Defender 130 tdi speling diff

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw

Re: Defender 130 tdi speling diff

Berichtdoor ppw » 21 Okt 2014, 14:32

kruisjes versleten... kruip er eens onder en kijk of je slijtage ziet, en beweeg je assen eens met de hand.... vervangen is niet heeel moeilijk, en een wereld van verschil :mrgreen:
https://www.google.nl/search?q=how+to+u ... ts&spell=1
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Okt 2014, 14:48

rubber dopje van de naaf, kijken of er beweging zit tussen die schijf met de 6 boutjes en de as die daardoorheen steekt (laat iemand met de voet op de rem afwisselend in 1e/achteruit versnelling de koppeling op laten komen)

controlleer of alle boutjes/moertjes van de cardanassen vast zitten\

controlleer of je speling in de kruisjes van je cardanassen hebt

controlleer met een breekijzer onder de A-kogel bovenop je achterdiff of daar speling op zit

deksel van de achterkant van je tussenbak eraf halen (die ronde met 8? bouten) en inputgear bekijken (als in het gat bruine pasta te zien is is dat al een slecht teken. ook hier weer bekijken of er speling tussen de kern (uitgaande as hoofdbak) en het buitendeel (inputgear) zit zoals bij de meenemers van de steekassen (wel met beleid en opletten omdat je nu onder de auto zit)
gone

OneTen24

Berichtdoor OneTen24 » 21 Okt 2014, 19:23

Hi BAs,

Ik zit met dezelfde symptomen, heb de auto er mee gekocht afgelopen juni.
Wat ik ga doen is eerst de meenemers achter vervangen, daar zit speling op. Is dat niet afdoende dan ga ik alle kruisjes vervangen, daar zit minimale speling op, maar 4x minimaal is wellicht al teveel…
Is dat ook nog niet afdoende dan vervang ik de bushes van het A-frame en de kogel.
Als er dan nog speling is dan ga ik de T-bak demonteren en de inputgear vervangen.
Hopelijk ben ik de bonk dan kwijt en ligt het niet aan de diffs.
Ook ik moet de koppeling met uiterste voorzichtigheid op laten komen anders bonkt het behoorlijk.
Succes

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Okt 2014, 21:00

beetje afhankelijk van de bak en het type inputgear hoef je de bak niet te demonteren om het inputgear te verwijderen....als je er een nieuwe in wil zetten met nieuwe lagers is het wel een erg grote uitdaging de buitenschaal van het voorste te vervangen zonder de bak uit te bouwen
gone

OneTen24

Berichtdoor OneTen24 » 29 Okt 2014, 09:32

Precies Roger, ik wil gelijk ook de lagers vervangen, spullen inmiddels besteld, dus we gaan het zien.
Groeten Boelo

Terug naar “Techniek”