Disco 2 2002 Td5 (TÜV gekeurd en) trekhaak kogel verlagen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Disco 2 2002 Td5 (TÜV gekeurd en) trekhaak kogel verlage

Berichtdoor Landmarcs » 13 Sep 2014, 23:53

Roger B. schreef:heb op duitse fora wel al gelezen dat tante TÜV daar moeilijk over doet.... EU keur is voor heel europa goed........behalve voor de tuv blijkbaar :roll:

Om te beginnen even extra navraag doen mbt EU-keur, en dan het ding bestellen en voorleggen aan tante TüV, en een eventuele afkeur - netjes op schrift - op het juiste stapeltje laten landen. Als ik me niet vergis is er een speciaal "bureau" dat helpt bij dit soort botsingen tussen EU regels en nationale regelgeving.
Het is natuurlijk wel zo handig de EU-regels in het Duits bij te sluiten, wellicht gaat tante TüV dan gewoon om zonder een lange ambtelijke massage-actie.

De nogal strikte uitleg van de RDW alhier mbt vervangingschassis is ook op zo'n manier versoepeld (en naast nadelen is er ook een voordeel aan de gezagsgetrouwheid bij onze Oosterburen, men buigt een stuk eerder als bijv de ambtenaren in Frankrijk - die hebben een "responsable" nodig).

Je kan natuurlijk ook een juridisch traject ingaan maar dan weet je zeker dat de Discovery geheel verroest is en de olie op ... tegen de tijd dat je gelijk krijgt.

Groeten MarcS

Dommel

Berichtdoor Dommel » 14 Sep 2014, 11:35

Edward schreef:?.. op de dissel van de aanhanger een spacer tussen de dissel en de kop te zetten. Die hoeft namelijk niet gekeurd te zijn...

Weet je dat zeker? Een kar in Dld dient ook gekeurd te zijn... :roll:

Overigens mag een Duitse auto een NL kar erachter hebben, echter let wel dat de eigenaar van de kar voor de helft aansprakelijk is bij een ongeval. -klik-
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 14 Sep 2014, 12:18

Vanaf maandag staat ook de Disco op Duits kenteken 8-) Trailer heeft ook gewoon Duits kenteken,en met die spacer gaat dus ook niet lukken want dan komt de triangel zeg maar 14 cm lager,dat is een beetje te veel van het goede :mrgreen: .Afgezien van het feit of het toegestaan zou zijn...
Daar komt nog bij dat ik dan voor elke aanhanger die ik er achter zou willen hangen een spacer zou moeten hebben.Dan beter de trekhaak +_ 8 tot 10cm verlagen.

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Sep 2014, 13:55

toch weer fijn dat je zo goed geinformeerd wordt door je verzekering dan...
ik heb in 2013 bij mijn verzekering nagevraagd of ik verzekerd was als ik een niet-duitse kar die niet zelf verzekerd kan zijn, omdat dat in NL onmogelijk lijkt te zijn, achter de auto had.

JA, de aanhanger is volledig meeverzekerd met het trekkend voertuig. Het enige dat niet verzekerd is, maar wel op de aanhangerverzekering (in duitsland) is als de kar geparkeerd staat en gaat rollen en schade veroorzaakt, of tijdens handmatig manouvreren schade veroorzaakt wordt.

Op mijn vraag hoe het dan zat als onderweg de kar los komt van de auto was het antwoord dat dat gewoon als tijdens de rit achter het trekkend voertuig gezien wordt en dus onder de verzekering van het trekkend voertuig valt.

zal het van de week nog maar eens op schrift gaan aanvragen.... rij vaak met nederlandse aanhangers namelijk.

(van de week in NL nog aangehouden want ik mocht met die duitse auto niet met die nederlandse kar rijden..... na mijn verweer dat dit wel mocht, werd dit door die twee politiemiepen opgevraagd via de portofoon en moesten ze toch erkennen dat ze zich vergist hadden.... en begonnen ze te zeiken over een koplamp (overdag) die geen dimlicht had en waar teveel modderspatten op zaten.... reden van de hele aanhoudaktie was dat ik ze geen voorrang verleend had... tja, mijn fout, maar in de omstandigheid leek het me de minst slechte keuze.... had ook voor ze stil kunnen gaan staan........ :roll: Maar ze zijn pas omgedraaid nadat ze het kenteken van de aanhanger gezien hadden, draaiden toen ik voorbij was eerst de richting op vanwaar ik gekomen was, en zijn daarna pas omgekeerd)
gone

Terug naar “Techniek”