad met het zoeken van een parkeerplaats. De hoogte vormt doorgaans eerder een probleem dan de lengte.

--
Overigens, lees hier ergens dat een Defender wat weg heeft van een mammoettanker. Heb hiervoor een lange Transporter gehad. Ongeveer net zo hoog, langer en breder...

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Dec 2014, 19:19

Precies, het si net wat je gewend bent. Marc vind een Renault 25 al groot. Ik kom uit een lange en hoge Ducato bus en ik vind die 130 best leuk van maar en de draaicirkel heulemaal niet verkeerd. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 31 Dec 2014, 22:01

Spuit 11 hier, neem de adviezen van de mensen die de grootte van een 130 relativeren ter harte, het went weldegelijk, en snel.
Met een 130 heb je het beste van beide kanten, voldoende ruimte van personenvervoer EN lading wat je wenst.
Het zit inderdaad grotendeels tussen je oren, die lengte maal je op enig moment niet meer om, dat volgt vanzelf..

En neem de tip van edward aangaande grijs op papier en geel in praktijk (in aangehaald voorbeeld) serieus, je bent gewoon de klos als het tegenzit, en dat kan een verdomd duur bankje worden dan.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger72

Berichtdoor Roger72 » 01 Jan 2015, 11:52

omdat het topic veranderd was in een "het formaat van een 130 is storend"-discussie heb ik de berichten die daar over gingen er uit gefilterd en naar de kroeg verplaatst.
Ik ben moderator-af.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2015, 12:43

Roger72 schreef:omdat het topic veranderd was in een "het formaat van een 130 is storend"-discussie heb ik de berichten die daar over gingen er uit gefilterd en naar de kroeg verplaatst.

De afgeleide Kroegpraat vind je daar: viewtopic.php?f=16&t=6962

petersb

Berichtdoor petersb » 03 Jan 2015, 15:47

goed zo roger72, ik wil al geen 130 meer. Het goede nieuws: ik heb er een gekocht! Toch de defender waar ik een oogje op had. compleet met mud tires en afstandsbedienbare lier, dus kan zo het terrein in.
Ik woon in brabant, is hier ook een clubje enthousiasten van landrover en wordt hier ook wat georganiseerd voor off road rijders?
Is lid worden van de LRCH wat voor mij denken jullie?

Ik post een foto zodra ik hem thuis heb.

gr.Bert

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Jan 2015, 18:00

of lid worden van de LRCH wat voor jou is...geen idee...

je krijgt een keer of 6 een mooi blad met informatieve en leuke artikelen, en er wordt met grote regelmaat wat georganiseerd aan evenementen. Het is een landelijke club, dus uiteraard wordt geprobeerd die evenementen te verdelen over het land....

Volgend weekend is er een evenement in Heerde (net onder zwolle langs de A50) en 20 februari is het het bikkelweekend... dus als je snel lid zou worden kun je gelijk aan de offroad met je nieuwe defender....
gone

petersb

Berichtdoor petersb » 09 Jan 2015, 19:00

defender front.jpg
defender front.jpg
Dit is hem dan!
Bijlagen
defender zijkant.jpg

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Jan 2015, 19:58

petersb schreef:Dit is hem dan!

Dag Bert,

Ziet er fraai uit.
Ik heb een vraagje:
Is het een originele StationWagon met "Utility-Pack" of zijn naderhand de dichte panelen achter aangebracht?

Groeten MarcS

petersb

Berichtdoor petersb » 10 Jan 2015, 16:03

hoi landmarcs,

Ik weet het niet, is een duitse auto die geimporteerd is en hier als grijs kenteken is omgebouwd. Kan ik zien of de dichte panelen zijn aangebracht?

gr. Bert

Terug naar “Nieuw op het forum”