Ligt dat niet ook aan hoe die fuelmap door de tuner gemodificeerd is?
Kan me voorstellen dat alle x% meer een ander effect heeft dan alls x meer en dat goede tuning geen van beide is maar verlopende waardes over toeren en belasting zijn
Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
In het voorbeeld probeer ik aan te geven dat de ECU de mogelijkheid biedt om toerenafhankelijk te tunen.
De tuner kan openingstijden aanpassen als functie van toerental.
Als je wilt kan je bij laag toeren alles origineel houden en bij hoge toeren tunen, of anders om.
Als je een Nanocom hebt kan je het ook zelf doen.
De tuner kan openingstijden aanpassen als functie van toerental.
Als je wilt kan je bij laag toeren alles origineel houden en bij hoge toeren tunen, of anders om.
Als je een Nanocom hebt kan je het ook zelf doen.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
Dat laatste alleen bij de latere ecu toch?
gone
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
Peu schreef:VeeTee schreef:Ach, 't scheelt maar één letter... Land Rover <-> Land RokerWaterrover schreef:Wat een gesjoemel met de software, hopelijk gaan ze de Land Rovers niet extra controleren? Maar of het ooit zover komt......we leggen gewoon een rookgordijn![]()
![]()
luchtmassa meter overleden?
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
Roger B. schreef:Dat laatste alleen bij de latere ecu toch?
Het voorbeeld heeft inderdaad betrekking op een later NNN-type ECU.
Maar ik ga er eigenlijk van uit dat de maps van de MBS-type niet heel erg anders zullen zijn.
Er is wel een verschil in emissies, Euro-weet-ik-niet-precies.
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
Ik weet het allemaal niet,...Bell is de leverancier van de software en daar moet je als consument dan ook op kunnen vertrouwen.
Btw,..de opmerking de turbodruk verhogen, gaat men in het zuiden niet doen!!
Zou een naar beneden gebogen uitlaatstuk vriendelijker over komen naar mijn achterliggers...?
Btw,..de opmerking de turbodruk verhogen, gaat men in het zuiden niet doen!!
Zou een naar beneden gebogen uitlaatstuk vriendelijker over komen naar mijn achterliggers...?
Failing to prepare is preparing to fail!
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
JoostKenya schreef:Roger B. schreef:Dat laatste alleen bij de latere ecu toch?
Het voorbeeld heeft inderdaad betrekking op een later NNN-type ECU.
Maar ik ga er eigenlijk van uit dat de maps van de MBS-type niet heel erg anders zullen zijn.
Er is wel een verschil in emissies, Euro-weet-ik-niet-precies.
Ik doelde op nanocom verhaal
gone
-
i4-muzique
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 01 Jan 2014, 12:36
- Locatie: waalre
- Contact:
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
Ben benieuwd welke intercooler het uiteindelijk is geworden, en of de intercooler performance verschilmaakt.
Ik overweeg nl eerst een performance cooler en als volgende stap, een remap bij bas4cars
Ik overweeg nl eerst een performance cooler en als volgende stap, een remap bij bas4cars
nee gij trekt volle zallen
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
Het is heel simpel.
Koude(re) lucht bevat meer zuurstof per liter. Meer zuurstof betekent meer brandstof inspuiten mogelijk zonder excessief roken.
Als je een grotere ic overweegt zeer zeker doen vóór de remap en de remap moet dan rekening houden met de mechanische wijzigingen aan de motor
Koude(re) lucht bevat meer zuurstof per liter. Meer zuurstof betekent meer brandstof inspuiten mogelijk zonder excessief roken.
Als je een grotere ic overweegt zeer zeker doen vóór de remap en de remap moet dan rekening houden met de mechanische wijzigingen aan de motor
gone
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
ik heb de grotere IC gekozen icm stage2 (ca 170pk/ 400Nm)tuning.i4-muzique schreef:Ben benieuwd welke intercooler het uiteindelijk is geworden, en of de intercooler performance verschilmaakt.
Ik overweeg nl eerst een performance cooler en als volgende stap, een remap bij bas4cars
Zonder IC is dat Stage1 (volgens mij ca 140pk)
Het eerder omschreven roken is nu beduidend minder (sterke reiniging is toegevoegd van Forté). Volgende week ondehoudsbeurt en controle van de afstelling van de slepers van de pompverstuivers....
Een keertje proefrijden mag hier altijd...
Failing to prepare is preparing to fail!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten