Een disco 2 is goed beveiligd en voorzien van immobilisatie bij het starten, met juiste sleutel (transponder) kan de auto gestart worden. Indien de auto afgesloten wordt met de afstandbediening, zal deze supervergrendeld worden. Lukt het je om de deur te openen, dan blijft de auto vergrendeld en is starten onmogelijk. Aangezien deze beveiliging fabrieksmatig is aangebracht, lijkt mij een apart certificaat voor de aanwezige startonderbreker overbodig.
Of het moet een diefstal betreffen voor een oud model, waarbij geen voorzieningen waren/zijn getroffen tegen diefstal. De verzekering kan dan aanvullende voorwaarden stellen, óf het staat in de polis, óf je wordt door een tussenpersoon geïnformeerd. Bijvoorbeeld het aanbrengen van een stuurslot i.c.m. een achteraf aangebrachte startonderbreker kan onderdeel uitmaken van een vergoeding door de maatschappij. Dit wordt altijd helder beschreven.
Zelf ben ik via Land Rover (Unive) verzekerd, waarbij rijden in terrein automatisch is meeverzekerd. Ik betaal een schappelijk bedrag per maand voor een uitstekende verzekering.
Groet, Chris
verzekering
-
Waterrover
- Beheerder
Re: verzekering
Startonderbrekencertificaat? Mijn Discovery van uit 1992 heb geen startonderbreker, en ik wil it neit!!! zelfde oplossing met mijn border collie
Allrisk en Wiggers, de beste prijz mijn geld te winnen
Allrisk en Wiggers, de beste prijz mijn geld te winnen