defender 2004 Td5, raar startprobleem?!?
Re: defender 2004 Td5, raar startprobleem?!?
Ja hoor, kan wel. Je moet alleen de goede tang hebben, maar de meeste zijn geschikt voor zowel DC als AC. Het meet principe is inderdaad wel anders. Zie http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stroomtang 
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Houd er wel rekening mee als je gaat meten naar lekstromen dat bij de moderne auto's met veel electronica na het uitzetten van het contact het nog een aantal minuten tot een kwartiertje ofzo duurt voordat de computer in "rust" gaat.
Het gaat dan niet over amperes maar milliamperes .
Eric.
Eric.
-
Landmarcs
Eric Tol schreef:Houd er wel rekening mee als je gaat meten naar lekstromen dat bij de moderne auto's met veel electronica na het uitzetten van het contact het nog een aantal minuten tot een kwartiertje ofzo duurt voordat de computer in "rust" gaat.
Een Defender Td5 ... een moderne auto ....
Het enige wat bij een Td5 in stilstand iets doet is het alarm, het klokje en eventueel de radio, maar die trekken zo weinig dat je de auto weken kan wegzetten zonder accu-problemen (zolang de accu deugt). Ik had lang een dubbel in serie geschakeld computer-fannetje en ook dat kon dagen draaien zonder accu-zorgen.
En ... bij sommige moderne auto's kan de nog niet in rust stroom best meer dan een paar milli-amperes bedragen, dus op zich wel een goede waarschuwing.
Groeten MarcS
Als alles goed werkt wel Marc, maar dingen gaan ook stuk.
Toevallig net bij de auto van moeders de klok losgetrokken omdat die stroom bleef trekken en na een week (of 2/3) was de nieuwe accu dan toch te zwak om de wagen nog te starten.
Helaas kost een nieuwe klok 367 euri en dus is de Corsa uit '94 financieel total loss

Toevallig net bij de auto van moeders de klok losgetrokken omdat die stroom bleef trekken en na een week (of 2/3) was de nieuwe accu dan toch te zwak om de wagen nog te starten.
Helaas kost een nieuwe klok 367 euri en dus is de Corsa uit '94 financieel total loss
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Als alles goed werkt wel Marc, maar dingen gaan ook stuk.![]()
Toevallig net bij de auto van moeders de klok losgetrokken omdat die stroom bleef trekken en na een week (of 2/3) was de nieuwe accu dan toch te zwak om de wagen nog te starten.![]()
Helaas kost een nieuwe klok 367 euri en dus is de Corsa uit '94 financieel total loss![]()
Ja, Ja, alles kan stuk, zelfs een Opel Caros, maar de waarschuwing van Eric betrof het stroomverbruik van nieuwe, moderne auto's ... die kunnen een geruime tijd bezig zijn met een sluimer-programma dat nog steeds stroom trekt (en als je pech hebt blijft ie sluimeren gewoon omdat er ergens een sensorretje mis is, of draadje los zit, dan geeft ie nooit het klaar om echt te gaan slapen vrij.
Bij een moderne auto is sluip-verbruik en sluimer-verbruik dus lastig uit elkaar te houden, steeds als je iets in de auto hebt gedaan dan moet je 'm afsluiten en wachten op het al dan niet slapengaan. Ofwel al weer iets om blij van te worden bij de Defender, minimaal in dit soort electrickery.
Overigens is in mijn ogen een Opel Caros altijd al een totaal verlies geweest, maar dat is weer iets anders.
Groeten MarcS
-
ruudkroeze
Ik had met mijn 130 TD5 vorig jaar een probleem wat hier wel een beetje op lijkt: Het begon in de vakantie met een keer niet starten bij de eerste poging. Je hoorde alleen een klik en aan de versnellingshandle kon je voelen dat er wel iets mechanisch gebeurde. Een week later nog eens en toen ging het 3 maanden goed. Ineens kwam het weer heviger terug, alleen een klik en meer niet. Soms moest in een keer of tien achter elkaar een startpoging doen voordat de startmotor rond ging. Naar de garage en die hebben de contacten van de startmotor schoongemaakt. Na 2 maanden was het weer terug, toen is de startmotor vervangen, nu alles ok.
Op internet vond ik diverse varhalen over slechte contacten van de TD5 starter motor solenoid. Zoek op Youtube eens op "how to get another year from a broken TD5 starter". Ook vond ik een verhaal over solenoid contacten die door de warmte verder in het platic zakken en daardoor slecter contact maken.
Hope this helps.
Ruud
Op internet vond ik diverse varhalen over slechte contacten van de TD5 starter motor solenoid. Zoek op Youtube eens op "how to get another year from a broken TD5 starter". Ook vond ik een verhaal over solenoid contacten die door de warmte verder in het platic zakken en daardoor slecter contact maken.
Hope this helps.
Ruud
ruudkroeze schreef:Ook vond ik een verhaal over solenoid contacten die door de warmte verder in het plastic zakken en daardoor slechter contact maken.
Hope this helps.
Ruud
Dat klinkt dan weer helemaal en volledig als een Defender!!
Marc: de Corsa hebben we in 1994 nieuw gekocht en het niet starten was de eerste keer dat ie een probleem gaf. Kan er dus geen kwaad woord over zeggen.
Edward van Vugt
-
Roger B.
ruudkroeze schreef:Ook vond ik een verhaal over solenoid contacten die door de warmte verder in het plastic zakken en daardoor slechter contact maken.
Hope this helps.
Ruud
bijna....... de contacten in het relais van een Td5 startmotor branden in, (het is niet dat ze warm worden en in het plastic wegzakken, dat is wat er bij de lichtschakelaar van een defender gebeurd....)en daardoor wordt het koper van het contact dunner. helaas gaat dat bij een van beide contacten harder dan bij het ander waardoor het meest versleten contact niet meer geraakt wordt door de plunjer van het relais die beide contacten moet verbinden...
gone