gebruik recovery lint

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: gebruik recovery lint

Berichtdoor Edward » 23 Dec 2014, 00:22

Heb niet zo heel lang geleden een hidden winch mount wat verzaagd en aangepast zodat daar twee afsleepogen ingedraaid konden worden.

Dat is een goede en goedkope optie. Bumper blijft nagenoeg origineel en bij slepen wordt er aan het chassis getrokken.

Maar bij normaal gebruik, zelf met rukken met een kinetisch touw, kan het originele oog toch erg veel hebben. Maar het verhaal van Roger bevestigd weer waarom ik me NOOIT door een een onbekende laat slepen! :shock: :shock:

Hoewel je ze niet makkelijker lomper dan Roger, Johnny of mij vind is het belangrijk om constructief lomp te zijn. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

jakewhite

Berichtdoor jakewhite » 23 Dec 2014, 11:03

Bedankt voor alle reacties,

Ik heb inderdaad een 11 tons kinetisch sleeplint gekocht van 9 meter.
Ik zal binnenkort is even kijken hoe ik die t beste kan monteren aan de auto. Maw. Of ik mn bumper miet aanpassen en evt zwaardere chassis ogen wil toepassen.
Voor de nabije toekomst ga ik me het meest richten op de modder paadjes hierr in t drentse land. (Zonder de natuur te beschadigen uiteraard.)

Zo'n kracht verdeler. Is dat een lint dat je aan beide balken monteert, om zo te voorkomen dat het chassis scheef trekt?

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Dec 2014, 11:39

De verhalen met krachtverdelers etc gaan erover als je beide assen in de modder begraven staan. Voor gewoon greenlanen, zelfs met af en toe een flinke diepe put is het gewone oog meer dan toereikend. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”