Rob
Series 1 Bladveren verwijderen
- RobStewart
Re: Series 1 Bladveren verwijderen
... I have used WD40 for years and wouldn't use anything else, the other stuff isn't called "Crap Oil"for nothing
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- ikke jelle
goed spul dat wd40
deed het bij de 2a net als erwin deed elke keer alles ff inspuiten.
en heb weinig gehad dat niet loswilde.
maar heb hier een bus wd40 staan naast de pc en citeer :
blabla
kruipt onder roest
bla bla smeert moeilijk lopende bla bla
dringt bij moeilijk lopende bla door tot de schroefdraad
contactspray bla bla werkt bij ontsteking van de auto
verwijdert stickerlijmresten
meer info op bla bla .nl
een wondermiddel dus dat kruipt
volgens mij stond er op de oude bussen alleen :maakt los wat vast zit.
nog een week dagelijks portie wd40 erop en het draaid beter dan nieuw volgens wd40 dan he
deed het bij de 2a net als erwin deed elke keer alles ff inspuiten.
en heb weinig gehad dat niet loswilde.
maar heb hier een bus wd40 staan naast de pc en citeer :
blabla
kruipt onder roest
bla bla smeert moeilijk lopende bla bla
dringt bij moeilijk lopende bla door tot de schroefdraad
contactspray bla bla werkt bij ontsteking van de auto
verwijdert stickerlijmresten
meer info op bla bla .nl
een wondermiddel dus dat kruipt
volgens mij stond er op de oude bussen alleen :maakt los wat vast zit.
nog een week dagelijks portie wd40 erop en het draaid beter dan nieuw volgens wd40 dan he
groet jelle
Er zijn op internet een heleboel kruipolie testen te vinden.
Bij sommige komt WD40 er heel goed uit en bij andere weer iets minder goed ten opzichte van de "echte" kruipolie.
De bestanddelen die in kruipolie zorgen voor het kruipen(grafiet en nog wat dacht ik) zitten ook in WD40 en het is dus gewoon als kruipolie te gebruiken.
WD40 is daarnaast nog voor een heleboel andere dingen te gebruiken. Ben al jaren fan en koop het in 5 liter jerrycans bij Conrad.
Werkt goed om de ontsteking te waterproofen en ik spuit regelmatig de hele auto(ook de onderkant) en mijn motorfiets er mee in en wrijf het dan uit.
Hij glimt dan als een nieuwe en dat olielaagje blijft nog heel lang zitten. Twee maanden later zie je de regendruppels nog zo van de lak af rollen.
In de UK hebben ze er een mooie term voor. The oily rag. Niet milieu bewust,maar wel de beste manier om het spul te beschermen tegen vocht en roest.
Als je een middel zoekt om puur alleen vastgeroeste bouten los te krijgen schijnt een zelf gemaakt mengsel van 50/50 atf en aceton het best te werken.
Bij sommige komt WD40 er heel goed uit en bij andere weer iets minder goed ten opzichte van de "echte" kruipolie.
De bestanddelen die in kruipolie zorgen voor het kruipen(grafiet en nog wat dacht ik) zitten ook in WD40 en het is dus gewoon als kruipolie te gebruiken.
WD40 is daarnaast nog voor een heleboel andere dingen te gebruiken. Ben al jaren fan en koop het in 5 liter jerrycans bij Conrad.
Werkt goed om de ontsteking te waterproofen en ik spuit regelmatig de hele auto(ook de onderkant) en mijn motorfiets er mee in en wrijf het dan uit.
Hij glimt dan als een nieuwe en dat olielaagje blijft nog heel lang zitten. Twee maanden later zie je de regendruppels nog zo van de lak af rollen.
In de UK hebben ze er een mooie term voor. The oily rag. Niet milieu bewust,maar wel de beste manier om het spul te beschermen tegen vocht en roest.
Als je een middel zoekt om puur alleen vastgeroeste bouten los te krijgen schijnt een zelf gemaakt mengsel van 50/50 atf en aceton het best te werken.
- ToyRoverlander
Spoelt die wd40 niet snel er vanaf dan als je het op het chassis spuit, door regen ed?
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
ToyRoverlander schreef:Spoelt die wd40 niet snel er vanaf dan als je het op het chassis spuit, door regen ed?
Nee,er blijft echt nog heel lang een oliefilm zitten.
Het was zeker 4 maanden geleden dat ik de Laro voor het laatst had ingespoten en ik heb haar gisteren gewassen en je ziet aan de vorm van de druppels dat er overal nog steeds een oliefilm zit. Ook op het chassis.
Alleen op de plekken die rechtstreeks in het sproeiwater van de banden zitten(wielkasten) is het iets minder.
Ik heb haar gisteravond toen ze droog was gelijk ook weer een WD40 douche gegeven tegen de komende pekel.
Eric.
- Erik Peters
RobStewart schreef:... I have used WD40 for years and wouldn't use anything else, the other stuff isn't called "Crap Oil"for nothing![]()
![]()
![]()
Rob
Eric Tol schreef:Er zijn op internet een heleboel kruipolie testen te vinden.
WD40 is daarnaast nog voor een heleboel andere dingen te gebruiken.
Ach, een week of zo geleden ontving ik een e-mail waarin 5 nieuwe soorten WD40 werden aangeprezen:
WD40 super kruipolie, WD40 reinigingsspray, WD40 contactspray, WD40 siliconespray en WD40 smeermiddel met PFTE.
Zou in al die busjes dan hetzelfde zitten....de "gewone" WD40 uit zo'n blauw/gele verpakking?
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- ikke jelle
jep
nieuw naampje betere prijs
vandaag nog wd40 gebruikt al sticker oplosser en het werkt fantastisch
nieuw naampje betere prijs
vandaag nog wd40 gebruikt al sticker oplosser en het werkt fantastisch
groet jelle
Update: Series 1 Bladveren verwijderen
Nou, het was kort gezegd een enorme klus. De twee bouten aan de linkerzijde wilden van geen wijken weten dus ten einde raad heb ik de slijptol maar in de veren gezet. Gelukkig zijn de veren voor maar 9 dik, tegenover 11 achter.
Jullie begrijpen dat ik opzag tegen de klus aan de achterkant. Maar ik kon wel janken van geluk want zonder een centje pijn liet de hele handel los. Dus op een tweetal onderdelen van de stuurinrichting en het rem- en koppelingspedaal ding is het chassis vrij.
Kortom, met WD40 kom je een heel eind!
Jullie begrijpen dat ik opzag tegen de klus aan de achterkant. Maar ik kon wel janken van geluk want zonder een centje pijn liet de hele handel los. Dus op een tweetal onderdelen van de stuurinrichting en het rem- en koppelingspedaal ding is het chassis vrij.
Kortom, met WD40 kom je een heel eind!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
-
Roger B.
kon je niet de bout doorzagen/slijpen ipv de veer??
of kwamen er sowieso verse veren onder en maakt het niet uit?
of kwamen er sowieso verse veren onder en maakt het niet uit?
gone
Die bladveren wil je die bewaren voor mij Edwin? Maat van me maakt daar messen van en wat is er nou cooler dan een mes van een Serie 1

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968