Def Td5 '02 Derde remlicht, ^&%$#@!

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Def Td5 '02 Derde remlicht, ^&%$#@!

Berichtdoor Landmarcs » 26 Okt 2014, 12:33

ernsts schreef:Oké,

snel vervolg na wat google-en:
1) derde remlicht is verplicht vanaf 31-12-2001, dus voor mij inderdaad ook.
2) achterruit lijkt te koop zonder dat dat derde remlicht er al op geplakt is.

Dus ik zou een derde remlicht apart kunnen monteren ergens boven de achterdeur (een fatsoenljke kleine LED-uitvoering) en deze afkoppelen.
Ik heb al eens de boel er helemaal afgehad (vanwege het probleem) en zag toen een zwarte rand op de ruit zelf en twee gelijmde koperen boutjes. Moet nog eens kijken hoe dat vast zit en of dat er ook nog afkan, dan hoef ik de ruit niet te vervangen.

Dag Ernsts,

Of het voor jou van toepassing is weet ik niet, maar het 3e remlicht is niet verplicht voor grijskentekenvoetuigen (is even doorlezen in de regelgeving).
Dat een achterruit zonder 3e remlicht-zooi "zo" (dwz na bestellen) leverbaar is schreef ik al, dit werd bij mij reeds in de harde praktijk bewezen (óók de versie voor nieuwere achterdeuren met modern ruitrubber, dat het oude type zo leverbaar moet zijn lijkt mij evident).

Een derde remlicht - in een fatsoenlijk LED-uitvoering - lijkt mij een verstandige investering. De regels zeggen in het midden of indien niet mogelijk nabij het midden - hij hoeft niet in vor voor de ruit te zitten. Naast de achterruitensproeier of ipv en die sproeier uit het midden terugplaatsen is een geschikte oplossing. (Of een oplossing met een remlicht op een armpje dat boven het reservewiel uitsteekt - de Freelander-oplossing - mijns inziens leuk maar te fragiel, je hebt dan alleen maar meer plekken waar de bedrading het kan opgeven.)

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Okt 2014, 12:58

Landmarcs schreef:Of het voor jou van toepassing is weet ik niet, maar het 3e remlicht is niet verplicht voor grijskentekenvoetuigen (is even doorlezen in de regelgeving).
Groeten MarcS

en als je nou effe goed gelezen had, had je gelezen dat ie een defender 90 (GEEL kenteken) Td5 heeft
:lol: ;) :roll:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Okt 2014, 13:17

Roger B. schreef:
Landmarcs schreef:Of het voor jou van toepassing is weet ik niet, maar het 3e remlicht is niet verplicht voor grijskentekenvoetuigen (is even doorlezen in de regelgeving).
Groeten MarcS

en als je nou effe goed gelezen had, had je gelezen dat ie een defender 90 (GEEL kenteken) Td5 heeft
:lol: ;) :roll:

Precies, effe niet goed gelezen ... shame on me :oops: :oops:

MarcS

Terug naar “Techniek”