Ron63 schreef:Dommel schreef: Kan ook niet anders; het is echt niet normaal om oorkleppen op te moeten of nat te worden in een regenbui.
Beetje standaard geneuzel dit soort kreten, de 110 7 jaar gehad en nooit 1 druppel water binnen gehad. De 130
nu alweer 3 jaar nog geen druppel gezien.
Wat betreft geluid, gewoon normale snelheid rijden dan blijft dat ook binnen de perken.
Precies:
Mijn oude Td5 lekte alleen tgv een door de dealer slecht gemonteerde voorruit - na een nieuw ruitrubber was dat ook voorbij.
Mijn Puma lekte minimaal op een slecht gemonteerd rubber tussen dak en opbouw (door een betere dealer ook direct verholpen - nog voor ik zelf de kitspuit ter hand kon nemen).
En wat betreft het geluid: Als je een kale HardTop hebt dan heb je herrie, heb je een iets luxere variant en heb je een Td5 of Puma dan is er slechts sprake van geluid en niet van herrie, oorkleppen heb je dan net als oogkleppen niet nodig.
O ja, dit dus op basis van twee auto's en in totaal bijna 15 jaar ervaring. De "normale" auto's die ik daarvoor had hadden een beroerdere levensduur en problemen-historie, wel andere problemen maar bepaald niet alleen niemendalletjes.
Ik krijg hier toch een beetje het idee dat hier "oogkleppen" (voor)oordelen de Defender achtervolgen (sinds er een beetje motor in zit lukt het die vooroordelen niet meer de Defender in te halen ..
Groeten MarcS