Proefprocessen tegen de staat, kansloos of niet....?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: Proefprocessen tegen de staat, kansloos of niet....?

Berichtdoor tim » 28 Okt 2014, 10:43

Landmarcs schreef:
Tja ... meer ruimte is misschien wel het probleem.

We zitten aan gemiddeld 500 inwoners per vierkante km, dus 2000 m2 per inwoner.
Als daar nu 5% asfalt van is heb je 100 m2 per inwoner, zet daar een auto op die 2x5 m inneemt en je hebt nog 90 m2 (dus 45m lengte) over.
Verder willen we ook allemaal voetballen, een vliegveld, een koe in de wei, een stukje bos, en een nette oplossing voor ons vuilnis etc

Oftewel: Het is hier vol, en dat kost ook wat ... (en je krijgt voor je geld ook wat terug).
Groeetn MarcS

Hier gaat iets mis, daar ik een aantal zaken mis;

een trien
een treinstation
een treinspoorbaan, ongeacht de schaal
een fiets
heel scandinavie
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Okt 2014, 11:06

tim schreef:
Landmarcs schreef:
Tja ... meer ruimte is misschien wel het probleem.

We zitten aan gemiddeld 500 inwoners per vierkante km, dus 2000 m2 per inwoner.
Als daar nu 5% asfalt van is heb je 100 m2 per inwoner, zet daar een auto op die 2x5 m inneemt en je hebt nog 90 m2 (dus 45m lengte) over.
Verder willen we ook allemaal voetballen, een vliegveld, een koe in de wei, een stukje bos, en een nette oplossing voor ons vuilnis etc

Oftewel: Het is hier vol, en dat kost ook wat ... (en je krijgt voor je geld ook wat terug).
Groeetn MarcS

Hier gaat iets mis, daar ik een aantal zaken mis;

een trien
een treinstation
een treinspoorbaan, ongeacht de schaal
een fiets
heel scandinavie

Ha Ha, gelukkig is er de trein die, ook al levert ie slechts een bescheiden bijdrage aan de totale vervoersprestatie, toch zo'n 10% verkeer uit de spits haalt en daarmee voorkomt dat de ochtendspits in de avondspits overgaat.
Verder is er plek zat voor 1:87 (of kleinere) treintjes, ook vaak plek genoeg voor de fiets, en naast "heel Scandinavië" ook nog "heel Frankrijk" etc.
(Ik was twee weken geleden nog weer even in Frankrijk, en daar - op nog geen 600 km van alhier - heb je nog gemeenten met 15% bevolkingsgroei ... van 20 naar 24 in de afgelopen jaren, en dat op 30 km2. Ik vertoefde in de "drukke" buurgemeente met wel 30 inw per km2 ... als het aan mij lag dan wist ik het wel.)

Groeten MarcS

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 28 Okt 2014, 13:08

Doe mij dan maar de Kimberley in NW Australie, plus minus 40.000 inwoners in een handjevol dorpen in een gebied 10x zo groot als Nederland :mrgreen: .. Heerlijk lekker rustig, prachtige natuur en het hele jaar door mooi weer!
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Gerard

Berichtdoor Gerard » 29 Okt 2014, 05:48

Ik heb begrepen dat het gaat om proefprocessen tegen de Belastingdienst.
Daar heb ik niet al te hoge verwachtingen van, maar het voordeel is dat zo'n maatregel wordt getoetst aan de wet, maar ook aan Europese verdragen en regels en -lijkt me niet onbelangrijk- dat alles zonder politieke belangen of afweging. En dan kan de uitslag best wel eens verrassend zijn.

Gerard

Terug naar “Kroeg”