Chassis wissel Discovery II

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Chassis wissel Discovery II

Berichtdoor Edward » 11 Okt 2014, 22:17

Thomas Td5 schreef:
Roger B. schreef:officieel is lassen aan chassis bij tante tuv uit den boze

Maar hoe herstel je dan je chassis als je het niet mag lassen? Als je dan afkeur krijgt door een rotte plek moet je die toch mogen herstellen? Of zegt de TUV dat je maar een nieuwe moet kopen. :lol:

Niet laten rotten?? Onderhoud plegen?? :shock: :shock:

Zomaar een gek idee hoor
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 11 Okt 2014, 22:28

Nou geen gekke dingen zeggen he :lol: :mrgreen:
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 12 Okt 2014, 18:02

Roger B. schreef:ligt er aan waar ie gekeurd moet worden... officieel is lassen aan chassis bij tante tuv uit den boze, en als ik lees dat je in Denemarken je chassis niet mag verzinken ivm warmte effect op het chassis kan ik me voorstellen dat het daar ook niet mag.

bij ons, en in de uk mag veel meer

Dan snap ik niet dat een kennis die een gebruikte 130 in Duitsland gekocht had, met de Duitse platen er nog op, eerst de auto verlengd heeft door ± 20 cm tussen het chassis te lassen, vervolgens de auto heeft laten (goed)keuren bij de TUV en toen pas geïmporteerd heeft naar Nederland. En de RDW heeft de auto vervolgens gewoon op Nederlands kenteken gezet, omdat ie geldige Duitse papieren had. Tot slot heeft ie een camperunit in de laadbak gebouwd.
Dit verhaal speelde wel een jaar of 12 geleden. Zijn de eisen bij de TUV inmiddels verscherpt?

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Okt 2014, 21:57

zo deden wij het bij de dealer ook, maar wel met bij terberg verlengde chassis, die dus verklaring erbij deden dat het "goed" was.

ik heb recent een MX5 gerepareerd met originele vervangstukken van mazda, kokerbalkje vóór de voorwielophanging dat alleen de radiateur draagt. stukken er netjes in gelast, maar lasnaad niet weggeslepen... werd ie op afgekeurd, moest verklaring bij van constructeur dat deze reparatie op die wijze uitgevoerd geen nadelig effect had op sterkte en eigenschappen van de kokerbalk..... lassen weggeslepen, voorste deel dik in de bodycoat gespoten en ander keuringsstation bezocht...ok...
gone

Terug naar “Kroeg”