tim schreef:Zie hier de droomband van Marc..
Is die Wolf velg gewoon niet " te dik" qwa staal omwille van het heavy duty element?
Ik heb mijn wolfs nimmer opgemeten, die dingen doen het gewoon en draaien rond en daarmee is het klaar voor mij.
Ja, ja, ik snap best waarom die heavy-duty velg zo heavy-dik is.
Ik doelde erop dat voor de gewone stervelingen (en zelfs voor Edward) dunner staal veelal meer dan genoeg is.
Ik zou best tevreden geweest zijn met een 6,5 brede velg a la standaard-staal, alleen is die er niet.
Een standaard-stalen velg verbreden en opnieuw spuiten is duurder als een nieuwe heavy-duty dus wat zit er onder mijn auto: 5 mm overkill.
Nog makkelijker was het geweest als de standaard-stalen velgen af-fabriek nar 6 inch gebracht waren (zo'n 15 jaar terug misschien al), dan had je een velg waar zowel 7.5x16 als 235/85x16 behoorlijk op past, 235/85 is gewoon een tikje te breed voor de 5,5 inch standaard-maat ... je moet overigens de volkstammen die 235/85 op standaard staal niet in de kost hebben want dat zou hard aanpoten zijn.
Maar goed, ze draaien allemaal rond, dus daar heb je gelijk in, en qua onafgeveerd gewicht maakt het uiteindelijk maar weinig uit als je dat afzet tegen het totaal-onafgeveerd gewicht: die assen zijn voor de meesten van ons ook overkill.
Groeten MarcS