Roger B. schreef:nuben ik maar een domme boerenlul en bij het lezen van teveel ambtelijke taal vergaat me de zin om minitieus uit te gaan pluizen wat ze nu eigenlijk zeggen (en dat is volgens mij EXACT waarom zulke taal gebruikt wordt)
maar er wordt wel heel erg nadruk gelegd op af fabriek, dat wil zeggen vóór toelating tot het nederlandse wegennet....... en niet op de 130cm eis.... kortom, ze veranderen de omschrijving in "het basisvoertuig" en de regel is niet anders geworden of zie ik het weer verkeerd....
Roger B.,
Je ziet het (deels) verkeerd.
De Hoge Raad zegt dat een regel zoals de 130 cm af-fabriek mag.
De Hoge Raad zegt evenwel ook dat de toepassing van deze regel zoals nu gebruikelijk niet mag.
Op grond van dit laatste heeft de Hoge Raad de belastingman wederom teruggefloten.
Kijk maar bij TaxLive als je niet alles wilt lezen, of lees alleen dit citaat:
"De interpretatie die de Belastingdienst echter hanteert van het criterium 'af fabriek' is wel discriminerend. Het mag namelijk niet uitmaken of de auto voor de ombouw al is toegelaten tot het Nederlandse wegennet."
In (min of meer) vergelijkbare gevallen naar deze uitspraak verwijzen moet veel helpen, misschien krijgen de ambtenaren op de werkvloer de opdracht zich van de domme te houden, maar waarschijnlijk krijg je al gelijk als je bezwaar maakt.
Dat is nu eenmaal de "non nonsens" politiek van onze hyper-burgemeester (met zijn boevenmaatje) van Staatszekerheid, zo doen zij ook met bijv Europese uitspraken: eerst rustig bekijken ... behalve natuurlijk als het ze uitkomt, dan voeren ze maatregelen door die nog onder de rechter zijn.
Groeten MarcS