defender opvolger eind 2016 verwacht..

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: defender opvolger eind 2016 verwacht..

Berichtdoor Landmarcs » 30 Okt 2014, 11:44

Ron63 schreef:
Dommel schreef: Kan ook niet anders; het is echt niet normaal om oorkleppen op te moeten of nat te worden in een regenbui.

Beetje standaard geneuzel dit soort kreten, de 110 7 jaar gehad en nooit 1 druppel water binnen gehad. De 130
nu alweer 3 jaar nog geen druppel gezien.
Wat betreft geluid, gewoon normale snelheid rijden dan blijft dat ook binnen de perken.

Precies:
Mijn oude Td5 lekte alleen tgv een door de dealer slecht gemonteerde voorruit - na een nieuw ruitrubber was dat ook voorbij.
Mijn Puma lekte minimaal op een slecht gemonteerd rubber tussen dak en opbouw (door een betere dealer ook direct verholpen - nog voor ik zelf de kitspuit ter hand kon nemen).
En wat betreft het geluid: Als je een kale HardTop hebt dan heb je herrie, heb je een iets luxere variant en heb je een Td5 of Puma dan is er slechts sprake van geluid en niet van herrie, oorkleppen heb je dan net als oogkleppen niet nodig.

O ja, dit dus op basis van twee auto's en in totaal bijna 15 jaar ervaring. De "normale" auto's die ik daarvoor had hadden een beroerdere levensduur en problemen-historie, wel andere problemen maar bepaald niet alleen niemendalletjes.

Ik krijg hier toch een beetje het idee dat hier "oogkleppen" (voor)oordelen de Defender achtervolgen (sinds er een beetje motor in zit lukt het die vooroordelen niet meer de Defender in te halen .. :D ).

Groeten MarcS

Dommel

Berichtdoor Dommel » 30 Okt 2014, 11:53

Mijn quote is dan ook wat gechageerd. ;)
Ik heb juist veel symphatie voor de Defendershop! Sterker, ik overweeg een nette Der 90 aan te schaffen als bedrijfsauto. Toch iets anders dan een Caddy en kan een behoorlijke trailer trekken.

Tja, wat is normale snelheid?
De opmerking die wordt gegeven dat de fabriek de volste recht heeft om een model te wijzigen vind ik meest zinnige opmerking in dit hele topic.

Als ze 't niet doen, bestaat het merk misschien niet meer... Gaat 't daar eindelijk beter, gaan de medewerkers staken. Hoe stom kun je zijn? :roll:
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Okt 2014, 12:19

Dommel schreef:..... Sterker, ik overweeg een nette Der 90 aan te schaffen als bedrijfsauto. Toch iets anders dan een Caddy en kan een behoorlijke trailer trekken.

Tja, wat is normale snelheid?
....

Rij proef in een 90 en koop een 110 :!:

En wat een "normale" snelheid is ligt ook aan de berijder.
In het beschaafde deel van de wereld is voor een Td5 of Puma de toegelaten snelheid "normaal".
(Dwz, bij een Td5 zou ik wel een overdrive of 1:1,2 tussenbak verkiezen boven de 2500 rpm bij 120 km/u, maar dat is nu eenmaal "mijn ding".)

Als je de snelheden nog iets meer "normaliseert" - dus tot ± 110 km/u weet te beperken - dan is het verbruik ook nog eens geciviliseerd.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 30 Okt 2014, 12:50

Dommel schreef:Gaat 't daar eindelijk beter, gaan de medewerkers staken. Hoe stom kun je zijn? :roll:

Toen het slecht ging wilde medewerkers ook geen geld bijleggen. Maarja dat soort dingen blijft altijd een verhaal apart.

Groet Ron

Ps: Afgelopen zondag mopperde dochterlief toen we een heel stuk binnendoor reden; Binnendoor rijden vind ik helemaal niet erg in de "grote" (lees 130), maar in deze wel (lees Previa) hier wordt ik misselijk in.
Previa vind ze te stil :D
110-Td5 X-tech 2006

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 30 Okt 2014, 15:04

Dommel schreef:Mijn quote is dan ook wat gechageerd. ;)

Dat lijkt me een understatement als voor iemand die nog nooit een defender heeft gehad en wel zulke opmerkingen maakt....... :oops: :oops:
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Okt 2014, 17:00

ik heb er wel in zat gereden, en hoe jonger hoe minder slecht, maar als je er een hebt die nooit water lekt heb je veel geluk of staat ie gunstig (meestal loopt het er al naar binnen als je in een bui de deur open doet) en die krengen maken domweg teveel lawaai naar hedentendaagse maatstaven.....

