Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2015, 18:08

Ligt dat niet ook aan hoe die fuelmap door de tuner gemodificeerd is?
Kan me voorstellen dat alle x% meer een ander effect heeft dan alls x meer en dat goede tuning geen van beide is maar verlopende waardes over toeren en belasting zijn
gone

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler

Berichtdoor JoostKenya » 10 Nov 2015, 19:37

In het voorbeeld probeer ik aan te geven dat de ECU de mogelijkheid biedt om toerenafhankelijk te tunen.
De tuner kan openingstijden aanpassen als functie van toerental.
Als je wilt kan je bij laag toeren alles origineel houden en bij hoge toeren tunen, of anders om.

Als je een Nanocom hebt kan je het ook zelf doen.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2015, 19:43

Dat laatste alleen bij de latere ecu toch?
gone

Walterke
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 Mei 2014, 20:45
Locatie: Lochem

Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler

Berichtdoor Walterke » 11 Nov 2015, 08:14

Peu schreef:
VeeTee schreef:
Waterrover schreef:Wat een gesjoemel met de software, hopelijk gaan ze de Land Rovers niet extra controleren? Maar of het ooit zover komt......we leggen gewoon een rookgordijn ;)
Ach, 't scheelt maar één letter... Land Rover <-> Land Roker :lol: :lol: :lol:
:lol:


luchtmassa meter overleden?

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler

Berichtdoor JoostKenya » 11 Nov 2015, 16:21

Roger B. schreef:Dat laatste alleen bij de latere ecu toch?


Het voorbeeld heeft inderdaad betrekking op een later NNN-type ECU.
Maar ik ga er eigenlijk van uit dat de maps van de MBS-type niet heel erg anders zullen zijn.
Er is wel een verschil in emissies, Euro-weet-ik-niet-precies.

Gebruikersavatar
Peu
Berichten: 490
Lid geworden op: 02 Jun 2014, 10:44

Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler

Berichtdoor Peu » 11 Nov 2015, 18:44

Ik weet het allemaal niet,...Bell is de leverancier van de software en daar moet je als consument dan ook op kunnen vertrouwen.
Btw,..de opmerking de turbodruk verhogen, gaat men in het zuiden niet doen!!
Zou een naar beneden gebogen uitlaatstuk vriendelijker over komen naar mijn achterliggers...? :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler

Berichtdoor Roger B. » 11 Nov 2015, 20:13

JoostKenya schreef:
Roger B. schreef:Dat laatste alleen bij de latere ecu toch?


Het voorbeeld heeft inderdaad betrekking op een later NNN-type ECU.
Maar ik ga er eigenlijk van uit dat de maps van de MBS-type niet heel erg anders zullen zijn.
Er is wel een verschil in emissies, Euro-weet-ik-niet-precies.


Ik doelde op nanocom verhaal
gone

i4-muzique
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 Jan 2014, 12:36
Locatie: waalre
Contact:

Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler

Berichtdoor i4-muzique » 15 Nov 2015, 08:37

Ben benieuwd welke intercooler het uiteindelijk is geworden, en of de intercooler performance verschilmaakt.
Ik overweeg nl eerst een performance cooler en als volgende stap, een remap bij bas4cars
nee gij trekt volle zallen

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler

Berichtdoor Roger B. » 15 Nov 2015, 10:50

Het is heel simpel.

Koude(re) lucht bevat meer zuurstof per liter. Meer zuurstof betekent meer brandstof inspuiten mogelijk zonder excessief roken.

Als je een grotere ic overweegt zeer zeker doen vóór de remap en de remap moet dan rekening houden met de mechanische wijzigingen aan de motor
gone

Gebruikersavatar
Peu
Berichten: 490
Lid geworden op: 02 Jun 2014, 10:44

Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler

Berichtdoor Peu » 15 Nov 2015, 21:03

i4-muzique schreef:Ben benieuwd welke intercooler het uiteindelijk is geworden, en of de intercooler performance verschilmaakt.
Ik overweeg nl eerst een performance cooler en als volgende stap, een remap bij bas4cars
ik heb de grotere IC gekozen icm stage2 (ca 170pk/ 400Nm)tuning.
Zonder IC is dat Stage1 (volgens mij ca 140pk)
Het eerder omschreven roken is nu beduidend minder (sterke reiniging is toegevoegd van Forté). Volgende week ondehoudsbeurt en controle van de afstelling van de slepers van de pompverstuivers....
Een keertje proefrijden mag hier altijd... :idea:
Bijlagen
image.jpeg
Zie het verschil, de oude was ook al lek.
Failing to prepare is preparing to fail!


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten