gegalvaniseerde chassis defender 130

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: gegalvaniseerde chassis defender 130

Berichtdoor Roger B. » 09 Jul 2014, 00:31

tja, overwegingen...

dat marktplaatschassis is alleen interessant als er een kentekenbewijs bij zit, zonder zit je met een chassis met een nummer dat geen papieren heeft en daar zit een risico aan (mist iemand zijn chassis (met de rest van de auto) of hoe en wat.... Als das chassis goed en hard is is stralen en verzinken ook nog een optie waarmee je dan toch nog ruim onder de prijs van een nieuwe uit zou kunnen komen

een chassiswissel kost geheid meer dan alleen het werk en het chassis...

je komt vanalles tegen dat je dan beter gelijk mee doet een hoop kleinmateriaal dat je nodig hebt, enz enz.

staar je overigens niet volledig blind op het roestvrije van een gegalvaniseerd chassis... ook dat gaat zonder onderhoud roesten..... ook dat kun je beter met een goede lak afwerken en moet je schoon houden
gone

wilzun

Berichtdoor wilzun » 09 Jul 2014, 06:53

Dankje Roger,

Als ik het chassis moet ophalen in midden Belgie. En moet laten stralen en daarna galvaniseren. Ben ik toch ook aardig in de richting van een nieuw chassis qua kosten? Dan moet ik ook afwachtten hoe de binnenkant is.
Daar zit nu bij mij ook het probleem.

Ik hoop dat ik hem nog een keer kan oplappen zodat ik rustig kan denken wat ik ga doen. Is best moeilijk is hij het waard hij heeft gelukkig niet veel km erop staan iets van 150.000

Best lastig.

one-ten

Berichtdoor one-ten » 17 Jul 2014, 09:13

Ik adviseer altijd een nieuw chassis. Stralen, repareren, verzinken en je komt inderdaad al op de helft van een nieuwe uit. (of meer als er veel laswerk is).

Hier ter inspiratie een 130 TD4 op een nieuw Marslands chassis:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.Facebook.com/onetenlandrovers

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Jul 2014, 09:48

Zeg Paul, die rotte achterbakbeugeltjes zaten er alleen even op om te passen toch?? :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”