Goedenmorgen, een newby.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Edward

Re: Goedenmorgen, een newby.

Berichtdoor Edward » 14 Dec 2014, 22:15

Landmarcs schreef:
Ik lees hierboven (iets eerder) dat dit sinds 2008/2009 telt.

Hoe zit het dan met: Een 110Puma 5 deurs, 7 zits uit 2011 met een catalogus-prijs van € 82.500 waarvan € 40.608 BPM-aandeel ??
Dit betreft dus een auto die zó onder grijs kenteken rondrijdt (wel kennelijk een geval van parallel-import). Ik ken de slurptax-regels niet, maar wordt die slurp-tax wellicht niet geheven op een grijs gekentekende auto ?

Groeten MarcS

Dat zeg je net zelf door te melden dat een grijs kenteken inclusief belasting 50 à 60 ruggen kost. Wil je hem op geel dan duikt ie heel, heel dik door een ton heen........

Dan zou je toch denken dat daar een heffing verschil inzit of niet?? :shock: :shock:

Ofwel voor een 110 X-tech betaal je 40 aan de garage en 80 aan de staat.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Dec 2014, 22:21

Ron63 schreef:Sorry Roger maar het 5 jaar verhaal blijft wat betreft de BPM.

euh ja... iets te kort door de bocht.... mijn verhaal geldt alleen bij voertuigen van voor ...... euhhh juli 2005 meen ik.... (toen afgeschaft werd dat particulieren een grijs kenteken konden rijden)

maar dat 5 jaar verhaal ken ik dan weer niet, ik begreep dat je voor voertuigen na die datum (juli 2005) als particulier altijd het restbedrag mag aftikken
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Dec 2014, 22:23

Edward schreef:Een 110 Hardtop heeft exact dezelfde cabine als een 90....... Ook dat domme schot achter de stoelen.

Natuurlijk moet ik vollediger zijn en zeggen dat ik een 110 Stawag bedoel. En ook dan moet er een kleiner stuur in wil ik mijn lange benen kwijt kunnen maar dan past het redelijk.....

Bij een 110 HardTop kan en mag je het schot verplaatsen zonder aan de grijskenteken-eisen te knabbelen, dus is er bij een 110 (dus ook bij een HardTop) altijd meer mogelijk. Bij de 90 moet er bij de grijskenteken-ombouw zelfs nog wat aan het schot geknutseld worden om de juiste laadlengte te verkrijgen.
Jammergenoeg hebben ze bij de ombouw van sommige 110-en (waaronder de mijne) ook het originele schot verzaagd en de ombouw-set van de 90 gebruikt waardoor je minder ruimte hebt als bij een niet verkløte 110 HardTop. 't Scheelt niet heel veel, maar extra 2-3 cm rugleunig verplaatsing scheelt toch mee als een dikke jas. Ik moet deze achterlijke ombouw dus nog weer eens ombouwen ... dan past Erik ook met de deur dicht achter het stuur.

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Dec 2014, 22:28

Edward schreef:
Landmarcs schreef:
Ik lees hierboven (iets eerder) dat dit sinds 2008/2009 telt.

Hoe zit het dan met: Een 110Puma 5 deurs, 7 zits uit 2011 met een catalogus-prijs van € 82.500 waarvan € 40.608 BPM-aandeel ??
Dit betreft dus een auto die zó onder grijs kenteken rondrijdt (wel kennelijk een geval van parallel-import). Ik ken de slurptax-regels niet, maar wordt die slurp-tax wellicht niet geheven op een grijs gekentekende auto ?

Groeten MarcS

Dat zeg je net zelf door te melden dat een grijs kenteken inclusief belasting 50 à 60 ruggen kost. Wil je hem op geel dan duikt ie heel, heel dik door een ton heen........

Dan zou je toch denken dat daar een heffing verschil inzit of niet?? :shock: :shock:

Ofwel voor een 110 X-tech betaal je 40 aan de garage en 80 aan de staat.......

Goed, doe mij dan maar die auto uit mijn voorbeeld: Licht-grijs voor de belastingen en geel in het gebruik, 40 k€ voor de garage, 40 k€ voor de staat en géén MRB-opcenten-€ voor de provincie, wel de gewone gele MRB voor de staat.

O ja, als ik toch wat te wensen mag hebben: Doe mij dan maar een Station-Wagon met Utility-Pack, dan heb je ook nog een excuus voor dat grijze kenteken.

Groeten MarcS

Zoef

Berichtdoor Zoef » 15 Dec 2014, 07:20

Goedemorgen,

Helaas ligt een spiksplinternieuwe defender niet in m'n budget :D

Ik kijk een beetje rond voor een "jonge" 2e hands, heb al wel een paar nette exemplaren gezien, oa bij de firma leeuwenkamp.

Maar zag gisteren hier vlakbij te Ommen een "leuk" geprijsde 130 staan,
misschien dat ik daar ook eens ga kijken.

Maar bedankt voor alle reactie's, tips altijd welkom.

Groeten,

Martin

Zoef

Berichtdoor Zoef » 07 Mar 2015, 19:33

Goedenavond,

T is even stil geweest met de defender plannen, drukte.

Maar vandaag de "stoute" aangetrokken en bij de dealer hier in Zwolle wezen kijken.
Vriendelijke ontvangst en in meerdere modellen kunnen plaatsnemen, en was altijd welkom voor een proefrit.

Er staat een hele mooie 90, grijs kenteken, model 2012.
Hier zit achter de stoelen een laag "tussenschot" waardoor de stoelen niet
verder naar achter kunnen. Men wist mij niet met zekerheid te vertellen of dit er uit kon, geen monteur aanwezig.
Mijn vraag is dus of dit kan zodat de stoelen verder naar achter kunnen ?

Bedankt,

Martin

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 07 Mar 2015, 19:44

Als het een grijskenteken versie moet blijven, denk ik dat het niet mogelijk is om het lage schot te verwijderen. Dat is een nadeel van de 90. Een 110 hardtop heeft daarentegen voldoende lengte laadruimte om, met een wat naar achteren verplaatst schot, nog te voldoen aan de verplichte lengte van de laadruimte.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Peter Brig

Berichtdoor Peter Brig » 07 Mar 2015, 20:01

Wat een bedragen lees ik hier, ik denk dat je hier in België voor zo'n 40000 al wel een nieuwe Defender uit de toonzaal kan halen. Ik betaal voor mijn 90, ingeschreven voor 3 personen de volle :oops: €127 per jaar. Ik zal die verhuisplannen naar Nederland nog maar wat uitstellen... :ugeek: :ugeek:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Mar 2015, 21:15

tja.... in nederland is een auto een melkkoe voor de overheid
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Mar 2015, 22:27

Och, heb vroeger ieder jaar weer een sleutelmiddag gehad met een makker als z'n wagen voor de Belse variant van apk moest. Aangezien daar niks mag wisselden we jaarlijks zowat het hele sportonderstel en nog wat. :shock: :shock:

Het is overal wel wat. Maar doe mij toch Nederland maar :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Nieuw op het forum”