het verschil in spoorbreedte is voor mij niet zo'n probleem. net wat Roger zeg. indien nodig komen er spatbord verbreders op, welke weet ik nog niet. heb de keuze uit universeel, Landrover defender, en de gewone Series verbreders.
ben niet van plan om er veel bredere banden om te leggen als wat er nu onder ligt (7.5x16) hooguit Wolf velgen
Binnenkort eerst maar even contact hebben met het RDW over de Do's Dont's van zon project.
Wil eerst alles duidelijk hebben voor ik aan de ombouw begin, zou zonde zijn als het uiteindelijk niet kan of mag.
S3 '?? ombouw 2.25 b naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
Re: ombouw 2.25 benzine naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
@ed/marc; dank voor de uitleg.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- Erik Peters
Landmarcs schreef:d'r zijn wel meer zaken die met "tolerantie" opgelost worden, zo is bijv. het toespoor bij 90,110 en 130 gelijk.
Groeten MarcS
Ik denk dat je 'uitspoor in een bocht' bedoelt, waarbij het binnenste wiel een scherpere bocht maakt (grotere hoekverdraaiing heeft) dan het buitenste wiel. En de stuurarmpjes aan de fusee's zijn voor de 90, 110 en 130 hetzelfde, terwijl als je alles perfect wilt hebben dit voor iedere wielbasis anders dient te zijn.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- ToyRoverlander
Ackerman hoek dus .
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
-
Landmarcs
ToyRoverlander schreef:Ackerman hoek dus .
Precies, dat bedoel ik in eerste instantie - maar ook dat "toespoor" dan negatief is (en dus uitspoor heet), ook dat uitspoor is in theorie (licht) wielbasis-afhankelijk.
Groeten MarcS
Re: S3 '?? ombouw 2.25 b naar 200tdi met lt77 versnellingsba
M.Koopman hou ons,.....ehhh mij/ons op de hoogte.
Ben evt hetzelfde van plan met dezelfde motivatie!
Grt m
Ben evt hetzelfde van plan met dezelfde motivatie!
Grt m
Ik snap t,...deels....dus laten we het maar doen!
Interessant project !! Laat de foto's maar komen
Ik hang een beetje op een been om ook een Tdi, Lt77 en brede assen te plaatsen.
Waarom ik het nog niet gedaan heb is dat het wel ten kosten gaat van de originaliteit van de auto. En deze is helemaal origineel op de revisie motor na dan
Aan de andere kant, who cares !! Het is niet de laatste SIII 88 en hij is zeker niet voor het museum. En aangezien ik nogal aan het kl*t*n ben met de afstelling van de ontsteking en carburateur, zou de beslissing nog wel eens snel gemaakt kunnen worden

http://www.series2club.co.uk/forum/forum/index.php/board,59.0.html
Ik hang een beetje op een been om ook een Tdi, Lt77 en brede assen te plaatsen.
Waarom ik het nog niet gedaan heb is dat het wel ten kosten gaat van de originaliteit van de auto. En deze is helemaal origineel op de revisie motor na dan

http://www.series2club.co.uk/forum/forum/index.php/board,59.0.html
Gr Eric
- ToyRoverlander
Originaliteit, mehhhh... er zijn duizenden Series, dus wat verbeteren, euh... verbouwen... maakt ook niet uit.
Rijd het tenminste een stuk beter. Meteen schijfremmen erop voor en achter, heb je ook fatsoenlijke remmen.
Toy-Rover
Waarom je dan een Series rijdt is mij een raadsel......... Een 110 heeft alles wat jullie noemen en is dan ook origineel. Of gaat het jullie echt alleen maar om de centen??
En als de ontsteking van een Serie al te moeilijk is dan betwijfel ik of een blokconversie goed zal gaan......

En als de ontsteking van een Serie al te moeilijk is dan betwijfel ik of een blokconversie goed zal gaan......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- ToyRoverlander
Kun je wel die smilies erbij zetten, maar ik doe wat ik kan om de overheid niet te hoeven sponsoren. De hoogte van de mrb is gewoon belachelijk. Dus ja, daarom heb ik zo'n oudje. Daarnaast is het ook de uitdaging, en het is gewoon leuk om te verbouwen
.
Dat 2e ben ik het wel mee eens, je moet wel weten wat je aan het doen bent als je aan het verbouwen gaat.
Dat 2e ben ik het wel mee eens, je moet wel weten wat je aan het doen bent als je aan het verbouwen gaat.
Toy-Rover