Roger B. schreef:heb op duitse fora wel al gelezen dat tante TÜV daar moeilijk over doet.... EU keur is voor heel europa goed........behalve voor de tuv blijkbaar
Om te beginnen even extra navraag doen mbt EU-keur, en dan het ding bestellen en voorleggen aan tante TüV, en een eventuele afkeur - netjes op schrift - op het juiste stapeltje laten landen. Als ik me niet vergis is er een speciaal "bureau" dat helpt bij dit soort botsingen tussen EU regels en nationale regelgeving.
Het is natuurlijk wel zo handig de EU-regels in het Duits bij te sluiten, wellicht gaat tante TüV dan gewoon om zonder een lange ambtelijke massage-actie.
De nogal strikte uitleg van de RDW alhier mbt vervangingschassis is ook op zo'n manier versoepeld (en naast nadelen is er ook een voordeel aan de gezagsgetrouwheid bij onze Oosterburen, men buigt een stuk eerder als bijv de ambtenaren in Frankrijk - die hebben een "responsable" nodig).
Je kan natuurlijk ook een juridisch traject ingaan maar dan weet je zeker dat de Discovery geheel verroest is en de olie op ... tegen de tijd dat je gelijk krijgt.
Groeten MarcS