defender opvolger eind 2016 verwacht..

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Ron63

Re: defender opvolger eind 2016 verwacht..

Berichtdoor Ron63 » 02 Nov 2014, 13:41

Landmarcs schreef:Ik ben nu wel nieuwsgierig naar een "prijsje". Ik hoop dat het meevalt, maar ik denk dat het aardig zal tegenvallen in vergelijking met een 130.
En afgezien van dit "prijsje": ik zie deze auto nog niet door de grijs-regels van de belastingdienst geaccepteerd worden, dus "ex-BPM" gaat alleen door als je je ook aansluit bij het "ex-NL" legioen.

Groeten MarcS

Denk er weleens aan om zoiets mee te laten komen uit Oz als verhuisgoed, maarja moet ik eerst mijn zwagert zo ver krijgen dat hij terug komt :D

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

ppw

Berichtdoor ppw » 02 Nov 2014, 14:04

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Nov 2014, 14:30

Om toch ook weer een beetje bij het Topic en de oorspronkelijke discussie terug te keren hier wat losse eindjes:

Toen ik begin 80er jaren in Spanje kwam reden daar grote hoeveelheden Santana-LandRovers, ze waren daar toen "moderner" als in het moederland.
6 cilinders, grote voorruiten, een vlak front ... je had het allemaal (ik vond het toen niet allemaal even mooi, een echte LandRover had toen een terugspringende radiator).
Iets later kwamen de Japanners, ook in Spanje, ze werden daar zelfs ook in licentie gebouwd. Zo'n Nissan Patrol (het oude smalle type) dat was toen pas echt modern (en die Spaanse hadden af-fabriek al een wat hoger "grijskenteken-dak").
Nu de laatste jaren was ik weer (deels als sentimental journey) in Spanje en ... nog steeds zie je Japanners, vooral de moderne, daarnaast zie je heel veel Defenders, en ... tot mijn verbazing nauwelijks oude Japanners (en die die je ziet zijn vaak in bedroevende toestand) maar wel oude Santana-LandRovers. (O ja, ik zag ook één TaTa.)

P1100629.jpg

Qua duurzaamheid en betrouwbaarheid is het dus niet zo triest gesteld met de LandRover, en ook niet zo overweldigend goed met de Japanner.
(O ja <2>: Ik sprak ook een boswachter/parkwachter die een door de baas beschikbaargestelde Nissan Terrano oid reed en hij was niet echt blij met zij 4 wielen: Eerder hadden ze LandRovers gehad en daar viel tenminste niet alles af, met de Nissan hoefde je maar iets te raken en de bumper hing erbij, en je raakte eerder wat want de Nissan deed het ook nog eens minder ..... )

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 02 Nov 2014, 17:28

Maar daar ging dit Topic ook niet over, het ging over het nieuwe model.

Is een beetje van "de Defender is dood, leve de Defender"

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Dommel

Berichtdoor Dommel » 02 Nov 2014, 21:53

Roger B. schreef:volkswagen orderlijst aan het opstellen? :lol:
:D

- locker voor/achter
- stroompunten achter (laden van gereedschap)
- geen klep, maar deur al dan niet twee (1/3 - 2/3)
- reservewiel achterop
- 4wd permanent
- sterke motor
- comfort, met name op geluid (stil dus)
- voldoende ruimte voor lang(er)e bestuurder en goede zitpositie
- klep, (niet gedeeld zou mooi zijn, maar wordt het vast niet)
- leverbaar in DC pickup
- mogelijkheid lierbumper met niet ervoor gemonteerde lier
- mogelijkheid om grotere wielen en verhoging kwijt te kunnen zonder bodywerk direct noodzakelijk te maken
- sleepogen voor/achter
- snorkel

Net als bij een Caddy en Transporter; keus uit klep en deuren.

Sleepogen: onbegrijpelijk dat ze deze bij de Disco Sport achter een bumper weggestopt hebben. Op een evenement was een Disco 3 eigenaar een kwartier met een schroevendraaier aan 't prutsen om kapje eraf te krijgen. Bij de FL2 zo te bereiken, voor heb ik er permanent een harpsluiting aanhangen.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Nov 2014, 22:54

al die ogen zijn geen recovery points maar hooguit bedoeld voor slepen op harde ondergrond... (ook een defender heeft geen recovery points af fabriek by the way)

als je een verborgen "sleepoog" hebt en dat in het terrein wil gebruiken moet je dat kappie er af halen voordat je het terrein in gaat :roll:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Nov 2014, 23:51

Roger B. schreef:al die ogen zijn geen recovery points maar hooguit bedoeld voor slepen op harde ondergrond... (ook een defender heeft geen recovery points af fabriek by the way)

Tja, t'is weer een voorbeeldje van bedenkelijk bezuinigen. De Defender sjor-ogen zijn ook gewoon los aangeschroefd, op precies die plek waar je de JATE-rings moet monteren, dus de besparing is alleen 4x het prijsverschil tussen een JATE-ring en een plaatstalen sjor-oog.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Nov 2014, 23:57

Als je je wagen los wilt trekken aan die Jate rings dan zou ik maar zorgen dat je een band aan beide doet en daaraan een touw of lierkabel. :shock: :shock:

Want het chassis is peperkoek op die plek en als je recovery probeert op 1 oog dan trek je geheid het chassis stuk.......

Ik denk dat ik er wel een stuk of 20 gelast heb op die plek.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 03 Nov 2014, 09:59

Ja het chassis oogt erg robuust, en haalt zijn sterkte uit het formaat van de balk. De wanddikte stelt echt niks voor. Als je iets veranderd aan onderstel montagepunten of motor/baksteunen, zorg dan maar dat je eerst een fikse plaat tegen het chassis last waar het dan op komt. Weet je zeker dat het blijft zitten en niks scheurt. Plaatdikte is echt dun!
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Dommel

Berichtdoor Dommel » 03 Nov 2014, 19:52

Word dus tijd voor 'n nieuw model Defender! :lol:
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Kroeg”