Roger B. schreef:.... en ook die "bewezen simpele techniek gaat echt wel stuk en zeker bij die oudjes boven gemiddeld vaak....
Ik gebruik mijn 43 jaar oude oudje als dagelijkse auto en heb er al een aantal jaren geen omkijken naar buiten het normale onderhoud.
Met de serie 2a heb ik veel minder problemen dan met de ex-mariniers 110 uit 1986 die ik hiervoor had.
Alles valt en staat met de gebruikte onderdelen.
Sinds ik de serie 2a heb heb ik gaandeweg bijna alle cruciale onderdelen vervangen door origineel ipv de immitatie troep die er op en in zat en dat vertaald zich nu in,al een aantal jaar,probleemloos rijden.
Mijn woon/werk verkeer is 60Km per dag en het grootste deel van 2014 was het 100Km per dag en ze doet iedere dag zonder morren haar ding.
Ik denk dat de slecht naam van Landrover voor een groot deel te wijden is aan goedbedoelende hobbyisten die om de kosten te drukken slechte kwaliteit immitatie onderdelen gebruiken.
Een andere oorzaak is,omdat het zulke eenvoudige techniek lijkt,dat er een hoop mensen aan sleutelen die eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn.
Natuurlijk heeft zo'n oudje zijn beperkingen. En een LT76 is zeker niet de sterkste bak van de wereld,zo ook de rest van de aandrijflijn.
Maar als je er met gevoel voor techniek mee omgaat kan het heel lang mee gaan.
Eric.