Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
kleo6538
Berichten: 86
Lid geworden op: 09 Nov 2013, 17:12

Re: Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Berichtdoor kleo6538 » 08 Okt 2014, 06:20

Raar, als ik "Brake master cylinder " ingeef op zoek naar onderdelen krijg ik als resultaat :
Bijlagen
sjc100432.jpg
sjc100432.jpg (12.9 KiB) 4360 keer bekeken

kleo6538
Berichten: 86
Lid geworden op: 09 Nov 2013, 17:12

Re: Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Berichtdoor kleo6538 » 08 Okt 2014, 06:27

Dat is dus blijkbaar wel die met het reservoir op, en ja natuurlijk hoe dom van me, het gaat hier over de koppeling, dus neem ik aan dat het foto 2 is die ik nodig heb.
Bijlagen
STC000280 2.jpg
STC000280 2.jpg (19.42 KiB) 4360 keer bekeken

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Berichtdoor Roger B. » 08 Okt 2014, 07:04

ja, de bovenste is de hoofd REM cilinder, de onderste lijkt er meer op ;-)

Het is in elk geval inderdaad STC000280 wat je moet hebben.
gone

kleo6538
Berichten: 86
Lid geworden op: 09 Nov 2013, 17:12

Re: Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Berichtdoor kleo6538 » 08 Okt 2014, 07:11

Thanks Roger!!!

iets speciaal waar ik moet opletten bij het de -en monteren ?

Grts
Paul

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Berichtdoor Roger B. » 08 Okt 2014, 07:17

;-) bij een D2 nooit hoeven doen, maar bij een D1 kwam je er niet echt lekker bij (binnen) en je moet zorgen dat er een beetje vrije slag op zit zodat ie goed terug kan komen

ben even aan het kijken of ik je een stuk werkplaats handboek kan mailen
gone

kleo6538
Berichten: 86
Lid geworden op: 09 Nov 2013, 17:12

Re: Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Berichtdoor kleo6538 » 08 Okt 2014, 07:19

Dat is heel vriendelijk,ik denk het moeilijkste deel is onderaan de pedaal, als rugpatient wordt dat dus vloeken en mekkeren ;)

kleo6538
Berichten: 86
Lid geworden op: 09 Nov 2013, 17:12

Re: Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Berichtdoor kleo6538 » 08 Okt 2014, 17:56

Zo beste mensen,
deze morgen nieuwe master clutch cylinder gehaald, na wat gefriemel aan de pedaal wat op zich redelijk vlot ging, uitgebouwd en een nieuwe erin, leiding dichtgemaakt zodat het reservoir niet leegkwam.
Hele spel opnieuw met ontluchten, UREN!!!!!! Njet, niets !!!
Dan was ik het zo beu en heb de nieuwe slave cylinder aan de bak weer gedemonteerd en het binnenwerk ( piston, veer en stofhoes) ingebouwd in de oude slave clutch cylinder behuizing. Heb dan ook alle leidingen die met de koppeling te maken hebben losgemaakt en doorgeblazen met persdruk, voorzichtig en nam de risico,s in koop. Alles weer aangesloten, eigenaardig genoeg was het reservoir nog niet helemaal leeg, opgevuld en :

Met het ontluchtingsapparaatje 10 min. ontlucht en zie daar, geen bellen meer, opeens een mooie vaste straal remolie, nog wat laten doorlopen en dan nippel dicht.

Druk op pedaal heel aangenaam en normaal en : DISCOOTJE bolt weer en schakelt zachter en koppeling is veel beter dan voorheen.

Dus : aan allen : een hoop JUPILERS of LEFFE bij een treffen en heel veel dank!!!
Paul

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Berichtdoor Roger B. » 08 Okt 2014, 19:19

en? dus? nieuwe slave was niet goed ??

hoop alleen dat de cilinder van de oude niet een "beschadiging" gehad heeft die nu je nieuwe binnenwek ook stuk maakt.
gone

kleo6538
Berichten: 86
Lid geworden op: 09 Nov 2013, 17:12

Re: Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Berichtdoor kleo6538 » 08 Okt 2014, 19:30

Hi Roger,

bekijk het omgekeerd : de behuizing van de oude slave perfect gereinigd en gecontroleerd, daarin de piston en veer samen met de stofhoes van de nieuwe slave daarin gemonteerd en gemonteerd op de klok.
Dus ik heb over : een nagelnieuwe slave behuizing, de oude veer en de versleten piston ( die zwarte ring erin was compleet verstorven)samen met de gescheurde stofhoes en de oude nippel.

Maar het werkt.

Maar je had gelijk de master cylinder was schrootrijp!!!


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten