Herkenbaar??
-
Roger B.
Re: Herkenbaar??
en je rijdt relatief jonge auto's.... mijn landrovers hadden bijna allemaal een begin km stand die hoger lag dan wat de jouwe bij zijn koprol had....
gone
- Erik Peters
Edward schreef:Ben in 12 jaar Land Rover nog maar 1 keer met pech blijven staan........
Gemiddeld genomen klopt dat wel, ook bij mij, drie keer in 36 jaar.
Met een 109 2,25 D een gebroken hoofdas van de versnellingsbak op IJsland. Alhoewel blijven staan…...hij reed nog gewoon in de 1e en 2e versnelling en zo ben ik naar de boot gereden en vanuit Denemarken op transport naar Nederland.
De 110 300 Tdi die spontaan in de fik vloog, die reed niet meer en met dezelfde auto een keer vanuit Groningen naar huis een vastgeslagen dynamo (en kapotte multiriem).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Volledig.
Volgens mij ging het over de passie tussen mens en een landrover(tje)..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- Erik Peters
tim schreef:Volledig.
En die zou er niet zijn met 36 jaar LR ?
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- ToyRoverlander
De cameraman die stukken in de duinen heeft gefilmd had ook een leuke auto

Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
-
Landmarcs
Roger B. schreef:en je rijdt relatief jonge auto's.... mijn landrovers hadden bijna allemaal een begin km stand die hoger lag dan wat de jouwe bij zijn koprol had....
Het ging toch om betrouwbaarheid ?
Over mijn huidige auto kan ik nog weinig zeggen, die heb ik pas ruim 4 jaar (heel veel "commerciele" rijders hebben hun auto na 4 jaar al weer ingeruild).
Over mijn vorige auto kan ik zeggen dat de meeste 10 jarige auto's die je in Nederland ziet rijden al aan een tweede of derde eigenaar toe zijn en dat die inmiddels al een paar keer stil zijn gevallen.
Overigens ... qua "stilvallen" is er in het algemeen sprake van een U-curve: De eerste kilometers heb je een grote kans op pech, een kans die dan met de tijd afneemt om dan na een betrouwbare periode weer op te lopen (wanneer er door slijtage en pure pech weer problemen kunnen ontstaan).
Als ik zo langs de weg kijk dan zie ik ook relatief veel echt jonge moderne auto's op de hulpdiensten staan wachten.
Anyway, mijn ervaring, en die van Edward en die van Erik liggen in een lijn: Goed beschouwd is een Defender (of de vergelijkbare voorouders) zeker niet zo'n onbetrouwbare auto, en in ieder geval niet zo onbetrouwbaar als wel geschetst wordt. (En hij is minstens zo betrouwbaar als de twee "luxe wagens" die ik vanaf nieuw - 6 en 8 jaar - voor mijn eerste Defender reed.)
Groeten MarcS
PS Misschien moet ik vlgd jaar maar weer eens een WW-abonnement nemen ?