Ah.. Ik vat hem. Wij hebben een engels defesie blok. Dat is een td blok met alle aansluitingen en slangen maar zonder de turbo. Hoe het precies zat ben ik even kwijt. Ons motornummer is ook afweikend. 11j geloof.
Ik dacht altijd dat er een thermostaat tussen zat. Maar goed om te weten dat dit niet zo is.
S3LW '79 2,25D : motor wordt te heet
Re: motor wordt te heet
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Even wat helderheid over de thermostaat:
Volgens mij heeft een 2,5 TD (als alle andere motoren) een thermostaat in het thermostaathuis zitten (partnr. 602686).
Als deze blijft hangen/ vast zit is je water zo aan de kook. Dit komt wel eens voor als de auto lang stil heeft gestaan.
Daarnaast zit er bij de oliekoeler aansluiting (rechts onderaan het motorblok) ook een klep. Deze werkt met een veer en een bulb thermostat (ERC5923). Deze gaat alleen open als de motorolie echt (te) warm wordt.
Jou probleem moet je denk ik zoeken bij de koelwater thermostaat.
Volgens mij heeft een 2,5 TD (als alle andere motoren) een thermostaat in het thermostaathuis zitten (partnr. 602686).
Als deze blijft hangen/ vast zit is je water zo aan de kook. Dit komt wel eens voor als de auto lang stil heeft gestaan.
Daarnaast zit er bij de oliekoeler aansluiting (rechts onderaan het motorblok) ook een klep. Deze werkt met een veer en een bulb thermostat (ERC5923). Deze gaat alleen open als de motorolie echt (te) warm wordt.
Jou probleem moet je denk ik zoeken bij de koelwater thermostaat.
Defender 110 2.5 TD '89 als studie/ leer object
hoi allemaal. heb het probleem gevonden.
de koppaking was lek en had dus olie in de koelvloeistof gelekt.
hierdoor was de radiator verstop geraakt.
oplossing: radiator verwijder. gereinigd met ontvetter zodat de koelbuisles weer open waren.
voila probleem opgelost. koste me wel 3 mnd zoeken.
bedankt allemaal voor jullie hulp
grt erik
de koppaking was lek en had dus olie in de koelvloeistof gelekt.
hierdoor was de radiator verstop geraakt.
oplossing: radiator verwijder. gereinigd met ontvetter zodat de koelbuisles weer open waren.
voila probleem opgelost. koste me wel 3 mnd zoeken.
bedankt allemaal voor jullie hulp
grt erik
Mooi dat het opgelost is. Mag hopen dat je de koppakking ook vervangen hebt
Veel rij plezier met de lightweight
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.