Veiligheid tijdens lieren (uit extreme trophy topic)
Re: Veiligheid tijdens lieren (uit extreme trophy topic)
kom maar langs Fenna... 
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Oke, Heren, typisch een moment om met z'n alleen een biertje/wijntje open te trekken, en d'r in het echt nog eens verder over te discussiëren. Lijkt me handiger dan op een forum!
De punten zijn wel gemaakt denk ik? We zijn het voor 90% nog eens ook, geloof ik!
Enfin, fijne avond en grote groet,
Bart
Beter één Land Rover in de hand, dan helemaal geen hand!
Ik ben er niet geweest maar heb net wat fimpjes en foto's bekeken.
Ik heb een aantal jaren ervaring als winch-bitch in de challenge en ik zie hier niets om zo'n drukte over te maken.
Een aantal van de mannen die hier reden ken ik persoonlijk als zeer ervaren challenge rijders en ik zie op de foto's en filmpjes ook alleen maar touw en geen staalkabel.
Als winch-bitch ga je zowiezo niet op 10-of meer-meter afstand staan als er gelierd wordt want je moet het touw en de trommel in de gaten houden en ingrijpen als het mis drijgt te gaan. Als er met een grondanker gelierd wordt sta je daar boven op,in lijn met het touw,om het anker in de grond te houden.
Ik heb meermalen vlak naast een brekend touw gestaan en DAAR GEBEURT NIETS MEE. Valt gewoon dood op de grond.
Een staalkabel is een ander verhaal. Daar ben ik ook een stuk voorzichtiger mee.
Het publiek zie ik op de foto's en filmpjes nu ook niet echt op gevaarlijke plaatsen staan. Maar goed. Ik ben er niet live geweest.
Groet,
Eric.
Ik heb een aantal jaren ervaring als winch-bitch in de challenge en ik zie hier niets om zo'n drukte over te maken.
Een aantal van de mannen die hier reden ken ik persoonlijk als zeer ervaren challenge rijders en ik zie op de foto's en filmpjes ook alleen maar touw en geen staalkabel.
Als winch-bitch ga je zowiezo niet op 10-of meer-meter afstand staan als er gelierd wordt want je moet het touw en de trommel in de gaten houden en ingrijpen als het mis drijgt te gaan. Als er met een grondanker gelierd wordt sta je daar boven op,in lijn met het touw,om het anker in de grond te houden.
Ik heb meermalen vlak naast een brekend touw gestaan en DAAR GEBEURT NIETS MEE. Valt gewoon dood op de grond.
Een staalkabel is een ander verhaal. Daar ben ik ook een stuk voorzichtiger mee.
Het publiek zie ik op de foto's en filmpjes nu ook niet echt op gevaarlijke plaatsen staan. Maar goed. Ik ben er niet live geweest.
Groet,
Eric.
Kolere, wat krijg ik een jeuk van de aanname dat ALLE touw doodvalt bij een breuk.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
gezien er op internet van die challenge jongens veel roepen dat staal beter is dan touw, nam ik aan dat er ook met staal gelierd zou worden... en ik heb ook al filmpjes gezien waar het touw op de motorkap tegen de voorruit lag na breuk.... dat ligt namelijk aan het soort touw dat gebruikt wordt.
verder al eerder gezegd, mensen wakker maken, tot nadenken zetten...getriggert door het zien van beelden die een verkeerd beeld schetsen..... jan de knuppel die niks weet neemt er verkeerd voorbeeld aan zal ik maar zeggen
verder al eerder gezegd, mensen wakker maken, tot nadenken zetten...getriggert door het zien van beelden die een verkeerd beeld schetsen..... jan de knuppel die niks weet neemt er verkeerd voorbeeld aan zal ik maar zeggen
gone
― Robert Downey Jr.
― Robert Downey Jr.
Roger B. schreef:gezien er op internet van die challenge jongens veel roepen dat staal beter is dan touw, nam ik aan dat er ook met staal gelierd zou worden... en ik heb ook al filmpjes gezien waar het touw op de motorkap tegen de voorruit lag na breuk.... dat ligt namelijk aan het soort touw dat gebruikt wordt.
Laat mij zo'n filmpje zien dan?
Jij schrijft zelf in een eerdere posting dat je nooit liert en de lier die je hebt werkeloos in de schuur ligt. Ervaring met lieren dus???????
Ik heb nog nooit een brekend touw gezien dat niet dood neer viel. Ervaring met challenge. 4 jaar.
In de challenge wordt er nagenoeg niet meer met staal gelierd. touw is veel handelbaarder en makkelijker te repareren. Het moet wel ieder seizoen vervangen worden. Staalkabel gaat langer mee,maar in de challenge is snelheid van belang en touw is zoveel lichter en makkelijker voor de winch-bitch dat dat altijd de voorkeur heeft. Voor en achter altijd touw. Hooguit een toplier met staalkabel.
Groet,
Eric
Dat filmpje had ik al bekeken.
Ik zie hier niets gevaarlijks. Het publiek staat allemaal buiten de gevaren zone en de rest is gewoon met hun werk bezig.
Groet,
Eric
Heb ik ook niets over gezegd; enige wat in mijn Optiek een minpunt was was een gebrek aan kill switch bij een lier 
― Robert Downey Jr.
― Robert Downey Jr.