Berichtdoor E66 » 29 Aug 2017, 21:28
Hoi,
Mijn naam is Eric. Reeds geruime tijd ben ik zeer geïnteresseerd in Land Rover Defenders.
Zojuist heb ik me dan ook aangemeld op dit forum en zou ik graag gelijk een vraag willen stellen omtrent de aanschaf van een Defender.
Mijn keuze is gevallen op een 110 Td5. Her en der heb ik reeds wat proefritjes gemaakt en reeds ondervonden dat “ogenschijnlijk” dezelfde wagens een totaal andere rijervaring kunnen geven. De een koppelt zeer zwaar en heel ver onderin terwijl de ander een gelijkmatige pedaaldruk geeft en relatief soepel aanvoelt. Ook het sturen verschild nogal van elkaar, wat deels waarschijnlijk te wijten is aan het type banden, bandendruk etc.
Wat ik bij handelaren dan vaak te horen krijg, als reactie op mijn constateringen, is “tja, dat is nu eenmaal eigen aan een Defender”!!!
Met andere woorden ik weet ff niet wat ik moet geloven!
Momenteel ben ik bezig met een Defender110 Td5, jaartal 2005, uit Duitsland.
Particuliere verkoop.
Ik heb vanmiddag de eigenaar gesproken en deze heeft me gelijk een 30-tal gedetailleerde foto’s gestuurd van onderzijde, deurdetails etc. zodat ik op voorhand reeds een beeld heb van de staat van de Auto.
Ik heb hem gevraagd me ook nog het Vin-nummer te sturen zodat ik ook dat vooraf kan checken.
Mijn vraag:
Is het mogelijk dat ik betreffende foto’s doorstuur aan een lid, of mss enkele leden, met de nodige kennis van zake, zodat deze daarop kunnen reageren. Gewoon een objectieve mening en mogelijk tips ter ondersteuning zou erg fijn zijn. Uiteraard is het niet mijn bedoeling mensen daar achteraf negatief over aan te spreken, Ik zie het puur als extra kennis om zo weinig mogelijk over het hoofd te zien bij het bezichtigen van de Defender.
Alvast bedankt!
Groet, Eric