Producten vakantie en overland trips

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
marcenvon

Re: Producten vakantie en overland trips

Berichtdoor marcenvon » 14 Dec 2014, 07:53

Roger B. schreef:gaat niet alleen om overland tochten, ook vakantie... en als ik met de auto ga, dan boeit mij niet dat ie 20kilo meer mee moet zeulen.... oh wow, dan gebruikt ie op een hele vakantie misschien drie liter meer diesel..

idereen mag toch zelf weten wat ie belangrijk of handig vindt om mee te nemen? ik neem geen fiets mee.... jij vind een fiets wellicht wel belangrijk.........

Je vergeet even voor het gemak dat MarcS elk topic wil ombuigen naar fietsen en/of treinen......

Inderdaad MarcS, als ik op fietsvakantie ga (whahahahahahahaha) dan neem ik mijn Cobb niet mee. Als ik met mijn LaRo of RaRo met Aart Kok Tenttrailer erachter op vakantie ga, dan gaat de Cobb wel gewoon mee.

*zucht*

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 14 Dec 2014, 10:05

Hij heeft groot gelijk, alleen moet je voor jezelf een gulden middenweg zien te vinden. Je gaat tenslotte met de auto omdat je wat meer kunt meenemen, en dus niet mega basic ala backpacker hoeft te reizen. Maar je kunt ook overdrijven en wasmachines en magnetrons meezeulen. Hoe lichter de auto bepakt is hoe beter.
Belangrijkte is iig om de auto onder het max toelaatbare gewicht te houden.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Dec 2014, 11:06

ToyRoverlander schreef:....
Belangrijkte is iig om de auto onder het max toelaatbare gewicht te houden.

Mijn auto mag tot 3050 kg totaalgewicht gaan, toch rijdt het een stuk prettiger als je niet als verhuiswagen tot die grens bent belast, maar er minstens 500 kg onder blijft. En ... als ik ook een karretje achter de Defender zou hangen (ik heb niet eens een trekhaak) dan zou ik ook gaan denken over fietsen etc. want dan wordt het reizen meer verhuizen. Zit er een langere stop op één plek in de planning dan neem ik een "grote" tent mee maar ik merk dan ook hoeveel meer werk het is om alles na zo'n langer verblijf weer netjes in te pakken (en ook hoeveel ballast je dan onderweg hebt).

Het gaat mij dan overigens niet om het extra brandstof-verbruik (bij een overland-tocht kan dat ook nog eens meespelen) ... als het om het verbruik gaat kan je beter thuis blijven.

Naast het "travel-light" advies (wat ik dus vooral als start-punt hanteer) is het natuurlijk ook leuk om een zaag, bijl, serpe etc bij je te hebben (voor dat kampvuur) en aan een lichtgewicht bijl heb je natuurlijk niks. Maar het is ook een leuke uitdaging om te kijken hoe je een lichtgewicht-oplossing kunt vinden voor het alledaagse vakantie-huishouden. (Voor de fiets - ja daar zijn we weer - heb ik een complete "werkplaats" die in een 1-liter-ijskast-doos past, da's ook weer leuk.)

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Dec 2014, 13:00

Als ik sommige wagens zie bij de vakantiebeurs en op andere plekken dan is het wel degelijk héél verstandig om bij ieder ding dat je mee wilt nemen je af te vragen of het nodig is, of het lichter kan, etc.

De meeste wagens zijn vee te zwaar om nog lekker te rijden. Of je nou met een Defender op pad gaat of met een Disco/Range Rover/Freelander het gewicht is gewoon essentieel. Zeker als je ook nog wat avontuurlijke wegen of paden wilt rijden.......

Daarnaast is het zaak het gewicht zo laag mogelijk te houden en het roofrack zo leeg mogelijk te laten als je dat 1 hebt.

Een Dutch oven vind ik leuk voor thuis, maar zeker niet voor op reis......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Joep Weijers

Berichtdoor Joep Weijers » 28 Dec 2014, 22:42

Afbeelding

Op vakantie (5 man in de 110 csw) veel plezier gehad van een viertal kratten met deksel (2x 60x40x20 en 2x 40x30x30) om de algemene spulletjes niet door te auto te hebben slingeren. De handvaten zijn open en de deksel sluit niet waterdicht af, dus zijn helaas niet geschikt om op het dak te binden.

Terug naar “Kroeg”