LWIIA 1971 2,25 benz. welke koelvloeistof?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: LWIIA 1971 koelvloeistof

Berichtdoor Roger B. » 21 Sep 2014, 09:29

mensen komen bij andere brezans dan ik, of hebben een naief vertrouwen in de kennis van het personeel daar :roll:
gone

Rudolfo1

Berichtdoor Rudolfo1 » 21 Sep 2014, 11:31

Bedankt voor alle reacties :o . Het gaat om een 2.25 benzinemotor. Ik heb er inderdaad pure ethyleenglycol bijgegooid. Ik begrijp dat ik dit gewoon kan laten zitten. Maar ik wil alles toch even doorspoelen. Even de roestkleur eruit. Zit er ruim 4 jaar in. Ik heb inmiddels de juist jerrycan gevonden. Destijds afgevuld met coolant bs6580 tot -36 graden van Eurol. Is blauw en gooi ik ook in mijn J**P XJ van 2001. Maar dan heb je het over echt heel weinig. De JP gebruikt niets. Ik stond laats ook te kijken wat er tegenwoordig allemaal voor verschillende soorten versnellingsbak en differentieelolien zijn. Ieder merk heeft zijn eigen olie. De classic gearbox oil voor de laro stond er zelfs niet tussen. Moest vanuit het magazijn komen. Het wordt lastig met een A Fordje van 31 een LW van 71 en een Jeep van 2001 on alles uit elkaar te houden. Een les geleerd en dat is altijd de bril opzetten

Gr
Ruud

tim

Berichtdoor tim » 21 Sep 2014, 12:04

Rudolfo1 schreef:mijn J**P XJ van 2001. Maar dan heb je het over echt heel weinig.

Klopt.. :lol: :lol:

Tenzij je het over de 1ste versie hebt, 84-87.. :roll: ;) :lol:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 21 Sep 2014, 14:54

Rudolfo1 schreef:Bedankt voor alle reacties :o . Het gaat om een 2.25 benzinemotor. Ik heb er inderdaad pure ethyleenglycol bijgegooid. Ik begrijp dat ik dit gewoon kan laten zitten. Maar ik wil alles toch even doorspoelen. Even de roestkleur eruit. Zit er ruim 4 jaar in. Ik heb inmiddels de juist jerrycan gevonden. Destijds afgevuld met coolant bs6580 tot -36 graden van Eurol. Is blauw en gooi ik ook in mijn J**P XJ van 2001.
Gr
Ruud

Ethyleenglycol heeft een standtijd van 24 maanden en zal dan vervangen moeten worden. Ethyleenglycol is kleurloos en qua dikte vergelijkbaar met (limonade)siroop. Ethyleenglycol is giftig en zal dus bij de milieustraat van de gemeente moeten worden ingeleverd.
In de blauwe koelvloeistof zitten al de nodige toevoegingen; anti corrosie middelen en middelen om de standtijd te verlengen (na 4 jaar zijn die middelen uitgewerkt en dient de koelvloeistof te worden vervangen).

Groet,

Erik.

p.s. De G12+ is een Long-Life koelvloeistof die een auto-/motorleven mee zou moeten kunnen (=12 jaar).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”