Defender opbouwen op youngtimer chassis

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Defender opbouwen op youngtimer chassis

Berichtdoor Edward » 30 Jun 2014, 22:35

Roger B. schreef:het meest "verdien" je als je een gloednieuwe neemt zonder kenteken (en dus zonder BPM) en die op een youngtime chassis opbouwt als geel kenteken..... dan is ie goedkoper dan een nieuwe op geel zou zijn, en je hebt bijtellingsvoordeel :lol:

Roger B. schreef:om met jouw woorden te spreken:

je mag alles vervangen ter reparatie....

kortom je bied bij de RDW een defender van 15 jaar aan met een totaal verwrongen body, voor mijn part gammele assen en zegt dat je die opnieuw gaat opbouwen... documenteert e.e.a. goed

gebruikt een nieuwe als donor voor body en dergelijke.

de motor/aandrijflijn mag je vernieuwen volgens de 1/3 2/3 regel en wat is er dan ineens anders dat het nu niet mag en je voorheen altijd riep dat dat zonder probleem kan........?

Jij zegt een nieuwe kopen en die op een oud chassis zetten. Hoe ga je dan een schade wagen laten zien?? :shock: :shock: :shock: :shock:

Dat gaat niet werken dus zeg ik: neem een 99'er DUS 15 jaar oud en bouw die opnieuw op.

Al zou dat 15 jaar oud chassis een complete schadewagen zijn gaat de RDW alle delen die niet plat zijn labelen, dus assen, bodydelen, etc. Zet je gewoon alle sover gooi je dus labels weg en ga je nat. Je mag kapotte delen idd vervangen voor nieuwe, maar wel alleen kapotte. :shock:

De Rdw is het probleem ook niet, de douane wordt steeds strenger. Er worden steeds meer wagens van de weg gehaald die goedgekeuwrd zijn bij de Rdw en die toch als samengesteld voertuig worden aangemerkt. Net zoals er zat 130's grijs geleverd zijn door LRN en die bij controle toch nat gaan omdat de huif niet meer gedoogd wordt........ :shock: :shock: :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 30 Jun 2014, 22:54

Tja, de overheid die geen handen maar alleen nog gaten heeft zit
met die gaten in het haar met de vraag hoe ze overbodige uitgaven moeten financieren. Dokken dus! Linksom of rechtsom!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Jun 2014, 23:39

ik vind het, net als al die zogenaamde oldtimer defenders met 300tdi en dergelijke regelrecht belastingomzeiling.... laat ik daar duidelijk over zijn..... die hele youngtimer bijtellingsregeling schrappen had ik veel beter gevonden dan wat ze nu gedaan hebben met de oldtimers.

maar de nederlander kruipt graag door de mazen van de (belasting)wet (en doet nog liever zielig als die mazen gedicht worden)
gone

tim

Berichtdoor tim » 01 Jul 2014, 00:22

Even voor eigen parochie preken; de vergelijking tussen het schrappen van de zakelijke youngtimers regeling schrappen en het oldtimerverhaal vind ik te kort door de bocht:
bij de eerste gaat het om zakelijk gebruik, bij de 2de particulier.
Daar mag een onderscheid in gemaakt worden.

Pur sec genomen vindt ik de overheidsregeling die geldt zoals die is bij bedrijfswagens van 15 jaar en ouder en het onderliggende fiscale beleid een juiste regeling.
Niet iedere zelfstandige heeft de centen voor een nieuwe bedrijfswagen, c.q wenst dat er niet aan uit te geven.
Een oudere wagen mag verhoudingsgewijs dus ook minder "gepakt " worden, fiscaal gezien.Daar staat een hogere onderhoudskostenpost tegenover, die linksom of rechtsom ook bij diezelfde overheid terug komt.
Dan heb je ook nog een catagorie eigenaren die helemaal geen onderhoudskosten wensen te hebben, en laat ik mij nu bij die groep erg thuis voelen, maar dat geheel terzijde.. :roll: :mrgreen:
Hoe anderen weer een mogelijke combinatie wensen uit te voeren met oude chassis's en nieuwe onderdelen, die discussie is vele malen alhier gevoerd, daar meng ik me verder niet in.
Maar pur sec genomen; ik donder liever met een rol bitumen op m'n nek van een dakgoot van 6 meter hoog om definitief te eindigen op m'n 110 dak, dan dat ik morgen van m'n overbuurvrouw een nieuwe vivano of weet ik veel hoe al die gedrochten heten krijg.
Goed, tot zo ver deze zinvolle bijdrage.. :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Jul 2014, 05:43

