Spullen mee op reis... Hoe mee te nemen?

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
mories

Re: Spullen mee op reis... Hoe mee te nemen?

Berichtdoor mories » 08 Sep 2014, 21:06

Dommel schreef:Ben ook benieuwd naar de reacties van diegene die een bagagewagen erachter hebben hangen en eventuele aanpassingen zij hebben gedaan.

Iedereen doet het op zijn manier. Ik ben fan van een aanhanger. Op dit moment heb ik nog een sankey met een opbouw met daarin de standaard kampeeruitrusting, Tipi tent, kachel, tarp, vuurschaal, dutch oven... Kortom wij gaan niet licht gewicht. Bij ons is de aanhanger ook een onderdeel van de kampeer opstelling aangezien de koelbox en bijbehorende gasfles, en de benzine brander een vaste plek in de aanhanger hebben.
Maar zeg niet dat ik een vouwwagen heb :D :D
IMG_0291.jpg

Ik heb het ook geprobeerd met vouwkratten ipv wolf boxes op het dak in een hoes. Maar dat vind ik dan weer een gesjouw van niks. Plus zoals Ron al zegt, die hoezen zijn zeker niet waterdicht.

Ik heb geen enkele moeite met de snelheid, de sankey volgt prima. Van de zomer een rondje gedaan richting zuid oost zwitserland van 2200 km, inclusief de nodige hoogte meters.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Sep 2014, 21:36

Ron63 schreef:
Roger B. schreef:daar komt dan de vakman om de hoek, bij de gamma een paar plaatjes recht laten zagen kan iedere b.....l.l ..... maar een mooi passende inrichting is een ander verhaal

Precies!! :mrgreen:

Beetje creatief denken, niet alleen in dat rechtlijnige gedoe :)

Groet Ron

Let wel ... niets is zo verraderlijk als de bijna rechthoekigheid van een Defender.
Zelfs als je goed gemeten hebt moet je tussentijds nog een keertje passen.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Sep 2014, 21:45

dat komt omdat dat ding niet recht in elkaar gezet wordt
gone

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Sep 2014, 23:01

:lol:

Wij gaan ook niet echt ligt op vakantie, er hing ook nog karretje achter waar daktent op zit. Gemiddeld rond de 100 gereden.
Wij waren overigens met z'n 5en opweg, voor als we ergens wat langer bleven staan lag er nog een OZtent op het dak.

Groet Ron
Bijlagen
foto.JPG
110-Td5 X-tech 2006

ernsts

Berichtdoor ernsts » 22 Sep 2014, 16:44

Ron63 schreef:Wat betreft kisten zou ik op een Freelander gaan voor de Wolfboxen, kan je ook hoezen bij kopen waar deze inpassen.
Flatdog verkoopt de hoezen (hoezen zijn overigens niet geheel water dicht).

Even kleine aanvulling hier op: Ik heb twee Wolfboxen op het dak gehad en die zijn van zichzelf prima spatwaterdicht. 15000 km inclusief een paar stevige buien en geen centje pijn. Hoes is dus niet nodig.

Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

ernsts

Berichtdoor ernsts » 22 Sep 2014, 19:53

2014-07-13 11.01.15-Edit.jpg

En dit was onze opbergoplossing; net als anderen een vloertje in de laadruimte, met daaronder een lade voor vier 30x40 rako/euronorm boxen. Het vloertje bleef leeg in het midden, links de koelbox, rechts kledingboxen en de keukenkast mdden achter (eigenlijk voor). Maar het kan ook leeg met een roedel honden erop :D .
En op het dak de daktent en de twee eerder genoemde Wolfboxen.
Defender 90 Td5 CSW 2002

Peter Brig

Berichtdoor Peter Brig » 17 Jan 2015, 19:53

mories schreef:
Dommel schreef:Ben ook benieuwd naar de reacties van diegene die een bagagewagen erachter hebben hangen en eventuele aanpassingen zij hebben gedaan.

Iedereen doet het op zijn manier. Ik ben fan van een aanhanger. Op dit moment heb ik nog een sankey met een opbouw met daarin de standaard kampeeruitrusting, Tipi tent, kachel, tarp, vuurschaal, dutch oven... Kortom wij gaan niet licht gewicht. Bij ons is de aanhanger ook een onderdeel van de kampeer opstelling aangezien de koelbox en bijbehorende gasfles, en de benzine brander een vaste plek in de aanhanger hebben.
Maar zeg niet dat ik een vouwwagen heb :D :D
IMG_0291.jpg

Ik heb het ook geprobeerd met vouwkratten ipv wolf boxes op het dak in een hoes. Maar dat vind ik dan weer een gesjouw van niks. Plus zoals Ron al zegt, die hoezen zijn zeker niet waterdicht.

Ik heb geen enkele moeite met de snelheid, de sankey volgt prima. Van de zomer een rondje gedaan richting zuid oost zwitserland van 2200 km, inclusief de nodige hoogte meters.

Mooie Protipi, wellicht komen we elkaar nog ergens tegen op een tipi treffen. Dit weekend gaan we ons een Tentipi aanschaffen. Ik hoop alles in onze 90 te krijgen, ons hondje is wel maar een ruwharige teckel. In mijn Freelander had ik wel merkelijk minder plaats. Ik zou eerder voor een bagagerek kiezen dan voor een trailer.

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Jan 2015, 00:54

Kiezen? Ik heb een 130 laadbak, 3.5 meter roofrack en sleur bij voorkeur een kar mee! :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jan 2015, 01:07

en dat zonder kinderen met allemaal fietsjes, skelters, klimtoestellen en weet ik niet wat allemaal mee op vakantie :lol: :lol: :lol:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Jan 2015, 09:57

Edward schreef:Kiezen? Ik heb een 130 laadbak, 3.5 meter roofrack en sleur bij voorkeur een kar mee! :lol: :lol: :lol:

Dat is dus niet "Spullen mee op reis ... "    dat is een hele "Landverhuizing ... "

Groeten MarcS

Terug naar “Reizen”