Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ThomasZA

Re: Disco 2, '99 Td5 Problemen ontluchten koppeling

Berichtdoor ThomasZA » 07 Okt 2014, 13:50

Ik vraag me af waar de 3 liter remolie is gebleven?
---
Thomas
1999 Discovery II Td5
2005 Volvo V70
2001 Mitsubishi Pajero Pinin

Roger

Berichtdoor Roger » 07 Okt 2014, 15:08

kijk goed of je de slave goe hebt gemonteerd.
kan op twee manieren.
ik heb zelf een keer soortgelijk lopen klooien met ontluchten totdat ik erachter kwam dat ik de slave ondersteboven had gemonteerd.
lekker slim dus de ontluchtingsnippel zat beneden en niet boven en dan kun je dus heel lang ontluchten.
:D

krijg je als je liggend onder de auto onder en boven door elkaar haalt.

je bent waarschijnlijk slimmer dan ik, maar kijk voor alle zekerheid toch even.

:)
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

kleo6538

Berichtdoor kleo6538 » 07 Okt 2014, 16:41

Slave zit juist, nippel naar boven. Daarnet profi ontluchtsysteem gekocht en straks proberen. Ik begrijp alleen niet goed wat dat betekent met die dichtgeklapte flexislang.

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Okt 2014, 18:00

kleo6538 schreef:Slave zit juist, nippel naar boven. Daarnet profi ontluchtsysteem gekocht en straks proberen. Ik begrijp alleen niet goed wat dat betekent met die dichtgeklapte flexislang.

Je vorige posting ging over het niet aan kunnen zuigen van de remvloeistof. Dat duidt op een defect of verstopping. Een oorzaak van verstopping kan zijn dat de flexibele slang gedelamineerd is en daardoor niet of niet goed olie doorlaat.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Okt 2014, 19:50

dus... slang losnemen bij de slave en kijken of er remvloeistof uit komt en je reservoir leeg loopt.

zoja, dan zit je probleem in je slave, zoniet, dan de slang aan de andere kant loskoppelen, en kijken of er remvloeistof uit de leiding komt, en je reservoir leeg loopt.

by the way, las ergens dat je met pedaal ingedrukt probeert vloeistof door het systeem te zuigen... dat werkt dus niet .... als het pedaal een beetje ingetrapt wordt sluit de zuiger het reservoir af en zuig je vanaf de slave onderdruk omdat het andere uiteinde afgesloten is
gone

kleo6538

Berichtdoor kleo6538 » 07 Okt 2014, 20:45

Dus als ik het goed begrijp de 13bout aan de clutch cylinder onderaan de nippel losmaken en kijken of er vloeistof komt?
Ik heb vanavond zo een systeem geprobeerd waarvan aan de ene zijde een compressor aangesloten wordt en dan een soort fles met intrekbare greep, aan de andere zijde lange flexibel met pijpje die men op de nippel steekt.
Dus met die flexibele leiding bedoel je hopelijk die gebogen metalen groene leiding?

Dus nippel open en dan zuigen maar :
Als ik met 8 bar zuig heb ik alleen maar schuim en lucht soort melkachtig tuig, met minder druk van de compressor komt er mooi olie mee met af en toe een luchtbel, maar als ik dan stop en de nippel toedraai en druk het koppelingspedaal in is het een spons, je kan het met je pinkie indrukken.
Ik moet wel regelmatig het reservoir opvullen, kwestie om niet leeg te zuigen maar ik bereik geen resultaat.
Kan wel zonder draaiende motor 3,4,5 gang inleggen rest niet.
Ofwel ben ik een vol idioot ofwel heb ik toch een serieus probleem.

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Okt 2014, 21:15

Je kunt wel blijven ontluchten tot je 25 liter door het systeem getrokken hebt maar dat zal echt niet meer helpen.

Je moet gewoon 1 voor 1 uitsluiten wat er mis is. De leiding is dus niet verstopt want je kunt ontluchten. De hulpcilinder is nieuw dus mijn eerste verdachte blijft de hoofdcilinder. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Okt 2014, 21:21

de mijne ook ;-)

maar een indicatie daarvan kun je krijgen door een paar keer te pompen, in getrapt te houden en dan de ontlucht nippel losdraaien, dan moet er een plons remvloeistof uit komen, of lucht.... komt er niet veel uit dan levert je master dus geen druk/volume
gone

kleo6538

Berichtdoor kleo6538 » 07 Okt 2014, 21:22

Hi, en waar zit die hoofdcylinder ( die naast het reservoir die naar binnen gaat en met zo een ronde schijf onderaan ) of is het die waar het reservoir opzit met de aansluitingen?

Die stofkap ( zwarte gummihoes) op de clutch slave cylinder is dat gaatje in het midden dicht of open, ik bedoel waar het pennetje in komt ?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 07 Okt 2014, 21:32

mastercilinder zit bovenaan je koppelingspedaal in de motorruimte

niet die die op die zwarte trommel zit met het rechthoekige reservoir bovenop en 2(of 4) leidingen er aan.

De stofhoes valt OM het drukpennetje, dat pennetje staat in een kuiltje in de zuiger, bij mijn weten zit dat gat er af fabriek in, en hoef je dit er niet zelf in te maken
gone

Terug naar “Techniek”