Edward schreef:Het is sowieso een vaag klotesysteem. Bij onze Disco waren de sleutels ineens onvindbaar voor de ecu, waarschijnlijk de ontvanger, dus het hele alarm en onderbreker uitgezet met de Nanocom.
Start ik laatst de wagen slaat ie aan en meteen weer af. Dat is normaal te verhelpen met een keer ontgrendelen idd, maar hoe doe je dat zonder AB? Uitgestapt, hok op slot en weer open met de sleutel en daarna gewoon starten??![]()
![]()
Schiet mij maar lek.......
Lek-schieten draagt weinig bij aan de wereldvrede. Het "vage" K-systeem heeft mij weinig echte vraagtekens gekost.
Eenmaal tot tweemaal toe spontaan afslaan tijdens het rijden: auto viel gewoon dood, starten, en weer opnieuw, en starten en daarna geen enkel probleem.
Eenmaal een spontane actie van de start-onderbreker terwijl ik net bezig was met steeds een beetje sjorren een confeer uit zijn lijden te verlossen.
Meermaals het probleem van niet herkennen van de sleutel na een langere tijd geen AB-vergrendeling - op te lossen dus door "synchroniseren".
En eenmaal iets als voorgaande in combi met een zwak batterijtje, toen dus niet op te lossen met synchroniseren, wel met de reservesleutels (gelukkig was dit toen op een paar 100 m van huis waar de reserve lag).
De huidige heeft ook AB-bediende sloten, dat heeft voors en tegens (o.a. als tegen dat je goed moet opletten dat je de auto niet weer van het slot doet terwijl je de sleutels wegbergt.
Groeten MarcS