Ik rij regelmatig 300 a 600 km op een dag waarvan heel veel snelweg, ik heb geen zin om met de vrachtwagens mee te rijden (dus ik rij gewoon 120-130) en daarvan word ik in een defender kwa herrie alles behalve blij.....
gone

Dommel

Berichtdoor Dommel » 30 Okt 2014, 17:17

Coen83 schreef:
Dommel schreef:Mijn quote is dan ook wat gechageerd. ;)

Dat lijkt me een understatement als voor iemand die nog nooit een defender heeft gehad en wel zulke opmerkingen maakt....... :oops: :oops:

Ik heb vroeger geregeld in een Defender gezeten, ik kan mij de momenten dat ik voorop in het reservewiel zat nog heugen als gisteren tijdens het hooien. Is nog de tijd voordat jij in Lent kwam wonen waarbij bijna iedere tuinder een grote dubbelasser met opbouw had om de bloemen naar andere locaties of veilingen te brengen.

Net als wij hadden ook de buren zo'n aanhangwagen en als hobby paarden. Dus stonden er ook paardentrailers en tractoren. Jammer dat onze Fendt smalspoor gestolen werd... De buurman heeft meerdere Defenders gehad, allemaal 110's.

Dat ik geen Defender rijd is omdat ik teveel kilometers op de weg maak, maar er nu een overweeg om puur als bedrijfsauto hier in de buurt te gebruiken. Ik gebruik een LaRo tenminste waar 'ie voor gemaakt is, niks image! :D
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Okt 2014, 17:19

Roger B. schreef:ik heb er wel in zat gereden, en hoe jonger hoe minder slecht, maar als je er een hebt die nooit water lekt heb je veel geluk of staat ie gunstig (meestal loopt het er al naar binnen als je in een bui de deur open doet) en die krengen maken domweg teveel lawaai naar hedentendaagse maatstaven.....

Ik rij regelmatig 300 a 600 km op een dag waarvan heel veel snelweg, ik heb geen zin om met de vrachtwagens mee te rijden (dus ik rij gewoon 120-130) en daarvan word ik in een defender kwa herrie alles behalve blij.....

Tja ... ik ken geen "moderne" auto waar in de regen die regen niet nog beter naar binnenkomt ... een Defender heeft tenminste vrijwel verticale deuren.

En dan verder vraag ik me af of "ik heb er wel in zat gereden" niet gelezen moet als: "Ik had er altijd al zat van als ik er in moest rijden".

Het is natuurlijk wel een eigenzinnige auto maar met een Td5 of Puma Defender rijd je makkelijk met het verkeer mee, en je hoeft je zeker niet tussen de vrachtwaggels te voegen. En als het je aanstaat dan zijn afstanden van 300 tot 600 km geen enkel probleem.

Onlangs moest ik zo'n 800 km doen met een strak tijdschema. De laatste 320 km over doorgaande, meest niet-autowegen, en tot mijn verbazing verbeterde ik zonder veel moeite op dit laatste traject de Google-Maps rijtijd, en was de rijtijd over het geheel niet veel slechter als die van collega's met een luxe-wagen (ik rijd gewoonlijk rond de 110 op de 120 km/u wegen). En ... ik ben niet overdreven moe of afgedraaid na zo'n rit (mijn niet zelden kritische bijrijdster had ook niks te klagen). O ja, de Puma maakt "zoveel" herrie dat je de EGR-klep makkelijk boven die herrie (en/of de radio) uithoort :)

Groeten MarcS

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 30 Okt 2014, 17:42

Afbeelding

Bwhahahaa, net een daithatsjoe materia op steroiden :lol: :lol:
Afbeelding

Als LR nou eens net als Toyota en Nissan hun 4x4's nou eens continue zou verbeteren op allerlei vlakken dan was het misschien nog wat. Het is gewoon te belachelijk voor woorden dat ze al sinds de jaren 80 voor geen meter zitten, regenwater naar binnen lekt, ruitenwissers die het slecht doen (je zou denken dat de engelsen dat toch wel geperfectioneerd zouden hebben), hoop herrie en crappy bouwkwaliteit (is deurrubbers vastzetten nou echt zo moeilijk?).

Ik moet zeggen dat die puma's qua herrie nog wel meevallen (iig de modellen tot 2012 ofzo die ik gereden heb), de kachel is iig fatsoenlijk en op de snelweg kun je prima meekomen. Maar pas op met afspuiten want de binnenkant word net zo nat als de buitenkant :lol:
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

tim

Berichtdoor tim » 30 Okt 2014, 18:29

ik denk dat ie in het echie er best wel eens heel erg gaaf uit kan zien, duidelijk vergelijkbaar met de wisseling van de mini, rekening gehouden met een roemrucht verleden door voldoende details naar het huidige door te trekken maar dan in een 2014 jasje.
Best knap om dat zo te intergreren.
De neus is wennen, maar zeker niet over de top.

Ik acht het een kansrijk ding, zeker ook voor een nieuwe moderne doelgroep.

De vergelijking met die daihatsoe snap ik totaal niet, evenals de claim dat LR niet aan innovatie zou doen... :shock: :shock:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Kroeg”