Berichtdoor ToyRoverlander » 20 Okt 2014, 16:03
Die diesel is ook een stuk duurder in de mrb, deze kan hij in de overgangsregeling rijden voor 120eu per jaar.
Waterrover schreef:Een V8 heeft meer dan het dubbele vermogen. Je gaat niet alleen de gehele aandrijftrein flink zwaarder belasten, maar ook de versnellingsbak (tussenbak) krijgen veel meer koppel te verwerken.

Aandrijflijn is hetzelfde als bij alle andere Defenders dus dat is geen enkel probleem. Misschien dat er een andere versnellingsbak of koppelinghuis nodig is voor de V8, dat weet ik niet. Daar is wel genoeg over te vinden met wat googlen.
Dat van typegoedkeuring is ook niet aan de orde. Als een auto van voor 1998 is mag je alles erin lepelen wat je maar wilt. Even naar de RDW voor omkeuren en voor 5 tientjes ben je klaar.
Verbruik van de V8 ligt niet gek veel hoger dan de 2.25, maar de V8 presteert het wel om uit dezelfde hoeveelheid brandstof wat meer vermogen vrij te krijgen. Volgens mij kun je allemaal standaard LR delen gebruiken met ombouwen.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.