OP het punt een Discovery aan te schaffen
- ikke jelle
Re: OP het punt een Discovery aan te schaffen
Twijfelen tussen een D1 en een D2 is als twijfelen tussen Rvs en pisbakkenstaal!!
Een D1 is leuk, maar een goede vinden is net zo kansvol als de loterij winnen. D2's zijn gewoon 100x beter en het is 100 keer makkelijker om een goede te vinden!

Een D1 is leuk, maar een goede vinden is net zo kansvol als de loterij winnen. D2's zijn gewoon 100x beter en het is 100 keer makkelijker om een goede te vinden!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Waterrover
- Beheerder
En heb je al een disco aangeschaft? En welke is het geworden?
Groet, Chris
Groet, Chris
-
Landmarcs
superbärt schreef:Hi Rodger, waar zit precies de meerwaarde op motorisch gebied in, tussen de twee motoren?
Diesel is niet interessant voor me dnk, ik ga de auto buiten de vakanties niet dagelijks gebruiken, dus wegenbelasting-technisch is benzine gewoon voordeliger schat ik.
Iemand een schatting vanaf hoeveel km de diesel voordeliger is?
Als "niet dagelijks gebruiken" betekent dat je de auto echt langere tijd opzij kan en wilt zetten kan dat diesel weer een stuk interessanter maken, nl als je de auto een aantal maanden schorst - de MRB telt dan veel minder door in het totaal-plaatje.
Qua kantelpunt: een eenvoudig sommetje leert veel, daarnaast is een dieselmotor gemiddeld duurzamer en goedkoper in onderhoud, en ... rond het kantelpunt lopen de kilometer-prijzen gewoonlijk een heel traject tamelijk gelijk op, dwz: de winst die je met de "goede" keuze maakt is dan klein tot verwaarloosbaar, dus is de persoonlijke voorkeur dan belangrijker als input, en dit alles natuurlijk naast het aanbod: kan je een goede (qua prijs/onderhoudstoestand) auto in hetzij diesel danwel benzine kopen voor een leuke prijs dan bepaalt zoiets heel sterk wat je aan het eind van de rit aan kilometerprijs overhoudt.
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”