Volgens de sticker die er op zit wel....
Jeroen
D2 '04 , TD5 : Auto verhogen, trekhaak verlagen
-
sleen42
Re: D2 '04 , TD5 : Auto verhogen, trekhaak verlagen
Discovery Td5 werk auto:-)
-
Roger B.
Van het weekend in Fürstenau een Duitser aangesproken met een Dodge die een verlaagde trekhaak had.... Bij hem was de verlaging gerealiseerd door een dikke plaat gehard staal van een cm of 3 dik tussen kogel en de rest te schroeven (en zo de kogel lager te zetten)
was met het oog op de discussie hier en op Black Landy geinteresseerd wat de Tüv hier van vond....
was dus nog niet "eingetragen" maar zou volgens het landbouwmechanisatiebedrijf geen probleem mogen zijn, die platen gebruikten ze ook voor trekkers die 20 ton en meer trekken en die mochten er dan ook mee de weg op... helaas geen zekerheid er over dus.
was met het oog op de discussie hier en op Black Landy geinteresseerd wat de Tüv hier van vond....
was dus nog niet "eingetragen" maar zou volgens het landbouwmechanisatiebedrijf geen probleem mogen zijn, die platen gebruikten ze ook voor trekkers die 20 ton en meer trekken en die mochten er dan ook mee de weg op... helaas geen zekerheid er over dus.
gone
Dat trekker argument is in Nederland al kansloos en in Duitsland nog meer.
Heb een vangmuil liggen van een trekker waar jarenlang 40 ton en meer mee is getrokken, degelijk spul dus. Maar voor langzaam verkeer en dus niet gekeurd......
Als of een Nato haak niet aantoonbaar op z'n taak berekend is, maar ook die krijg je niet legaal.
Nou gaat de Tuv wel vaker uit van gezond verstand waar de Rdw echt alleen maar naar keurmerken kijkt, dus daar ligt nog een kansje.
Heb een vangmuil liggen van een trekker waar jarenlang 40 ton en meer mee is getrokken, degelijk spul dus. Maar voor langzaam verkeer en dus niet gekeurd......
Als of een Nato haak niet aantoonbaar op z'n taak berekend is, maar ook die krijg je niet legaal.
Nou gaat de Tuv wel vaker uit van gezond verstand waar de Rdw echt alleen maar naar keurmerken kijkt, dus daar ligt nog een kansje.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
geen idee hoe het met trekkers precies zit in DLD, maar ze moeten voor gebruik op de openbare weg wel gekentekend en gekeurd zijn....
gone
-
sleen42
Oh ja,zou nog een foto plaatsen van hoe het nu zit.Wil dus graag de kogel 5-10cm naar beneden hebben.
-
Landmarcs
sleen42 schreef:.....Wil dus graag de kogel 5-10cm naar beneden hebben.
Die http://www.trekhaken.info/producten/flenskogels/329072 dan ?
Is ook nog eens 150kg toegelaten, en je kan 'm 56 mm omhoog halen wanneer ie te laag of in de weg zit.
Groeten MarcS
- JoostKenya
sleen42 schreef:Oh ja,zou nog een foto plaatsen van hoe het nu zit.Wil dus graag de kogel 5-10cm naar beneden hebben.
Met zo'n lange dissel is dat toch niet echt nodig?
-
Roger B.
afhankelijk van de trekhaak die de disco gemonteerd is, heb je kans dat de kogel daarvan niet achter de bumper uit steekt, en je d'r wellicht de trailer niet aan krijgt
gone
-
sleen42
Als dat niet zou passen dan pakken we gewoon de zaag
Ook met zo'n lange dissel is de hoogte wel van belang want anders wordt de kogeldruk onnodig hoog.De achterste as van de trailer en de trekhaak hebben dan het meeste gewicht.Met de Disco en deze boot was het totaal gewicht dan ook 6100kg...ik heb de kogeldruk maar niet gemeten,maar hoe hoger de kogel hoe meer druk die heeft bij een tandemasser.Zit toch ook nog wel te twijfelen om eventueel een RR te nemen voor de aanhanger,deze heeft de trekhaak veel dichter op de achteras zitten volgens mij.Ik zal een een keer meten hoever het bij de Disco is en dan eens vragen(Roger)hoever de kogel bij een RR vanuit de achteras staat.Volgens mij zit daar wel 20cm verschil in,met natuurlijk dan ook het andere rijgedrag.
Jeroen
Ook met zo'n lange dissel is de hoogte wel van belang want anders wordt de kogeldruk onnodig hoog.De achterste as van de trailer en de trekhaak hebben dan het meeste gewicht.Met de Disco en deze boot was het totaal gewicht dan ook 6100kg...ik heb de kogeldruk maar niet gemeten,maar hoe hoger de kogel hoe meer druk die heeft bij een tandemasser.Zit toch ook nog wel te twijfelen om eventueel een RR te nemen voor de aanhanger,deze heeft de trekhaak veel dichter op de achteras zitten volgens mij.Ik zal een een keer meten hoever het bij de Disco is en dan eens vragen(Roger)hoever de kogel bij een RR vanuit de achteras staat.Volgens mij zit daar wel 20cm verschil in,met natuurlijk dan ook het andere rijgedrag.
Jeroen