lier met lange kabel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: lier met lange kabel

Berichtdoor Roger B. » 01 Sep 2014, 11:24

ja,... dat kan ook... zo had ik "60m met een klapblok" even niet gelezen... maar zo kun je het wel lezen inderdaad...

ik had het gelezen als 60m verderop je klapblok hangen en daar je touw doorheen....
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Sep 2014, 14:38

Edward schreef:
Roger B. schreef:
Landmarcs schreef:
30 m op de lier, 30 m los, en nog eens 15 m los.

Ben je altijd nog goedkoper uit als de schofterige dure oplossing, en kan je tot max 75 m lengte lieren (of tot max 60 m met een klapblok).

Groeten MarcS

hoe doe je met 75m touw via een klapblok op 60m afstand lieren?

Je hoeft niet helemaal dubbel touw te gebruiken, je kunt ook een enkele lijn met daaraan het klapblok aan een boom binden en dan dubbel naar de wagen.

Precies, met 45 m enkele lijn en 30m "gedubbeld" over het klapblok ... je komt zo slechts 15 meter verder, als je dan nog steeds alleen met een klapblok verder komt begin je weer opnieuw met die 30 m "gedubbeld" over het klapblok en dan slechts 30 m verlengkabel enkel (eventueel kan dit nog tweemaal zo herhaald worden).

't Is een beetje als z'n "buiten de kaders" puzzel.

Groeten MarcS

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 01 Sep 2014, 19:58

hmm als ik het zo lees is de standaard 30- mtr toch aan de korte kant.
gelukkig zijn er veel creatieve oplossingen voor :D

dat de warn een snelloper is wist ik eigenlijk niet hij viel me op door de lange lengte van de kabel.
het is trouwens de enige die ik tegen kwam maar er zullen vast meer zijn met die lengte of langer.
zeker als het niet de standaard electro modellen zijn.

Edward dat grondanker hoe goed werkt dat eigenlijk :?:
En idd heb ik ook nog ergens zo'n dubbele strip liggen met 8 stalen pennen en een hamer om iets te hebben als er geen boom in de buurt is.
groet jelle

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Sep 2014, 20:57

ikke jelle schreef:Edward dat grondanker hoe goed werkt dat eigenlijk :?:
En idd heb ik ook nog ergens zo'n dubbele strip liggen met 8 stalen pennen en een hamer om iets te hebben als er geen boom in de buurt is.

Dat hangt helemaal van de ondergrond af! :lol: :lol:

In Duitsland op een leemachtige helling, die dus vet als spek was heb ik er heel veel aangehad. Ging super!

Maar in Oirschot op de hei doet het meestal heulemaal niks en slechts af en toe vind je een stukje grond waar wel genoeg structuur in zit om de pennen grip te geven. Heb daar ooit eens de truuk met het wiel ingraven gedaan, maar daar wordt ik nie blij van nie! :roll: :roll: Da's net werken. :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”