oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
reits135

Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Berichtdoor reits135 » 07 Sep 2014, 16:44

Nr: 88104331

ppw

Berichtdoor ppw » 07 Sep 2014, 17:04

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

tim

Berichtdoor tim » 07 Sep 2014, 20:20

Okee, wat hebben we hier;

een bak , naar aanleiding van jouw opgegeven nummer, van een stage one, lees zeg maar een series 3 met de v8 erin.
de lt 95 met uit 1 stuk daar aan vast de tussenbak, dus niet te scheiden zoals de combinatie lt 77/lt 230, ingebouwd in de defenders en disco's.
als jij het originele v8 blok in je auto hebt hangen, hoort ie daar officieel niet achter te hangen. dit dient de lt 95 te zijn, beginnend met de combinatie 13C te zijn.
ik zeg niet dat een lt95 type , beginnend met 881 en de later gemonteerde versie 12 C , beide dus gemonteerd in de stage one landrover, zou kunnen werken in een defender V8.
- was u daar nog??-

allemaal leuk, maar wat primair uit te zoeken is , is waarom werkt momenteel het vacuum gedeelte niet, althans daar ga ik vanuit dat dat de hoofdbron van je storing is.
dus een lt95 stage one bak zou wellicht best kunnen werken achter/in een defender v8.

let op, al dan niet ivm je snelheidsprobleem;
het zou mede kunnen komen dat de interne versnellingsbakverhoudingen van een stage one lt 95 anders liggen dan bij een lt 95 defender bak.
immers, de tandwielverhouding in de hoge gearing bij een lt95 kent 6 varianten!!

verder: de lt 95 van de defender v8 is uniek, die is officieel met geen enkele andere variant van de lt 95 range uit te wisselen.

als laatste: persoonlijk vindt ik dit een uberprofessionele bijdrage, al zeg ik het zelf.
dat meneer vis uit scheveningen hier om de achtergrond een lichte bijdrage in heeft, doet niets af aan mijn nimmer erkende technische kennis en kunde alhier..... :mrgreen:

gegroet, floris t, de ondergewaardeerde!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

reits135

Berichtdoor reits135 » 07 Sep 2014, 20:39

Oke!! ik weet nu iets meer. Maar wat is nu wijsheid,proberen om die diffl onlocken of een bij passende bak er achter te maken? Het komt er op neer dat ik in mijn onwetenheid iets heb wat niet was voorzien. Wat kost een bijpassende (geresiveerde) bak?

tim

Berichtdoor tim » 07 Sep 2014, 20:50

reits135 schreef:Oke!! ik weet nu iets meer. Maar wat is nu wijsheid,proberen om die diffl onlocken of een bij passende bak er achter te maken? Het komt er op neer dat ik in mijn onwetenheid iets heb wat niet was voorzien. Wat kost een bijpassende (geresiveerde) bak?

Het eerste wat je moet doen, is datgene wat bij oude landrovers hoort;

aan de keukentafel gaan zitten met een goedkope fles wijn , de halve neberhood bijmekaar schelden en vloeken, en je langzaam gaan beseffen van waar je in hemelsnaam aan bent begonnen..
die fase gehad hebbend, overgaan tot de orde van de dag:

meest goedkoop en snel te doen; de niet werking achterhalen, lees je vacuumbediening herstellen.
het echt goed doen:
uitzoeken of je snelheidsprobleem inderdaad in mijn suggestei zou kunnen zitten.
want een v8 die de 70 haalt, is natuurlijk belachelijk.
dus achterhalen of een stage one lt95 een defender v8 zo in snelheid kan doe laten zakken.
als dat het geval is; kijken of met een andere interne tandwielverhouding in je huidige bak snelheidwinst is te behalen.
andere route: een originele lt 95 c13 bak zien te scoren.
ander route part 2: kiezen voor een latere versnellingsbakconfiguratie, als daar de lt 77/230 optie.
voordeel hiervan: je hebt een 5de versnelling.
eveneens gebruikt bij de v8ten: de lt85.

kort en bondig samengevat: er valt best wel eea in mekaar te knutselen achter een landrover v8, uiteraard goed en verantwoord.
neem even de tijd en moeite om eea goed uit te zoeken,via internet, engelse sites, op de prikpagina .
daarnaast zullen dees en geen, misschien met name rob stewart, alhier reageren , met de nodige tips en tricks.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ppw

Berichtdoor ppw » 07 Sep 2014, 23:01

Andere bak kost je niet de hoofdprijs
Vraag Ron B/ Bart van Dessel/symon eens, kijk op prikkerspagina
Gebruik Google ;)
Haal nieuwe spullen uit UK( paddock)
Just my opinion :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Sep 2014, 23:32

ppw schreef:Haal nieuwe spullen uit UK( paddock)

Doet ik ook, maar ik vraag ook altijd ff de prijs op bij de lokale dealert....... Het is bizar, maar vaak zat is de dealert goedkoper dan Paddock, Brittcar, John Craddock, LRDirect, etc, etc. :lol: :lol:

Kijk, vergelijk en bestel zou ik zeggen! ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

reits135

Berichtdoor reits135 » 08 Sep 2014, 20:23

Probleem gevonden :D Vacuum balgje heeft niet genoeg power om in/uit te schakelen.
Buisjes zuigen naar mijn idee goed je hoort ze zuigen.
Met in en uitdrukken knop zie je de hevel een beetje bewegen,maar niet in uit zo als het moet.
Moet de bakolie zichtbaar zijn? volgens mij te laag.
Wat kost zoiets? en volgens mij is de sensor ook niet goed

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Sep 2014, 20:41

dat kan dus betekenen dat het balgje lek is en dus niet sterk genoeg is om de normale kracht te leveren, maar ook dat in de bak de boel te zwaar gaat om door dat balgje zijn normale kracht bediend te worden...
gone

Harmz

Berichtdoor Harmz » 09 Sep 2014, 21:58

Als leek wat vacuum geschakelde bakken betreft snap ik nog even de relatie niet tussen een sper die er niet uit wil en slechts 70 km/uur.
Om te beginnen bij het begin, de analyse:
1. 70 maar de motor komt wel op toeren neem ik aan?
2. Als het vacum niet schakelt, weet je wel zeker dat de bak in hoog staat ipv laag?
3. klopt de bekabeling van het lampje -> eerst dat checken, zie andere bericht of niet werkend diff.
Defender 110 2.5 TD '89 als studie/ leer object

Terug naar “Techniek”