defender opvolger eind 2016 verwacht..

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ppw

Re: defender opvolger eind 2016 verwacht..

Berichtdoor ppw » 01 Nov 2014, 22:49

..... drumrollllll..... and he's back! give the man a cigar :lol: :lol:
mooi gezegd in zo weinig woorden! 8-) dank Rob.... dat bedoelde ik ook wel ergens geloof ik ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 01 Nov 2014, 23:17

Roger B. schreef:eind jaren 90 is de landcruiser gemoderniseerd, de oude is toen gebleven als "werkpaard" en de nieuwe is meer een disco-concurent geworden.

die oude zou maar zo om dezelfde reden als de defender kunnen verdwijnen (als ie al nog gemaakt wordt) ((voetganger)veiligheidseisen)

http://www.toyota.com.au/landcruiser-70-series#range

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Nov 2014, 00:11

tookaphotoof schreef:
Roger B. schreef:eind jaren 90 is de landcruiser gemoderniseerd, de oude is toen gebleven als "werkpaard" en de nieuwe is meer een disco-concurent geworden.

die oude zou maar zo om dezelfde reden als de defender kunnen verdwijnen (als ie al nog gemaakt wordt) ((voetganger)veiligheidseisen)

http://www.toyota.com.au/landcruiser-70-series#range

Misschien krijg je meer en/of beter, maar een Toyauto kost ook beduidend meer -- althans wel als ik iets dat met mijn 110 vergelijkbaar is uitzoek.
(Dat je er dan een bijna 2x zo grote motor in krijgt ... daar zit ik niet op te wachten, ook de Puma trekt desgewenst de straatstenen uit de straat.)

't Is niet zóóoo gek dat er nog steeds Defenders verkocht worden. Waarom zou bijv. het Franse leger Defenders kopen ?? Niet uit chauvinistische redenen (in tegendeel, na al het Engelse "bashing the froggies" verwacht deze keuze niet direct). Waarschijnlijk was de Defender gewoon het goedkoopste aanbod binnen de randvoorwaarden.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Nov 2014, 00:36

Nou kunnen we wel weer heel arrogant doen over Land Rover (en van een Engelsman verwacht ik niet anders) maar feit is wel dat in de echte wereld het marktaandeel van Land Rover gemarginaliseerd is. (qua Def dan. JLR bloeit juist op door de andere modellen)
Zeker als je kijkt naar NGO's en andere organisaties die vroeger LaRo reden. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Laatst gewijzigd door Edward op 02 Nov 2014, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 02 Nov 2014, 00:36

Ach, waarom rijd de politie VW en leger ook binnen kort :)

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Nov 2014, 00:45

Dat VW zo dik in de overheidscontracten zit had toch te maken met bepaalde "investeringen" van PON??

waarom men niet bij Land Rover gebleven is.... omdat zo langzaaman iedereen bij die bedrijven de defender te antiek vindt en dan dus de prijs te hoog gaat vinden voor wat ze krijgen?

Ik heb me er altijd over verbaasd dat Land Rover op veel modellen altijd "geweigerd" heeft om een aslocker als optie te leveren..... zelfs al zou je vinden dat je die met "de juiste skils" niet nodig hebt.... dan nog kun je je klanten die die skils niet hebben of willen leren (voordat we de driving experience als excuus gebruiken) de optie bieden.... (nu kopen ze het aftermarket en zetten het er toch wel in, al dan niet via een van de officiele dealers...)

@Toyroverlander

ik had geen zin elk type sinds 90er jaren van de light duty landcruiser bij elkaar te gaan zoeken... dus heb er maar eentje geplaatst om het globale model aan te geven....

maar de eerste van die "nieuwe body" was wel degelijk al vergelijkbaar met de dico1 300tdi (veel meer dan met de defender) terwijl de LJ70 (early 80's tot eind 90's met 2,4 en 3,0 turbodiesels) toch wel meer een defender concurent was met zijn stalen dashboard..... de laatste versie zal vast ook wle meegegroeid zijn en meer in de range D3/D4 meeconcureren..... de "customwagon" (wat is dat...HDJ oid?) heb ik nooit op het niveau van een RangeRover kunnen plaatsen....
gone

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 02 Nov 2014, 08:11

MarcS, als ze een vier liter diesel als optie hadden stond deze bij mij aangevinkt. Net als een dubbele tank. Je kunt een Landcruiser af fabriek met 2 x 90 liter krijgen. Met het tankje in de 130 kom ik net aan 500 km ver. Dat begint op den duur gewoon irritant te worden.

Dommel

Berichtdoor Dommel » 02 Nov 2014, 08:48

Kortom, we zullen zien wat 2016 JLR ons zal brengen!
Ik denk een echte werkauto, die echt in de bedrijfsauto hoek zal vallen.

Zullen we een wensen lijstje maken? Lijst mee kopiëren.
- diff lock
- stroompunten achter (laden van gereedschap)
- geen klep, maar deur al dan niet twee (1/3 - 2/3)
- reservewiel achterop
-
-
-
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Nov 2014, 09:47

volkswagen orderlijst aan het opstellen? :lol:

-4wd permanent
-sterke motor
-comfort, met name op geluid (stil dus)
-voldoende ruimte voor lang(er)e bestuurder en goede zitpositie
-klep, (niet gedeeld zou mooi zijn, maar wordt het vast niet)
-leverbaar in DC pickup
-mogelijkheid lierbumper met niet ervoor gemonteerde lier
-mogelijkheid om grotere wielen en verhoging kwijt te kunnen zonder bodywerk direct noodzakelijk te maken

de laatste twee wensen zijn wensen waar een fabrikant zich weinig tot niet mee bezig zal houden
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Nov 2014, 10:01

tookaphotoof schreef:MarcS, als ze een vier liter diesel als optie hadden stond deze bij mij aangevinkt. Net als een dubbele tank. Je kunt een Landcruiser af fabriek met 2 x 90 liter krijgen. Met het tankje in de 130 kom ik net aan 500 km ver. Dat begint op den duur gewoon irritant te worden.

Ja, Ja, d'r zijn altijd wel weer leuke "goodies" bij de concurrent. Een adequate tegenhanger van de 130 ken ik dan weer niet (de HiLux Taliban-Taxi - 5 man binnen, en 20 in de laadbak - vind ik geen adequate tegenhanger).
Echter, voor het prijsverschil tussen Toyauto en LandRover kan je heel wat van die "goodies" uit het after-market-schap op je auto laten schroeven.
Die 4 liter diesel is dan natuurlijk wel wat lastiger, ik ben echter niet van de "cubic-inches", dat is meer een amerikanen-ding.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”