Spullen mee op reis... Hoe mee te nemen?
-
tookaphotoof
Re: Spullen mee op reis... Hoe mee te nemen?
Voor de 130 een Transporter gereden. Voor de vakantie was tot toch wel erg makkelijk. Volstouwen, hondenkar erachter en de passagiers hadden alle ruimte om hun benen te strekken. De 130 is daarmee vergeleken bijna een soort van Up!
-
Roger B.
achter de tweede zitrij heeft een transporter zeker niet meer ruimte dan een 130 met huif of hardtop.... beenruimte voor de passagiers is wel 3 keer zoveel bij een transporter 
gone
- Peter Brig
Wij houden het graag licht, in enkele koffers en eventueel een sportzak moet alles in kunnen. Daarbij onze Tentipi tent en houtkachel. Zal zeer veel ruimte over hebben in de 90. Wil wel graag een roofrack monteren om mijn kano mee te nemen.
-
tookaphotoof
Ik had in de T5 twee transportboxen tussen de wielkasten staan en ervoor vaak een grote kinderwagen die we vaak gebruikten voor boswandelingen.
In de 130 passen dezelfde boxen niet en had dat wel gekund, dan had die kinderwagen er nooit meer achter gekund. Niet dat de kleine er overigens nog in zou willen zitten, maar het laadruim van de T5 is echt een stuk ruimer. En saaier...
In de 130 passen dezelfde boxen niet en had dat wel gekund, dan had die kinderwagen er nooit meer achter gekund. Niet dat de kleine er overigens nog in zou willen zitten, maar het laadruim van de T5 is echt een stuk ruimer. En saaier...
-
Landmarcs
Tja, bij een Defender zit de laadvloer op ± 70 cm boven de weg, bij een willekeurige loodgieters-bus is dat 30 cm.
Tel daarbij op dat de wielen bij 80 cm in diameter zijn, en ook nog eens een behoorlijke veerweg kennen dus de spatborden zijn nog rianter.
Of te wel ... onder een LandRover zit een boel zinloze lucht ... aan een ieder te oordelen of het gebakken lucht is.
Groeten MarcS
Tel daarbij op dat de wielen bij 80 cm in diameter zijn, en ook nog eens een behoorlijke veerweg kennen dus de spatborden zijn nog rianter.
Of te wel ... onder een LandRover zit een boel zinloze lucht ... aan een ieder te oordelen of het gebakken lucht is.
Groeten MarcS
-
Roger B.
ik denk ik meters niet in het passen van specifieke vormen... maar ik ging ook uit van een korte transporter niet van een verlengde... en als ik dan kijk hoeveel ruimte ik achter mijn maximaal op personen vervoer geplaatste DC wand had was dat zeker niet langer dan een HCPU laadbak van een 130, alleen in de hoogte zou je misschien winnen tov de 130. doordat de vloer wel erg hoog zit bij tov de t5
gone