Edward schreef:285.000 kilometer en de originele zit er nog steeds is en geen enkel probleem.![]()
en je hebt ook nooit 's morgens dat ie niet op je gaspedaal reageert
een hoax is het niet, ik heb meerdere Td5 motoren gezien die olie in de rode stekker hadden, zelf nooit gezien, maar wel vaker gehoord is olie die tot in de ECU doordrong en naar mening van Land Rover dealer daar de ECU gemold had.
Die olie lekt niet LANGS de stekker/doorvoer in de kop, maar door de aders naar de pennetjes in de connector, loopt daar over naar de andere stekker en kruipt daar weer in de aders van de kabelboom naar de ECU. Wat er weleens gedaan wordt is een olieblokkade aanbrengen door een stuk van de injectordraden in de kabelboom te vertinnen, de samengesoldeerde koperdraadjes laten geen capilaire oliestroom meer toe en dat zou dan de olie tegen houden... heb ook al eens een versie gezien die de draden met AMP stekkers onderbroken had.... maar of dat zo'n bedrijfszekere oplossing is? lijkt me stug
als je ter plekke van het vertinde stuk weer te goed isoleerd kan de olie nog doortrekken. dus hoe je dat dan goed moet oplossen weet ik ook niet.
Ik heb in de 100.000km dat ik met mijn Td5 reed na het vervangen van de injectorloom in het begin nog een paar keer de connector aan de kop los gehad en met remmenreiniger ruim ingespoten en telkens ook de rode stekker aan de ECU gereinigd... na een keer of 5 was de stekker aan de ECU niet meer vol olie en daarna heb ik er nooit meer olie gezien.....