Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor ToyRoverlander » 20 Okt 2014, 16:03

Die diesel is ook een stuk duurder in de mrb, deze kan hij in de overgangsregeling rijden voor 120eu per jaar.

Waterrover schreef:Een V8 heeft meer dan het dubbele vermogen. Je gaat niet alleen de gehele aandrijftrein flink zwaarder belasten, maar ook de versnellingsbak (tussenbak) krijgen veel meer koppel te verwerken.

:roll: Aandrijflijn is hetzelfde als bij alle andere Defenders dus dat is geen enkel probleem. Misschien dat er een andere versnellingsbak of koppelinghuis nodig is voor de V8, dat weet ik niet. Daar is wel genoeg over te vinden met wat googlen.

Dat van typegoedkeuring is ook niet aan de orde. Als een auto van voor 1998 is mag je alles erin lepelen wat je maar wilt. Even naar de RDW voor omkeuren en voor 5 tientjes ben je klaar.


Verbruik van de V8 ligt niet gek veel hoger dan de 2.25, maar de V8 presteert het wel om uit dezelfde hoeveelheid brandstof wat meer vermogen vrij te krijgen. Volgens mij kun je allemaal standaard LR delen gebruiken met ombouwen.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Waterrover
Beheerder
Berichten: 682
Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
Locatie: Zoutkamp

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor Waterrover » 20 Okt 2014, 16:21

Aandrijflijn is hetzelfde als bij alle andere Defenders dus dat is geen enkel probleem. Misschien dat er een andere versnellingsbak of koppelinghuis nodig is voor de V8, dat weet ik niet. Daar is wel genoeg over te vinden met wat googlen. Dat van typegoedkeuring is ook niet aan de orde. Als een auto van voor 1998 is mag je alles erin lepelen wat je maar wilt. Even naar de RDW voor omkeuren en voor 5 tientjes ben je klaar.


je maakt me wel nieuwsgierig, ik ging uit van een aandrijflijn van een land rover 110. Was deze niet gebaseerd op de 109? Zijn er met de later productie vanaf defender, geen verbeteringen/wijzigingen doorgevoerd om meer vermogen te handelen?

Indien een auto van voor 1998 is, en je mag er elke motor inzetten die past, hoe zit het dan met de veiligheid? Uitgaande van de laro 110, die een top zou kunnen halen van net 100 km/h, daarmee is in het originele ontwerp rekening gehouden. Er lijken mij toch risico's aan te kleven als je opeens dubbel zo veel vermogen hebt. Remweg bijvoorbeeld? :roll:

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor ToyRoverlander » 20 Okt 2014, 16:32

Een series heeft een 4bak, andere tussenbak en andere vooras dan de defender (of 110/90). Toen de 110 uitkwam werd de 2.25 nog wel gebruikt voor heel kort. Deze had dan wel een 2.25 maar de rest van de aandrijflijn was identiek aan de andere modellen.


Bij de RDW kijken ze of het goed ingebouwd is. Ze zullen ongetwijfeld ook wel wat verder kijken. Een 110 heeft al schijfremmen voor, het is geen series met trommels waar opeens een flinke motor ingehangen word. Dan zullen ze denk ik wel het advies geven om de remmerij wel te verbeteren.
Kerel die ik ken heeft een 270pk 6cylinder turbodiesel uit een mercedes e-klasse in een VW Jetta1 gelegd compleet met achterwielaandrijving en stuurinrichting van een BMW. Meteen de eerste keer goedgekeurd bij de RDW. Ding heeft nu 450pk. Als het maar goed is ingebouwd :mrgreen:
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor tim » 20 Okt 2014, 17:25

Waterrover schreef:
Uitgaande van de laro 110, die een top zou kunnen halen van net 100 km/h, daarmee is in het originele ontwerp rekening gehouden. Er lijken mij toch risico's aan te kleven als je opeens dubbel zo veel vermogen hebt. Remweg bijvoorbeeld? :roll:


Ik neem aan dat je de series 109 bedoelde?

Ik meen dat de V8 3.5 carb. rover vanaf 84 in de 110(en misschien ook gelijk de 90) werd gelepeld.
Uiteraard een flinke verbetering tov de 2.25 benzine, maar denk niet dat je een megastap maakt.
Ook bovngenoemde V8 moet best nog wel aan de bak om een 110 vlot te doen laten gaan.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor ToyRoverlander » 20 Okt 2014, 17:29

Omdat dat een geknepen versie van de Range Rover motor was, met 100pk oid. Haal de restrictors uit de inlaat en hij heeft een stuk meer vermogen. Hang er een 3.9 in met injectie en het vermogen is beter en het brandstofverbruik ook.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor tim » 20 Okt 2014, 17:33

klopt.
maar daarom specificeerde ik ook deze v8, de eerste versie in de defender.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Rick91
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 Okt 2014, 13:01
Locatie: Koningsbosch

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor Rick91 » 20 Okt 2014, 18:39

Maar de defender is orgineel toch een als v8 uitvoering geweest? dus dat zal niet echt het probleem zijn :idea:

Weet het nu eigenlijk helemaal nie meer zo goed wat ik zou doen :|

Ik zat zelf ook te denken om alles aan te passen en er een blok van een XJ12 in te leggen wel een beetje kietelen origineel is ook zo saai 8-) .
Grote voordelen zijn.
De motorruimte is dan tenminste goed gevuld. :twisted:
Die 4000Kg wat hij mag trekken op kenteken is dan ook geen probleem :twisted:

Waterrover
Beheerder
Berichten: 682
Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
Locatie: Zoutkamp

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor Waterrover » 20 Okt 2014, 19:02

Voor 8.250 euro heb je bij de Uiver al een range rover uit 1988, en met de V8 al ingebouwd :lol:

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor ToyRoverlander » 20 Okt 2014, 19:07

Hoeveel :shock: ... voor een RR uit '88? :o :roll:


XJ12 motor zou ik er ook niet inhangen, dan eerder de 4liter supercharged uit een X308 Jag 8-) Of een amerikaanse V8.
Voor het gemak is een Rover V8 toch makkelijker.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Waterrover
Beheerder
Berichten: 682
Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
Locatie: Zoutkamp

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor Waterrover » 20 Okt 2014, 19:19

Voor het gemak is een Rover V8 toch makkelijker.


Wellicht is er iemand die de kosten van een conversie naar V8 een beetje kan inschatten, dit afgezet tegen een opgevoerd (Turner) origineel blok. Dan kan er een inschatting gemaakt worden, welke project het best betaalbaar voor je is. En natuurlijk of je zelf het e.e.a. kan of wil doen. Persoonlijk zou ik gaan voor het opgevoerde blok, maar dat hoeft niet de keuze te zijn van Rick?

Groet, Chris


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten