Landmarcs schreef:Erik Peters schreef:steefklei schreef:Ook ooit een muffler gekocht, maar later bleek dat de thermostaat niet meer werkte dus voor niets in de kou gezeten.
Zo ontdekte ik ook dat de thermostaat defect was van mijn 300 Tdi: het duurde te lang voordat de kachel warmte af begon te geven (pas na een kwartier).
Erik,
Het is nog maar kort iets kouder, anders zou je inmiddels weten dat een kwartier opwarmtijd bij de Td5 de normaalste zaak van de wereld is.
Ik zie jou vroeger of later ook nog wel aan een slabbetje gaan.
Groeten MarcS
De Td5 warmt wel iets trager op dan de 300 Tdi, maar het duurt zeker geen kwartier voordat ik warme lucht uit de verwarming krijg.
Ik had laatst wel het idee dat de verwarming ineens iets kouder werd tijdens een rit. Misschien die 'plons' koud water uit de radiateur.
Er ligt inmiddels een Eberspächer hetelucht verwarming klaar om ingebouwd te worden, "het koud hebben" hoeft dan niet meer. Ik kan niet de brandstofleiding aftakken, zoals de zuigleiding bij de 300 Tdi, omdat bij de Td5 druk op de leidingen staat (als de pomp draait). Daar moet ik nog een oplossing voor zoeken. Een apart (kachel)reservoir is niet zo handig, m.b.t. vullen en lange(re) standtijd van de diesel (met 5% biobrandstof), tevens is er geen rode (goedkope) dieselolie meer. Waarschijnlijk wordt het een zuigleiding aanleggen uit de standaard brandstoftank.
Groet,
Erik.