Nieuw hier en vragen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Nieuw hier en vragen

Berichtdoor Landmarcs » 19 Aug 2017, 20:24

Erik Peters schreef:Ah, een ex Carabinieri auto, want die reden met een 2 liter benzine motor.

Zo eentje dus, maar dan groter.

P1020806.jpg

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Aug 2017, 20:32

doezel schreef:Een 1995 90 2.0 MPI als souvenir uit Italië meegenomen. (Dan is een Groene Umweltkleber ook meteen geen probleem!)

Maandag eens proberen langs de RDW te krijgen.

Nog even een "olijke" gedachte.

Als je voor deze auto ze eerst een NL-kenteken hebt en er dan een Grüne MiljöPlakette op kan krijgen is er niemand die je tegenhoudt om er een vieze diesel in te hangen en 'm bij de RDW om te keuren.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 20 Aug 2017, 00:20

Nee, dat werkt niet, je dient de auto zo te laten als hij was tijdens de aanvraag van de groene stikker. Na eventuele wijzigingen aan de auto (verwijderen roetfilter bijvoorbeeld) dien je een nieuwe sticker aan te vragen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Aug 2017, 09:29

Erik Peters schreef:Nee, dat werkt niet, je dient de auto zo te laten als hij was tijdens de aanvraag van de groene stikker. Na eventuele wijzigingen aan de auto (verwijderen roetfilter bijvoorbeeld) dien je een nieuwe sticker aan te vragen.

En de Duitse Polizist controleert dat ?

Ik had de Grüne Plakette al een paar jaar liggen ... hij zit nu pas op de auto (en voor de mijne is die "Grüne" geheel legitiem).
Als je zo'n "oude Grüne" hebt (opgeplakt of niet) "dien" je wellicht wel een nieuwe aan te vragen maar er mist een controle-slag.
Je ziet ook hier weer een gebrek aan "Europa" bij dit soort van goed bedoelde regelingen. Als je alle Europese stickers/vignetten op je (Defender) voorruit plakt mag je niet meer rijden wegens onvoldoende uitzicht naar buiten.

Groeten MarcS

Houston

Berichtdoor Houston » 20 Aug 2017, 10:45

Leuke auto! Gefeliciteerd!

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Aug 2017, 12:27

Landmarcs schreef:
Erik Peters schreef:Nee, dat werkt niet, je dient de auto zo te laten als hij was tijdens de aanvraag van de groene stikker. Na eventuele wijzigingen aan de auto (verwijderen roetfilter bijvoorbeeld) dien je een nieuwe sticker aan te vragen.

Groeten MarcS

nee, maar het verschil tussen een diesel en een benzine merken ze doorgaans wel op.
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Aug 2017, 17:37

Roger B. schreef:
Landmarcs schreef:

nee, maar het verschil tussen een diesel en een benzine merken ze doorgaans wel op.

Nah und ... ?
Een tweede generatie Td5 (de eerste generatie Td5 soms ook) en een "Puma" krijgen gewoon een "Grüne Plakette".
    :oops:   Foutje, Td5 is kennelijk "Gelb" of "Rot"
Dus het al dan niet dieselen is geen differentierend kenmerk, bovendien loop je de grootste controle-kans bij een geparkeerde auto.
Een gemiddelde Polizist ziet het verschil tussen een Defender(oïde) en een Series, veel verder komt ie niet (en een Series mag waarschijnlijk als historisch voertuig weer wel in de "Grüne" zone).

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 20 Aug 2017, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.

doezel

Berichtdoor doezel » 20 Aug 2017, 17:52

Erik Peters schreef:Ah, een ex Carabinieri auto, want die reden met een 2 liter benzine motor.

Groet,

Erik.

Klopt! Op het dak is zelfs nog te zien waar de zwaailichten en het zoeklicht hebben gezeten.

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 20 Aug 2017, 17:58

Waar vraag jij die stikker aan dan ?
Ik heb een 2e generatie td5 uit 2003 maar mooi geen groene sticker kunnen krijgen
(dan heeft het verder ook geen zin voor me ;) )

Ben benieuwd welk bedrijf er makkelijk mee omgaat

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Aug 2017, 18:13

trix G4 schreef:Waar vraag jij die stikker aan dan ?
Ik heb een 2e generatie td5 uit 2003 maar mooi geen groene sticker kunnen krijgen
(dan heeft het verder ook geen zin voor me ;) )

Ben benieuwd welk bedrijf er makkelijk mee omgaat

Ik heb een Grüne "Puma", en ik heb 'm bij Stadt Köln aangevraagd (voor € 5,- , het was een van de goedkopere adressen Stadt Köln).
Geen idee hoe het precies zit met de Td5, ik heb altijd begrepen dat de 2º generatie wél "Grün" was en de 1º niet.
En ... ik weet dat het soms vreemd loopt, en zelfs de 1º generatie voor "Grün" doorgaat.

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 20 Aug 2017, 20:18, 4 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Nieuw op het forum”