Chassis wissel Discovery II

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Chassis wissel Discovery II

Berichtdoor Edward » 08 Okt 2014, 20:25

Linksom: je hebt een wrak van een auto gekocht want het chassis was al enorm rot toen je hem kocht.
Rechtsom: je hebt nooit iets aan onderhoud gedaan en het chassis onder je ogen weg laten rotten. :shock: :shock:

Want het is hoe dan ook nalatigheid als je zo'n gaten in het chassis hebt als in het filmpje!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Okt 2014, 21:00

Ik denk dat 99% van de mensen nooit de onderzijde van hun auto ziet en dus blind vaart op hun garage.

De gaten in deze auto zijn inderdaad absurd, je kan ook je vraagtekens bij de garage zetten. Maar hoe het zo ver gekomen is verteld het filmpje niet.

Groet

Ron

Ps: Dagwaardes zijn ook maar getallen die niet altijd zaligmakend zijn (en altijd een discussiepunt)
110-Td5 X-tech 2006

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 08 Okt 2014, 21:29

ErwinD90 schreef:
Thomas Td5 schreef:Kan me voorstellen dat na 12 jaar het chassis ook wel wat preventieve aandacht kan gebruiken.
Ik vraag me af of je na 12 jaar onderhoud nog preventief kan noemen. ;)

Ligt eraan hoe erg het is. De Discovery II roest niet zo hard als de Discovery 1. Het ligt natuurlijk ook voor een groot deel wat je doet met je auto en hoe je ervoor zorgt. Mijn vorige Discovery II had na 13 jaar enkel oppervlakte roest op de achterkant van het chassis. Er moest een klein stukje gelast worden, maar eigenlijk was dat niet eens zo ernstig toen het schoongemaakt was.

Je weet in feite niet hoe erg het is tot je het chassis gaat schoonmaken.

Roger B. schreef:
Thomas Td5 schreef:Genoeg mensen die een Series een nieuw chassis geven.

jah, duhh... een series gammel en rot maar compleet levert bijna meer op dan een gloednieuw chassis voor die D2.... een D2 van 12 jaar is zelden meer waard dan 3000,-, een rijdende series in niet te erbarmelijke staat zelden minder

Het is een beetje wat de gek ervoor geeft.

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 09 Okt 2014, 18:48

D2 roest niet zo hard als een D1?
bedoel je dan het chassis, of de koets? (alu delen niet mee gerekend).

Lig regelmatig onder de D1. oppervlakte roest en dat is het wel. bij houden en rijden. de koets daarentegen..
D2 chassis schijnt dunner te zijn toch? zie ook vaker D2 topics (niet alleen hier) met roest problemen/afkeuring.

back on topic:
Een nieuw chassis er onder, gelijk alle rubbers vervangen en rijden met dat ding!
en elke maand onder de wagen kruipen met staalborstel/krabber/hogedruk spuit en roest behandelen.
Disco 1994 300TDI

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Okt 2014, 19:41

Een D2 roest absoluut veel minder dan een D1 alleen het chassis is kut! Daar zit echt hooguit de nevel van een spuitbeurt op, dat kun je geen lak noemen. :shock: :shock:

Maar qua binnenschermen, vloeren etc heeft een D2 eigenlijk nauwelijks problemen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 09 Okt 2014, 21:27

Zwakste punten lijken nog te zijn bij het chassis van de D-II de achterpoten. Maar ik zag dat ze o.a. bij Paddock vervangende chassispoten verkopen. Dus mochten ze niets meer zijn kan je desnoods nieuwe plaatsen.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Okt 2014, 23:38

ligt er aan waar ie gekeurd moet worden... officieel is lassen aan chassis bij tante tuv uit den boze, en als ik lees dat je in Denemarken je chassis niet mag verzinken ivm warmte effect op het chassis kan ik me voorstellen dat het daar ook niet mag.

bij ons, en in de uk mag veel meer
gone

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 10 Okt 2014, 07:01

bij ons, en in de uk mag veel meer

bij jou is het toch tante tuv ? :roll:
groet jelle

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Okt 2014, 07:49

zo ver ben ik nog niet ;-) het is wel "hier" tante TÜV :lol: :lol:
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 11 Okt 2014, 22:08

Roger B. schreef:officieel is lassen aan chassis bij tante tuv uit den boze

Maar hoe herstel je dan je chassis als je het niet mag lassen? Als je dan afkeur krijgt door een rotte plek moet je die toch mogen herstellen? Of zegt de TUV dat je maar een nieuwe moet kopen. :lol:

Terug naar “Kroeg”