In Zuid Afrika: Land Rover Defender of Toyota Landcruiser?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: In Zuid Afrika: Land Rover Defender of Toyota Landcruise

Berichtdoor Edward » 01 Dec 2014, 17:53

Roger schreef:g
soms word je gewoon verliefd op de verkeerde, zonder precies te weten of te snappen waarom.

maar eerlijk is eerlijk. als je puur naar cijfers kijkt snap ik soms ook niet waarom ik Defender blijf rijden.

het is toch een beetje een afwijking denk ik.

:D

Oh, maar dat weet ik dan weer wel! :D :D Ik vind mijn 130 gewoon een ontzettend stoere en leuke bak! Van een Hi-lux en consorten wordt ik niet blij en ik kijk er niet met plezier naar. Rijden is leuk en aangenaam maar ik moet er niet van glimlachen zoals ik wel in mijn Britse hok doe. :lol: :lol:

Maar zelfs in een direct duel legt mijn 130 het op zowat alle fronten af tegen de Hi-lux. Ik kan meer laden in de bak en off road rij ik de Hi-lux met twee vingers in de neus zoek..... :roll: :roll:

Maar ja, bij m'n maat staat in de bak standaard een gereedschapskist en off road komt ie alleen als ie door een berm oid moet. :lol: :lol:

Maar ik geef het ook grif toe aan een ieder die er naar vraagt: ik heb de mooiste en de leukste, niet de beste of de voordeligste. :D :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger

Berichtdoor Roger » 01 Dec 2014, 19:21

hahaha.

inderdaad niet te veel naar de cijfers kijken.
:D

ik blijf ook steeds met een grote smile in mn Defender rijden en z'n (veelal wispelturig) karakter heeft ook wel wat grappigs. en stoer vind ik hem sinds dag 1 dat ik er in reed.
hoewel eerlijk is eerlijk, ik datzelfde gevoel ook had toen ik 1,5 jaar lang in m'n Toyo Landcruiser hj troopcarrier reed.
maar goed dat is ook wel een erg gelijksoortige auto.

ik zal er voorlopig ook nog wel in blijven toeren schat ik zo in.

het leuke van een Defender is trouwens ook dat een beetje schade hem niet deert. het maakt hem eerder rijper dan lelijker. :lol:
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Dommel

Berichtdoor Dommel » 01 Dec 2014, 21:21

Het oog wil ook wat...
Hadden beide merken vroeger iets rechthoekigs en simplistisch. Dan vind ik de lijn die Land Rover qua design is ingeslagen mooier dan van Toyota.

Land Rover meer richting smooth, de auto's van Toyota lijken tegenwoordig meer op ruimteschepen dan op terreinauto's of SUV's.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Dec 2014, 21:36

Dommel schreef:Het oog wil ook wat...
Hadden beide merken vroeger iets rechthoekigs en simplistisch. Dan vind ik de lijn die Land Rover qua design is ingeslagen mooier dan van Toyota.

Land Rover meer richting smooth, de auto's van Toyota lijken tegenwoordig meer op ruimteschepen dan op terreinauto's of SUV's.

Tja, kijk even hier: viewtopic.php?f=16&t=6666#p55087

Een geheel onbevangen mening van iemand die al een eeuwigheid geen Landrover meer heeft (of rijdt).

Toentertijd vond hij de Toyauto LandCruisers al fantasieloze vierkante bakken.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”