Roger B. schreef:nee, VeeTee, dat topic was niet wat ik in gedachte had, er zijn er ook waar het daadwerkelijk de grootlicht schakelaar aan de stuurkolom is, en niet het (overigens blijkbaar ook bij een '85er aanwezige grootlicht relais)
voordat je dingen klakkeloos vervangt kun je beter gedegen meten of alles werkt en alleen in geval van defect vervangen.... dus MEET aan die schakelaar, bij voorkeur belast of er spanning komt waar dat moet voordat je er een nieuwe in poot
Precies, en volg het schema, want er zit dus meer electrickery in dan je op het eerste gezicht zou denken.
Ik ben sinds het vervangen van de meest triviale schakelaar (de befaamde driestandenschakelaar die het als je hem in de hand, en doormat, had gewoon leek te doen wat ie zou moeten doen) overgegaan op een echte "Zweedse Lichtversterker" (eigen import) en heb nu die oude lichtversterker op mijn nieuwe auto zitten, en dat werkt gewoon en dus al heel veel jaren.
Dus ... wat je ook verder verbetert: Een "Zweedse Lichtversterker" (of een NL-imitatie of een NL-verbeterde versie) is eigenlijk een verplicht nummertje.
Wie dan ook nog vaker met aanhangers rijdt die doet er goed aan ook een relais voor de stadslichtstroom in te bouwen (of je auto en al je aanhangers van LED-lichtjes te voorzien).
Groeten MarcS