Edward schreef:.....
... ik zou óf een kooi monteren óf niks doen maar niet zelf gaan kloten met "verstevigingen" waarvan je niet weet of en hoe ze loskomen bij een ongeval.
.....
De enige min of meer zinnige versteviging lijkt mij een versterking van het dak boven de eerste zit-rij en/of boven de voorruit.
Andere versterkingen kunnen voor hetzelfde geld tegen je werken, ze komen los en zijn dan gevaarlijk, of ... ze komen juist niet los maar beperken wel het levensruim in de auto - en dan bedoel ik in het bijzonder het levensruim dat na opkreukelen over is - en/of ze zitten in de weg als je de auto uit zou willen.
Groeten MarcS
PS Bij mijn ondersteboven was overigens alleen de voorruit stuk. Nadat de auto weer op z'n wielen stond konden zelfs alle deuren open en ook weer dicht. Dit waarschijnlijk wel mede dankzij een solide RockSlider waardoor de flank waarover de auto rolde en schoof in ieder geval een solide vast punt dwz balk had. (Ook was het main-bulkhead slechts een tikje uit het lood -- zonder het paar extra vaste punten onder was dat waarschijnlijk een stuk verder doorgedrukt.)