nou....die oude auto is niet altijd goedkoper voor die ondernemer zijn bedrijf....sterker nog, waarschijnlijk is ie net zo duur, misschien wel duurder. En bij die youngtimers die zakelijk gereden worden gaat het doorgaans niet om een bedrijfswagen, maar om een of meerdere luxe youngtimers in gedaante van "gewone" auto's die doorgaans in meer dan behoorlijke staat gehouden door "de zaak", tevens, misscgien wel voornamelijk, prive gereden worden "omdat er weinig bijtelling op zit"

het mag (nog) dus het is hun goed recht.... maar het is volgens mij een regel waar over het algemeen van geprofiteerd wordt door ondernemers die het niet doen omdat ze het anders niet konden betalen zal ik maar zeggen.

dus waarom moet die ondernemer wel zijn voordeeltje hebben, en mag die man met de pet die een oldtimertje gekocht en gerestaureerd heeft om vijf zonnige zondagen per jaar een rondje mee te rijden het volle pond gaan betalen omdat ie toevallig een exemplaar met dieselmotor heeft?
gone

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 01 Jul 2014, 08:01

Roger B. schreef:nou....die oude auto is niet altijd goedkoper voor die ondernemer zijn bedrijf....sterker nog, waarschijnlijk is ie net zo duur, misschien wel duurder. En bij die youngtimers die zakelijk gereden worden gaat het doorgaans niet om een bedrijfswagen, maar om een of meerdere luxe youngtimers in gedaante van "gewone" auto's die doorgaans in meer dan behoorlijke staat gehouden door "de zaak", tevens, misscgien wel voornamelijk, prive gereden worden "omdat er weinig bijtelling op zit"

het mag (nog) dus het is hun goed recht.... maar het is volgens mij een regel waar over het algemeen van geprofiteerd wordt door ondernemers die het niet doen omdat ze het anders niet konden betalen zal ik maar zeggen.

dus waarom moet die ondernemer wel zijn voordeeltje hebben, en mag die man met de pet die een oldtimertje gekocht en gerestaureerd heeft om vijf zonnige zondagen per jaar een rondje mee te rijden het volle pond gaan betalen omdat ie toevallig een exemplaar met dieselmotor heeft?

+1

En vergeet niet te vermelden dat er ook nog een groot deel Mismefietsie Foutlanders gloednieuw rondrijden die "op de zaak staan", met duizenden euro's subsidie terwijl de auto alleen gebruikt wordt door moeders om de boodschappen te doen. Je weet wel, die Range Rover wannabee, waar zoveel subsidie op zit dat het bedrag wat alleen al op dit apparaat gegeven wordt meer is dan de MRB op klassiekers de staat oplevert.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Jul 2014, 13:08

Gemiddeld zit er een voordeel van 30% op een groene auto voor een ondernemer. Over een periode van vijf jaar kun je echt aftrekpost op aftrekpost stapelen. Dus het is idd niet vreemd dat je zoveel van die dingen ziet.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

one-ten

Berichtdoor one-ten » 17 Jul 2014, 09:21

Als er in Nederland gewoon realistische bedragen voor MRB gerekend zouden worden en BPM, slurptax en dergelijke ook in lijn zouden zijn met omliggende landen zouden al dit soort constructies niet nodig zijn en dus niet voorkomen.

Het is toch belachelijk dat een nieuwe 110 Stationwagon 110 duizend euro of zoiets kost door alle belastingen en daarna ook nog eens 2500 euro MRB per jaar? De meeste Defenders maken ook nog eens veel minder km's dan een lease passat.

R1200C

Berichtdoor R1200C » 17 Jul 2014, 11:04

Tja, of je Den Haag via de MRB etc. betaalt of via de rekeningen van je ziekenhuisopname (om maar een dwarsstraat te noemen) maakt niet zoveel uit. Hoewel ik graag de helft zou betalen voor een nieuwe auto betaal ik het liever voor iets waar ik voor kan kiezen (want nog steeds is er geen verplichting om een Land Rover te kopen) dan via iets waar ik weinig keuze in heb zoals medische zorg, scholing van onze jeugd, etc.

Te creatief gebruik van de bestaande regels zal er uiteindelijk voor zorgen dat regelingen gewoon verdwijnen (zie de oldtimer problemen) en dat we helemaal niets meer te kiezen hebben...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

ppw

Berichtdoor ppw » 17 Jul 2014, 14:15

informeer eens bij Paul Stroink... ( one-ten land rovers ;) )
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Terug naar “Techniek”